Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Solcelleanlegg

Startet av bobakka, søndag 06. september 2015, klokken 21:50

« forrige - neste »

bobakka

Jeg ser på muligheten av å sette på et enkelt Biltema hengerfeste bak på iMieven. Jeg tenkte å sette på støtteplater av stål på hver side. Hengerfeste er kun for å bære en sykkel noen få km.

Problemet er at skjermen er veldig myk og jeg er usikker på om den vil klare vekten av kun en sykkel på 10-15-20 km. Noen som har prøvd?
iMiev fra 8.2.11. 20 000 km per år med elbil siden. 23.10.17 passerte 135 000 km. Solgt 30.01.18 på 138 000.
i3 hentet 18.10.17. 20 000 km per år. Mindre rekkeviddeangst.
Fossilbil kun for langtur og tilhenger.

TB

Her er ein tråd om sykkelstativ, som i mange tilfelle er hengerfeste som ikkje skal brukes til å trekke henger:
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,5264.0.html
Lørenskog
Hyundai KONA electric 2019 ( venteliste 2017 - 2019)
Citroen C-Zero 2012 med OVMS - 97 000 km - solgt 2019

bobakka

Det som jeg vurderer som løsning er en DIY til under 1000 kr. Det eneste andre jeg har sett er kostbare løsninger. Jeg sjekket også opp amerikansk leverandør av hengerfeste til iMiev, men de kunne ikke garantere at den passet til Europeisk 2011 modell. Jeg har heller ikke funnet noen løsninger på bakluka som ser ut til å fungere. Ryggen min tåler ikke å løfta sykkel på taket hver gang.
Derfor vurderer jeg en billig løsning, men usikker på om den blir for svak.
iMiev fra 8.2.11. 20 000 km per år med elbil siden. 23.10.17 passerte 135 000 km. Solgt 30.01.18 på 138 000.
i3 hentet 18.10.17. 20 000 km per år. Mindre rekkeviddeangst.
Fossilbil kun for langtur og tilhenger.

Fanafjord

Det finnes også sykkelstativer som monteres på hekkdøren. Har du vurdert noe slik? https://paulchensystem.net/

svingen

tror ikke den fra Torklift fungere jeg vurderte den selv men etter lest her har vi ikke samme som USA modellen.
mener jeg sjekket det her selv.
info om det her http://myimiev.com/forum/viewtopic.php?f=14&t=664&start=20

Når det er sagt så såg jeg noen som hang barnevogna sin bakpå en trilling får 1 år siden (det var en stor barnevogn) det var bare slik man hang bakpå,mener dem sa dem hadde kjøpte det på biltema
er litt skeptisk til det her selv da det er plastik den "spolieren".

jeg ser på kvitteringen min att dem skulle ha 2700 får selve stativet og 1500 kr får jobben på motorforum.
Det er jo mulig du kan kjøpe det selv der fra 2700 kr og montere det selv?

jeg har hatt min sykkel inne i bilen par ganger (glemt og ha med sykkel stativet) det fungere på en voksen sykkel så lenge ingen andre er med,men ikke spesilet artig etter birken osv vil jeg tro ;)
peugeot ion 2011 med OVMS,DAB radio,sykkel hengerfeste.
Bor i Nittedal (oslo)

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA