Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Lading for nybegynnere, BMW i3

Startet av timingbeltkiller, mandag 07. september 2015, klokken 16:19

« forrige - neste »

timingbeltkiller

Fins det noen elbil som i tillegg til fabrikkens (høyst mangelfulle) rustbeskyttelse
gis fullstendig beskyttelse i Norge før utlevering til forhandler/kunde?
Værvarsel for de neste 100 år:
Fare for kortvarige perioder med oppholdsvær.

sølv-pilen

Spørs vel hva du mener med full rustbeskyttelse. Men Leaf blir tectylert i Drammen før den blir solgt i butikk, er sikkert ikke den eneste som får denne behandlingen heller.
Kvit nordisk Nissan løvblad med 6,6 kW lader
Opel Ampera-e
2 stk. 15m skjøteledning

K S

Sitat fra: timingbeltkiller på lørdag 08. august 2015, klokken 21:49
Fins det noen elbil som i tillegg til fabrikkens (høyst mangelfulle) rustbeskyttelse
gis fullstendig beskyttelse i Norge før utlevering til forhandler/kunde?

Kia blir gitt full Mercasol behandling før utlevering, med full garanti mot oppfølging av Mercasol sitt program. Om dette gjelder over hele landet eller bare for Kia Sørvest er jeg usikker på.

Fanafjord

Kjøpte nylig Peugeot iOn fra Bertel og Steen. Den ble Mercasol behandlet ved ankomst i Norge.

elektrolux

Jeg kjøpte nylig en Fulu elbil fra 3 hjul AS og den hadde begynt å ruste allerede ved levering.

Brukte en helg og noen hundrelapper på Understellsmasse, lakk, karrosserikitt og Tektyl og er meget godt fornøyd med resultatet. La på overmalbar masse langs nedre del av bilen og hjulbuer og lakkerte over med en ferdigblandet spray og la karrosserikitt med tektyl over alle plateskjøter under kjøretøyet. Nå gjenstår bare tyntflytende tectyl inne i dører og kanaler.

e-Up vi kjøpte fra Møller virker mye bedre behandlet og er bygget med ferdig galvaniserte plater. Har derfor ikke gjort noe med den.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Kristine

Hei!

Tror jeg så denne på veien i dag. Ble overassket og glad for å se en annen artsfrende på veien! Min Fulu har også rustproblemer. Har behandlingen du gav funket i lengden? Har vurdert å levere den inn for behandling, men om man kan gjøre det selv tar jeg heller saken i egne hender.

Lurer også på om dere fikk med noen form for instruksjonbok når dere kjøpte denne?


Mvh

Crown

Alle norske Ioniq får også en behandling med Mercasol i Drammen før de sendes videre.
2017 Hyundai Ioniq electric, Aurora Silver, teknikk og skinn.
2019 Audi e-tron Exclusive++, galaxy blue/sort optikk

CitB59EL

Vår B klasse skulle  være behandlet på havnen i  Drammen iflg forhandler. Men denne behandlingen var ikke fullstendig. De sprøyter bare under bilen uten å ta av alle deksel eller sprøyte i kanaler. Tok derfor full støybehandling og tectyl før vi begynte å bruke bilen. Flere merker som har denne praksisen med å sprøyte under bilen. Det naturligvis bedre enn ikke å gjøre noe!

elektrolux

#8
Sitat fra: Kristine på lørdag 30. september 2017, klokken 21:04
Hei!

Tror jeg så denne på veien i dag. Ble overassket og glad for å se en annen artsfrende på veien! Min Fulu har også rustproblemer. Har behandlingen du gav funket i lengden? Har vurdert å levere den inn for behandling, men om man kan gjøre det selv tar jeg heller saken i egne hender.

Lurer også på om dere fikk med noen form for instruksjonbok når dere kjøpte denne?


Mvh

Hyggelig. Ja det var min nå 17 år gamle datter du traff der dere kjørte det som må ha vært en i norsk sammenheng svært sjeldent uorganisert Fulu kortesje.

Bilen skal visstnok være produsert i over 5 000 000 eksemplarer, noe som gjør den til den mest produserte elbilen i verden om dette tallet stemmer, og gjelder denne modellen. ( Tror de har telt alle Fulu sine kjøretøy, både bensin og el, og alle modellene de produserer  ;D

Uansett hyggelig at biltypen brer om seg, og Pickup versjonen du har er jo ganske barsk med forkrommet utvendig veltebøyle og vippbart plan.

Med 18 års grense på mopedbiler, er disse et kjærkomment innslag som gir ungdommen tryggere transport enn lett MC, moped, og for ikke å snakke om sykkel når veiene er sleipe og glatte.

Dessverre virker det som kvalitetskontroll og rustbehandling ikke er på Fulu sin prioritetsliste. Her trumfer nok kostnad og produksjonvolum.  Fuluen vår er nå i daglig bruk, og rustbehandlingen vi gjorde må nok ha bremset ned på forfallet. Dessverre kom vi aldri i gang med hulromsbehandlingen, og ser nå rustrenner under dørene. Nye deler til disse bilene er latterlig billige, nesten mindre enn rustbehandling, men så er det styret med å få deler tilsendt etc. Anbefaler deg å få behandlet din, og er alternativet å få noen til å gjøre det, eller vente til du selv har tid, noe som du kanskje ikke har ville jeg søkt profesjonell hjelp. Bilen må opp i luften, vaskes, og behandles jo før jo heller, og i alle fall før saltingen av veiene starter.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA