Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Haugesund kommune nekter hybrider å lade

Startet av Teslanewbie, mandag 07. september 2015, klokken 15:00

« forrige - neste »

Toonster

Sitat fra: SigX på tirsdag 11. august 2015, klokken 19:16
Ser at Bjørn nå har 12 vervinger! Fint med en liten buffer om noen skulle trekke seg.
Gleder meg alt til Bjørns Model X videoer.

Hvordan kan han ha 12 vervinger når det var et tak på 10? Følger man linken hans får man beskjed om at den er fulltegnet også

Teslanewbie

Blir spennende dette . Slik som Musk skriver , må alle ta leveranse . Hvis nå mange har bestilt S og  mod X lanseres innen kort og denne viser seg å være ekstraordinær så kan jo tenkes at mange tenker seg om ? Vi får se , jeg tror også at Bb med stor sannsynlighet får Xen .
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

Toonster

Sitat fra: Teslanewbie på tirsdag 11. august 2015, klokken 19:22
Blir spennende dette . Slik som Musk skriver , må alle ta leveranse . Hvis nå mange har bestilt S og  mod X lanseres innen kort og denne viser seg å være ekstraordinær så kan jo tenkes at mange tenker seg om ? Vi får se , jeg tror også at Bb med stor sannsynlighet får Xen .

Ville vært utrolig frekt å stoppe kampanjen rett før de lanserer Model X - da er jo ikke det scenarioet så veldig urealistisk !

jkirkebo

Sitat fra: Toonster på tirsdag 11. august 2015, klokken 18:20
MRT har fått relativt mye pepper for sin måte å promotere, men det er jo litt moro å se at Tesla gjør akkurat det samme selv for å snike seg unna noen lover.

Fint om Tesla infører denne ordningen overalt - hvor ny "referer" kan velge å gi bort sin del av kaka til den nye kjøperen.

Det blir mye dyrere for Tesla. Kjøper bruker rabatten på bil og det genererer ikke mersalg. Eier som bruker rabatten selv eller "gir den bort" genererer i begge tilfeller mersalg i form av adaptere, matter, service osv. Det koster Tesla mye mindre, siden de nok har en ganske grei avanse på de tingene (ihvertfall på utstyret).
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

MRT

Sitat fra: bb på tirsdag 11. august 2015, klokken 18:26
Sitat fra: MRT på tirsdag 11. august 2015, klokken 18:16
Sitat fra: bb på tirsdag 11. august 2015, klokken 04:25
Sitat fra: MRT på mandag 10. august 2015, klokken 22:50
jeg tror kanskje jeg kan ha "hjulpet" deg litt med min kampanje - man trenger en toer for å bli en ener
Jeg tror det heller er omvendt, faktisk. Mine videoer kan ha overtalt noen til å kjøpe seg en Model S. Men på grunn av ditt lokketilbud så gikk de for din link i stedet for min. Nå er jeg nysgjerrig å høre hva du har gjort som har ført til at jeg har fått flere salg.

http://www.businessfinancenews.com/23451-tesla-motors-inc-referral-program-changed-for-model-s-owners-in-virginia
Det forklarer fortsatt ikke påstanden din om at du muligens har gitt meg flere salg...

Bjørn- dersom du anbefaler din kompis å kjøpe en Tesla - er du grei med han og lar han få kjøpe ekstrautstyr for 10.000 siden kampanjen har gitt deg den muligheten eller beholder du hele bonusen selv ? ( i tillegg til en gratis mod X)

MRT

Sitat fra: SigX på tirsdag 11. august 2015, klokken 22:12
Sitat fra: MRT på tirsdag 11. august 2015, klokken 20:53
Sitat fra: bb på tirsdag 11. august 2015, klokken 18:26
Sitat fra: MRT på tirsdag 11. august 2015, klokken 18:16
Sitat fra: bb på tirsdag 11. august 2015, klokken 04:25
Sitat fra: MRT på mandag 10. august 2015, klokken 22:50
jeg tror kanskje jeg kan ha "hjulpet" deg litt med min kampanje - man trenger en toer for å bli en ener
Jeg tror det heller er omvendt, faktisk. Mine videoer kan ha overtalt noen til å kjøpe seg en Model S. Men på grunn av ditt lokketilbud så gikk de for din link i stedet for min. Nå er jeg nysgjerrig å høre hva du har gjort som har ført til at jeg har fått flere salg.

http://www.businessfinancenews.com/23451-tesla-motors-inc-referral-program-changed-for-model-s-owners-in-virginia
Det forklarer fortsatt ikke påstanden din om at du muligens har gitt meg flere salg...

Bjørn- dersom du anbefaler din kompis å kjøpe en Tesla - er du grei med han og lar han få kjøpe ekstrautstyr for 10.000 siden kampanjen har gitt deg den muligheten eller beholder du hele bonusen selv ? ( i tillegg til en gratis mod X)

Hvorfor skal Bjørn gi bort noe som helst? At du velger å gi bort bonusen din er jo ditt valg for å få flere til å bruke din link. Bjørn trenger ikke kjøpe noen.

Selv gir jeg gjerne bort min bonus til den som måtte bruke min link, og i tillegg så vil jeg spandere en bedre middag og en tur på byen til alle vennene som jeg verver for å feire når de får bilen
Bjørn kan vel svare for seg selv

fonberg

Sitat fra: SigX på tirsdag 11. august 2015, klokken 22:03
Hvordan kan han ha 12 vervinger når det var et tak på 10? Følger man linken hans får man beskjed om at den er fulltegnet også

Ser at i kolonnen co spart har det økt fra 60 til 72, noe som tyder på 12 vervinger, da hver verving gir 6 tonn.
[/quote]

Når jeg prøver Bjørns link får jeg opp denne:

-2018 i3 FC
-2017 S90D
-2012 Leaf
---
Model Y bestilt.
-TOCN-signaturmedlem.

MRT

Referal spam er slettet.

Bruker er utestengt.
De neste som legger inn referaø spam blir også utestengt.

Lars
Forum admin

bb

Sitat fra: MRT på tirsdag 11. august 2015, klokken 20:53
Vel, nå som MRT er utestengt så kan han ikke lese dette.

Jeg har tenkt å kjøpe en gave til de tolv som brukte min link. Mitt motto er at man gir uten å forvente noe tilbake. Så at de tolv brukte min link må ha basert seg på at de ønsket å bruke den og ikke fordi de da får gratis utstyr i tillegg til ververabatten.

Sånne som Jørgen Winther-Larsen som har vært med på noen av videoene mine bør få en påskjønnelse av meg. Han har stilt opp for å vise både autopilot-features og vært med på race. På race #1 fra Oslo til Middelfart sa jeg at jeg skulle betale halvparten av fergebilletten på 1500 kr. Han ville ikke motta pengene.

Når det gjelder påstanden om at jeg ene og alene er ansvarlig for Teslas suksess så vil jeg henvise til denne pollen på facebook:
https://www.facebook.com/groups/TeslaOwnersClubNorway/permalink/897677696981331/?qa_ref=qd
Der sier 5,6 % at videoene mine var avgjørende. Mens 27,7 % mente at videoene hadde innvirkning. De resterende 66,7 % hadde aldri hørt om meg før de bestilte. Det skulle være rart om Tesla bare baserte salget på én manns videoblogg.
#2700 P85 rød med alt på unntatt barn og alarm - bestilt 30.12.2012, levert 22.11.2013
Bjørns videoer

lurium

Spørs om den pollen har et bredt nok utvalg til å være representabelt for alle som har kjøpt tesla. Selv var nok prøvekjøring av p85+ det som gjorde at valget ble tesla. Videoene dine Bjørn har derimot vært underholdende og veldig informativ. Spesielt for å fjerne angst for batterilevetid og rekkevidde etc.

bb

Utvalget er nok ikke helt representativt for befolkningen. Blant annet er det kun de som er aktive brukere på Facebook som svarer. Det er nok en korrelasjon mellom de som er flinke på sosiale medier og som også ser på YouTube.

Det er nok mange som bare har dratt til Tesla-butikken, sett på bilen, prøvd den og deretter bestilt uten å kjenne til noe YouTube-kanal. Så derfor tror jeg andelen som kjøpte på grunn av meg egentlig er mye lavere.
#2700 P85 rød med alt på unntatt barn og alarm - bestilt 30.12.2012, levert 22.11.2013
Bjørns videoer

btsvennes

Er kanskje litt misunnelsefaktor ute å går :-) Uansett, det er vel fortjent at Bjørn får en Model X. For min egen del var det også prøvekjøringen av en P85+ som gjorde utslaget. Hadde nesten bestilt en Audi A6 Allroad. Så var jeg så "dum" at jeg fikk tatt en tur i en Tesla. Og etter det har jeg "advart" alle mine kollegaer om "faren" ved å gjøre det samme. Når det gjelder Bjørns videoer har de tjent som stor underholdning og en kilde til informasjon. Spesielt i ventetiden før jeg fikk min egen Tesla. Håper alt går greit slik at Bjørn faktisk får sin Model X. Og slik jeg forstår det følger det med full utstyrspakke inkludert hengerfeste. Bare tenk på hvor mye du kan få med deg da, Bjørn :-) Gleder meg til nye videoer. Har du forresten tenkt på hva du skal gjøre med Millenium Falcon?
2015 Tesla Model S P90D(+) 677XX

lunitiks

Sitat fra: btsvennes på onsdag 12. august 2015, klokken 06:59
Når det gjelder Bjørns videoer har de tjent som stor underholdning og en kilde til informasjon. Spesielt i ventetiden før jeg fikk min egen Tesla.

Jeg har D-dag om 2 uker. Kan bekrefte at Bbs videoer ruller og går i alle ledige øyeblikk nå
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

Undertegnede

Hyperstress

Sitat fra: Undertegnede på onsdag 12. august 2015, klokken 08:33
bb Bjørn i amerikansk finans media :)

Tipper du snart kan leve av blogging/YouTube 

Morro dette da

På tide med ett års permisjon fra jobben Bjørn?  ;D Det blir sikkert litt publisitet fremover, så da er det "bare" å få Nimber (eller noen andre) til å sponse deg, og så kan du sette ut på drømmeturen rundt i verden med Model X :)
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA