Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Integrert musikk (semi off-topic)

Startet av jallis, mandag 07. september 2015, klokken 16:23

« forrige - neste »

jallis

Var innom og prøvekjørte i dag (med påfølgende bestilling av en 70D :) I den forbindelse ble jeg informert om a prisen på Tesla skulle justeres opp allerede over helga, slik jeg forstod det så var det snakk om allerede på mandag 10. august. Det ble nevt at det skulle stige 30-40 tusen.

Til info om noen sitter på gjerdet og venter på å trykke "bestill"-knappen.

Sense

Synes prisøkningene de siste 2 årene har steget så mye at det nærmer seg grensen til urimelig.
Urimelig med tanke på at bilen fortsatt er uten moms og engangsavgift.
Ok, den norske kronen er svekket, men det virker som det er mer enn kronekursen som er årsaken til prisøkningene.

Spennende å se hvilket prisnivå konkurrentene legger seg på når de klarer å hoste opp en langdistanse-elbil.

Muffinman

Sitat fra: Sense på lørdag 08. august 2015, klokken 23:11
den norske kronen er svekket, men det virker som det er mer enn kronekursen som er årsaken til prisøkningene.
Hvorfor mener du det?

Hodetelefoner


lurium

Husk dere som bestiller , dere får 10 tusen i rabatt hvis dere bruker "rabatt" linkene til eiere av biler.
Viktig også at dere speccer bilene "riktig" for etter prisøkning så vil endringer føre til at HELE bilen blir justert opp.

Diravi

Sitat fra: Thomas M på lørdag 08. august 2015, klokken 23:17
Husk dere som bestiller , dere får 10 tusen i rabatt hvis dere bruker "rabatt" linkene til eiere av biler.
Viktig også at dere speccer bilene "riktig" for etter prisøkning så vil endringer føre til at HELE bilen blir justert opp.

Er det riktig? Jeg trodde det var slik at så lenge man har betalt depositum så har man 14 dager på å "finalize" bestilling og gjøre justeringer innenfor de utstyrsmulighetene som var tilgjengelige på bestillingstidspunktet? Eller har jeg misforstått?
2016 Model S70 D - (pre-Facelift) Bestilt Model Y Long Range.

Duver i tillegg rundt i en 1972 Citroën DS og en 1976 CX Prestige, blant annet.

nie

Sitat fra: Diravi på lørdag 08. august 2015, klokken 23:22
Sitat fra: Thomas M på lørdag 08. august 2015, klokken 23:17
Husk dere som bestiller , dere får 10 tusen i rabatt hvis dere bruker "rabatt" linkene til eiere av biler.
Viktig også at dere speccer bilene "riktig" for etter prisøkning så vil endringer føre til at HELE bilen blir justert opp.

Er det riktig? Jeg trodde det var slik at så lenge man har betalt depositum så har man 14 dager på å "finalize" bestilling og gjøre justeringer innenfor de utstyrsmulighetene som var tilgjengelige på bestillingstidspunktet? Eller har jeg misforstått?
Nei, du har ikke misforstått.
Det er akkurat slik som du skriver.

lurium

Ja men kommer du om 14 dager å finner ut "rattvarme hadde vært fint... hmmm bare noen tusen" så kan du oppleve at Tesla sier "da blir det dagens pris for alt så 50 tusen ekstra takk.

Diravi

#8
Sitat fra: Thomas M på søndag 09. august 2015, klokken 00:49
Ja men kommer du om 14 dager å finner ut "rattvarme hadde vært fint... hmmm bare noen tusen" så kan du oppleve at Tesla sier "da blir det dagens pris for alt så 50 tusen ekstra takk.

Jeg er klar over det, men det er først etter de 14 dagene, og ikke samtidig med at prisen går opp. Gitt at den går opp på mandag og du betaler depositum i dag så har du fortsatt ca 13 dager der din bil er konfigurert til gammel pris, og der du ennå kan velge frem og tilbake om luftfjæring og NextGen skal være med eller ikke, uten at din konfigurasjon blir rammet av prisøkningen, før du trykker Finalize. Og de 13 dagene er jo ikke uten betydning for en del som står og teller på knappene nå.
2016 Model S70 D - (pre-Facelift) Bestilt Model Y Long Range.

Duver i tillegg rundt i en 1972 Citroën DS og en 1976 CX Prestige, blant annet.

Stikkkontakt

Sitat fra: jallis på lørdag 08. august 2015, klokken 22:04
Var innom og prøvekjørte i dag (med påfølgende bestilling av en 70D :) I den forbindelse ble jeg informert om a prisen på Tesla skulle justeres opp allerede over helga, slik jeg forstod det så var det snakk om allerede på mandag 10. august. Det ble nevt at det skulle stige 30-40 tusen.

Til info om noen sitter på gjerdet og venter på å trykke "bestill"-knappen.

Jeg fikk beskjed om" at det kan fort bli 10%". Har ikke bestemt meg enda, så endte opp med å kansellere den som skulle bekreftes i dag og bestille en til.
i-Pace FE 03.2019-
Ampera-e 06.2017-
e-Golf 01.2015-08.2017
e-up! 12.2013-08-2015
Reservert e-tron(spares til Sportback)
Reservert ID3 1st #8X

MeTesla

Sitat fra: Stikkkontakt på søndag 09. august 2015, klokken 08:46
Sitat fra: jallis på lørdag 08. august 2015, klokken 22:04
Var innom og prøvekjørte i dag (med påfølgende bestilling av en 70D :) I den forbindelse ble jeg informert om a prisen på Tesla skulle justeres opp allerede over helga, slik jeg forstod det så var det snakk om allerede på mandag 10. august. Det ble nevt at det skulle stige 30-40 tusen.

Til info om noen sitter på gjerdet og venter på å trykke "bestill"-knappen.

Jeg fikk beskjed om" at det kan fort bli 10%". Har ikke bestemt meg enda, så endte opp med å kansellere den som skulle bekreftes i dag og bestille en til.

Kansellerte du ved å sende mail til Tesla? Fikk du bekreftet kansellering før du la inn ny?

Diravi

#11
30-40000 er ca 5-7 % på en moderat utstyrt 70D. 10 % er en veldig stor prisøkning og jeg tror Tesla taper mange kunder dersom de som nå står og lurer på om de skal bytte fra Passat, må legge på ytterligere 60-65 000 oppå de 100 000 de sannsynligvis allerede har strukket seg.

Enten vet rett og slett ikke forhandlerne hva som kommer av prisøkning. Eller så bruker han med 10 % en klassisk bilselgerteknikk og legger på litt.

Eller Tesla kommer til å sette opp prisen for de dyrere modellene mer enn for de rimelige, også prosentvis.

EDIT: Skrev 3-5% først, det skulle være 5-7.
2016 Model S70 D - (pre-Facelift) Bestilt Model Y Long Range.

Duver i tillegg rundt i en 1972 Citroën DS og en 1976 CX Prestige, blant annet.

Stikkkontakt

#12
Sitat fra: MeTesla på søndag 09. august 2015, klokken 08:55
Sitat fra: Stikkkontakt på søndag 09. august 2015, klokken 08:46
Sitat fra: jallis på lørdag 08. august 2015, klokken 22:04
Var innom og prøvekjørte i dag (med påfølgende bestilling av en 70D :) I den forbindelse ble jeg informert om a prisen på Tesla skulle justeres opp allerede over helga, slik jeg forstod det så var det snakk om allerede på mandag 10. august. Det ble nevt at det skulle stige 30-40 tusen.

Til info om noen sitter på gjerdet og venter på å trykke "bestill"-knappen.

Jeg fikk beskjed om" at det kan fort bli 10%". Har ikke bestemt meg enda, så endte opp med å kansellere den som skulle bekreftes i dag og bestille en til.

Kansellerte du ved å sende mail til Tesla? Fikk du bekreftet kansellering før du la inn ny?

Nei. Fikk ikke bekreftet noe som helst.
Men har jo utskrift på at mailen ble sendt lørdag. Sendte mail til en adresse jeg fikk oppgitt i en annen tråd.
i-Pace FE 03.2019-
Ampera-e 06.2017-
e-Golf 01.2015-08.2017
e-up! 12.2013-08-2015
Reservert e-tron(spares til Sportback)
Reservert ID3 1st #8X

Stikkkontakt

Sitat fra: Diravi på søndag 09. august 2015, klokken 08:56
30-40000 er ca 3-5 % på en moderat utstyrt 70D. 10 % er en veldig stor prisøkning og jeg tror Tesla taper mange kunder dersom de som nå står og lurer på om de skal bytte fra Passat, må legge på ytterligere 60-65 000 oppå de 100 000 de sannsynligvis allerede har strukket seg.

3% er 20.000 kr på den jeg har bestilt. Det er lite. Men det blir helt sikkert mer ettersom prisingen er veldig skeiv mellom ulike land. Det er mulig de setter ned prisen i USA for å differensiere litt den veien igså. En del av utstyret i TMS er vel importert og dermed blitt billigere i USA. Jeg tipper TMS 70D går opp fra 558 til 595.000.

Og ja. Mange skal ha en romslig bil med greit utstyr og 4wd. Når 70D da passerer 700.000 tar det litt av. Min søster bestilte nylig en Superb stasjonvogn 190 hk 4x4 automat til 480.000. At Teslaen bruker 5,5 og Skodaen 7,7 på 0-100 er av akademisk interesse. Det er plass, komfortutstyr og sikkerhet som er viktig. Der er bilene ganske like.
i-Pace FE 03.2019-
Ampera-e 06.2017-
e-Golf 01.2015-08.2017
e-up! 12.2013-08-2015
Reservert e-tron(spares til Sportback)
Reservert ID3 1st #8X

Øyvind.h

Men da bor sikkert ikke søsteren din i en storby? Ettersom hun kjøper dieseldrevet fossilbil.

Bor man på bygda og slipper unna bomring, kjøreforbud og er uinteressert i ny teknologi er sikkert Tesla uinteressant frem til man får lånt seg en noen dager :)
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA