Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Valgets kval. Hva slags utstyr skal jeg velge??

Startet av Softblue, mandag 07. september 2015, klokken 12:57

« forrige - neste »

Softblue

Har sett på muligheten for en:
Model S 70 (bakhjulsdrift),                               Kr. 521.600
Midnight Silver Metallic lakk,                            Kr.     7.300
Karosserifarget tak,                                               Inkludert
19" hjul,                                                                 Inkludert
Sorte Neste generasjon seter,                         Kr.    18.200
Obeche-tre matt innredning,                            Kr.      5.500
Hvitt Alcantara taktrekk,                                        Inkludert
Vinterpakke Sikkerhetspakke,                         Kr.      7.300
19" Pirelli Vinterhjul sett,                                  Kr.    16.000
Dokumentavgift for destinasjon og forskrifter, Kr.      2.800
Vrakpant,                                                         Kr.      2.400
KJØRETØY PRIS,                                           Kr. 581.100
2015 Mercedes Benz B Electric Drive, Urban.
70.000 elektriske kilometer.

Epleskreller

#1
Det eneste der du muligens ikke kan leve med er pirelli vinterdekk ;-)
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

cairnz

Hvis det er billig du er ute etter, så er jo 18200 for seter, 7300 for lakk, 5500 for matt innredning ikke nødvendig? For den prisen kan du vel få autopilot?
Elbilist

OW

Kjempefin bil! Syntes absolutt ikke du skal se på det som en billig-Tesla. Støtter forrige innlegg angående vinterdekk. Jeg ville nok valgt Nokian piggfrie i stedet. De 5000 ekstra kan du spare ved å droppe vinterpakke. Den har vi aldri angret for at vi droppet. Varme i rattet er muligens behagelig, men det blir dyr rattvarme, og på de kalde dagene forvarmer du via app...
Model S P85 perlehvit, 19", sort og CF interiør, CF spoiler, panorama, tech-pakke, parkeringssensor, lydstudio, sikkerhetspakke, lyspakke og pakkehylle.

Øyvind.h

Jeg har personlig ikke savnet vinterpakke og sikkerhetspakke. Ei heller nextgen seter.
Hva med adaptiv cruise?
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

turfsurf

Sitat fra: cairnz på lørdag 08. august 2015, klokken 16:42
Hvis det er billig du er ute etter, så er jo 18200 for seter, 7300 for lakk, 5500 for matt innredning ikke nødvendig? For den prisen kan du vel få autopilot?

Helt enig, evt D. Autopilot kan jo etterleveres.
Model Y Performance Pearl White - i bestilling
I-Pace HSE Corris Grey 2019 - The Englishman
i3 120Ah Imperial Blue 2019  - city fun
x - Model X 100D Pearl White 2017 - Flying Circus
x - Model X 90D premium - kansellert
x - Stormtrooper i3 2015 (lobotomized perfection)
x - Pearl White S 85D 2015 (Release Candidate)
x - Pearl White S 85 2013 (Beta)

Cowboystrekk

Dropp setene og matt interiør, velg bedre dekk. Vår Tesla kosta under 500k 7nkl alt i sin tid,  og den har holdt i massevis :)
Tesla Model S 2013 - SOLGT
Tesla Model 3 SR+ 2020 - >

E_S

Dropp vinterpakke og treverket, behold setene (de er verdt det!), kjøp Nokian-vinterdekkene, da Pirelli-dekkene er laget dor kontinentale vinterforhold og ikke nordiske.
2020 Tesla Model 3 Performance
+ en veteranbil og to gamle fossilbiler (som skal selges)

Øyvind.h

Sitat fra: E_S på lørdag 08. august 2015, klokken 17:46
Dropp vinterpakke og treverket, behold setene (de er verdt det!), kjøp Nokian-vinterdekkene, da Pirelli-dekkene er laget dor kontinentale vinterforhold og ikke nordiske.
Ville faktisk ikke droppet matt abachi. Standard er sort pianolakk. Det blir lett ripete/stygt og reflekterer mye lys. Matt abachi er veldig lekkert og moderne.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

ew

Uenig i det du sier om sort pianolakk. Vi har det, den er like lekker etter ett år og reflekterer slett ikke mye lys. Du skal slite litt for å få lys inn på interiøret utenfra uansett. Du kan fint leve med å droppe matt abachi, bilen ser akkurat like fin og moderne ut.


Vi bestilte opprinnelig Pirelli, men fikk Nokian, og så absolutt ingen grunn til å klage på det. Velg Nokian, og spar inn på andre ting... Støtter også å fjerne vinterpakken. Vi har den (dog uten rattvarme) og har hatt bruk for den to-tre ganger på én vintersesong. Og jeg kjører temmelig ofte og mye.
Model 3 LR AWD - 25. mars 2019
Model S 85 - 24. juni 2014 [Solgt]

Thor2014

Sitat fra: Øyvind.h på lørdag 08. august 2015, klokken 18:06
Sitat fra: E_S på lørdag 08. august 2015, klokken 17:46
Dropp vinterpakke og treverket, behold setene (de er verdt det!), kjøp Nokian-vinterdekkene, da Pirelli-dekkene er laget dor kontinentale vinterforhold og ikke nordiske.
Ville faktisk ikke droppet matt abachi. Standard er sort pianolakk. Det blir lett ripete/stygt og reflekterer mye lys. Matt abachi er veldig lekkert og moderne.
Jeg hadde matt abachib på min forrige. Valgte sort piano nå. Jeg tenkte også på ulempene du nevner før bestilling, men har ikke hatt det problemet. Fint er det også. Hvor ofte tar man forresten på det sorte?

Touring

Har en 70D i bestilling nå. Så vinterpakka er ikke nødvendig?  Hva med oppvarmet vindusvisker og spylerdyser?  Ikke noe poeng?  Og autopilot,  det er egentlig bare en software oppdatering jeg kan ta senere? Har radarcruise på en annen bil,  bruker det sjelden. Andre biler bare smetter inn i luka. Er det 'vanlig' cruisekontroll på bilen hvis man ikke tar med autopilot?

Øyvind.h

Sitat fra: Thor2014 på lørdag 08. august 2015, klokken 18:22
Sitat fra: Øyvind.h på lørdag 08. august 2015, klokken 18:06
Sitat fra: E_S på lørdag 08. august 2015, klokken 17:46
Dropp vinterpakke og treverket, behold setene (de er verdt det!), kjøp Nokian-vinterdekkene, da Pirelli-dekkene er laget dor kontinentale vinterforhold og ikke nordiske.
Ville faktisk ikke droppet matt abachi. Standard er sort pianolakk. Det blir lett ripete/stygt og reflekterer mye lys. Matt abachi er veldig lekkert og moderne.
Jeg hadde matt abachib på min forrige. Valgte sort piano nå. Jeg tenkte også på ulempene du nevner før bestilling, men har ikke hatt det problemet. Fint er det også. Hvor ofte tar man forresten på det sorte?
Jeg har hatt lånebiler med sort pianolakk og har sett stygge merker (mest småriper) samt opplevd ubehagelig gjenskinn av lav sol.  Har også sett eiere nevne dette. Flott at ikke alle plages!

Riper kommer typisk lett når man tørker støv etc. Samme erfaring som jeg har med andre ting med pianolakk.

Sitat fra: ew på lørdag 08. august 2015, klokken 18:19
Uenig i det du sier om sort pianolakk. Vi har det, den er like lekker etter ett år og reflekterer slett ikke mye lys. Du skal slite litt for å få lys inn på interiøret utenfra uansett. Du kan fint leve med å droppe matt abachi, bilen ser akkurat like fin og moderne ut.
Jeg synes interiøret er kjipere. Men det handler om smak og behag :) Man kan lett droppe det, men min opplevelse er at matt abachi løfter opplevelsen av dash mange hakk fra pianolakk. Andre kan oppleve det annerledes.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Espen Hugaas Andersen

Sitat fra: Touring på lørdag 08. august 2015, klokken 18:47
Har en 70D i bestilling nå. Så vinterpakka er ikke nødvendig?  Hva med oppvarmet vindusvisker og spylerdyser?  Ikke noe poeng?
Oppvarmet ratt har verdi. Det andre har begrenset verdi. Jeg ville fraråde vinterpakke om man ikke syns oppvarmet ratt er veldig kjekt.

Sitat fra: Touring på lørdag 08. august 2015, klokken 18:47Og autopilot,  det er egentlig bare en software oppdatering jeg kan ta senere? Har radarcruise på en annen bil,  bruker det sjelden. Andre biler bare smetter inn i luka.
Ja, det er bare en innstilling Tesla må sette. Alle bilene har samme hardware, da radaren trengs for autobrems og de andre greiene trengs til andre ting som er standard.

Sitat fra: Touring på lørdag 08. august 2015, klokken 18:47Er det 'vanlig' cruisekontroll på bilen hvis man ikke tar med autopilot?
Jepp.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

Thor2014

Enig med Espen om rattet. Er du kald på fingrene om vinteren er det utrolig deilig. Er du stort sett varm på hender ville jeg droppet den.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA