Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Lading/ Betaling

Startet av E_S, mandag 07. september 2015, klokken 08:23

« forrige - neste »

E_S

Jeg bor i et sameie med felles P-garasje og har en åpner til denne. Når jeg holder knappen inne "sender" den bare 2-3 sekunder. Om jeg trykker om igjen og om igjen vil bilen til slutt oppfatte den ved programmering av Homelink-systemet, men det virker uansett ikke etterpå. Hva skal jeg gjøre for å få denne til å virke?
2020 Tesla Model 3 Performance
+ en veteranbil og to gamle fossilbiler (som skal selges)

pej

For noen går dette på første forsøk, men jeg brukte 4 mnd og 3 forsøk. Ga opp alle gangene...
Det som til slutt gjorde at jeg fikk det til var å holde knappen på originalfjernkontrollen inne ca 15sek ETTER at lysene hadde blinket på bilen. Først da kom jeg videre til LEARN menyen og fikk lært opp portåpneren til å kjenne igjen bilen. På min nye 85D var det akkurat samme sak. Hvis jeg slapp knappen rett etter lysene hadde blinket, hoppet bilen glatt over neste sted.
- Tesla Model 3 LR 2020
- Hyundai Ioniq EV 2016
- Tesla Model X100D 2017 (solgt)
- Tesla Model X90 2016 (solgt)
- Tesla Model S85D 2015 (solgt)
- Tesla Model S85   2014 (solgt)
- Leaf 2012 (solgt)

pej

Hvor bor du forresten?  Hvis det er i nærheten kan jeg sikkert svippe innom å prøve å hjelpe..
- Tesla Model 3 LR 2020
- Hyundai Ioniq EV 2016
- Tesla Model X100D 2017 (solgt)
- Tesla Model X90 2016 (solgt)
- Tesla Model S85D 2015 (solgt)
- Tesla Model S85   2014 (solgt)
- Leaf 2012 (solgt)

E_S

Bor i Oslo, nærmere bestemt Bjerke! :)

Når jeg prøver må jeg trykke sikkert 20 ganger på fjernkontrollen, så blinker lysene, så surrer og går noe på skjermen noen sekunder, så mener den at alt er ferdig, men det virker ikke.. Er borte i helgen, men hjemme igjen tirsdag. :)
2020 Tesla Model 3 Performance
+ en veteranbil og to gamle fossilbiler (som skal selges)

Duzzy

Sitat fra: E_S på lørdag 08. august 2015, klokken 09:34

Når jeg prøver må jeg trykke sikkert 20 ganger på fjernkontrollen, så blinker lysene, så surrer og går noe på skjermen noen sekunder, så mener den at alt er ferdig, men det virker ikke.. Er borte i helgen, men hjemme igjen tirsdag. :)

Etter at du har gjort dette må du lære portåpneren den nye " fjernkontrollen"(homlinken). Når du har gjort dette skal det virke.
Fremgangsmåten for dette er litt forskjellig fra portåpner til portåpner.
Så du må sikkert ha bruksanvisning for denne tilgjengelig.
Jessheim
standard P85, Sort, 19", sort nappa,panorama, Alle pakker untatt dobbeltlader.
Levering 28.11.2013

petersv

Sitat fra: Duzzy på lørdag 08. august 2015, klokken 17:57
Sitat fra: E_S på lørdag 08. august 2015, klokken 09:34

Etter at du har gjort dette må du lære portåpneren den nye " fjernkontrollen"(homlinken). Når du har gjort dette skal det virke.
Fremgangsmåten for dette er litt forskjellig fra portåpner til portåpner.
Så du må sikkert ha bruksanvisning for denne tilgjengelig.

I fellesgarasje er nok ikke dette tilfellet, da er nok alle åpnere like, med samme kode. Iallfall slik her, med Hörmann-port.

Spinner

Sikker på at kontrollen er støttet av bilen? Systemer som Hörmann Bisecur fungerer ikke, selv om bilen lykkelig blinker og tror den lærer seg signalet.

boppus

I garasjen min er det en standard LiftMaster av noe slag. Skal visstnok være Homelink-kompatibel den, men det ville seg ikke mot bilen. Endte opp med å kjøpe en universalmottager som linker greit til bilen. Null stress.
http://portspesialisten.com/fjernkontroll/mottaker-433mhz/
EQC 2020
Reservert: Model Y, Cybertruck
x Model S 75D 2018
x Model S 85D 2015

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA