Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Prisøkning pga valuta er et faktum. Hva gjør dere med X reservasjon?

Startet av Havvo, søndag 06. september 2015, klokken 18:09

« forrige - neste »

emil

Sitat fra: Håkon77 på onsdag 26. august 2015, klokken 15:59
Var innom bla Nissan og fikk som svar at det som mangler på parallellimport biler er batterivarme. Garanti blir, som nevnt over her, problemet om noe skulle oppstå. Jeg hadde virkelig lyst på Leaf, men da hvit med skinnsetene til 235K, pluss 7500 for 6,6kw lader og 13k for hjemmeladedings. Totalt litt for mye med 255K for en konebil på lavere arbeiderklasselønn, men det største aberet var at min 16A kurs ikke holdt slik at det måtte legges en ny 20A kurs i eksisterende rør. Hjemme så jeg at dette røret er trangt og sikkert i underlige vinkler under plen og beleggningsstein så det må sikkert graves for 50papp for å få på plass nok en kabel. Tror hele elbildrømmen brast der og da.

Utover de aller tidligste modellene er batterivarmen standard på alle Leaf uavhengig av salgsland. Det er også kanskje den funksjonen i bilen som blir snakket mest om når det gjelder import, men som har minst å si i det daglige.

tomrh

Sitat fra: Håkon77 på onsdag 26. august 2015, klokken 15:59
men det største aberet var at min 16A kurs ikke holdt slik at det måtte legges en ny 20A kurs i eksisterende rør.
Det er da helt unødvendig. Hvem sier dette?
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 20.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 180.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 170.000 km

Håkon77

#17
Nei, batterivarme var kun på modeller solgt i Norge, Sverige og Finland ifølge selger hos autorisert Nissanforhandler. Dette kunne jeg vite om bilen hadde ved å se om det var lyktespylere. At det sto varmepakke og batterivarme i annonser for biler som opprinnelig kom fra Tyskland,frankrike,polen etc var feilinformasjon, eller løgn som jeg da vil kalle det.
Det var selgeren som sa jeg måtte ha 20A kurs om jeg skulle ha sånn ladedings på veggen.
Jeg tenkte jeg skulle sjekke med VW hva slags og til hvilken pris de skal ha for en fornuftig ladeløsning.
VW har for en gangs skyld best garanti på den viktigste komponenten. Merkelig at Nissan kniper på sine 5år.
Fredrikstad.
2000 Lupo 3L
2014 Leaf

tomrh

#18
Sitat fra: Håkon77 på onsdag 26. august 2015, klokken 17:26
Det var selgeren som sa jeg måtte ha 20A kurs om jeg skulle ha sånn ladedings på veggen.
Det finnes et utvalg 16A veggladestasjoner som kan plugges inn i en blå veggkontakt på standard 16A kurs. Sjekk f.eks. nofuel.no og elbilhjelpen.no for ulike modeller og priser, f.eks en Ratio-boks til 5500 kroner (http://elbilhjelpen.no/htm/type1.html). Det lille elektrikeren da må gjøre er å bytte ut den gamle veggkontakten med blå 16A enfas kontakt.
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 20.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 180.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 170.000 km

jkirkebo

Sitat fra: tomrh på onsdag 26. august 2015, klokken 19:34
Sitat fra: Håkon77 på onsdag 26. august 2015, klokken 17:26
Det var selgeren som sa jeg måtte ha 20A kurs om jeg skulle ha sånn ladedings på veggen.
Det finnes et utvalg 16A veggladestasjoner som kan plugges inn i en blå veggkontakt på standard 16A kurs. Sjekk f.eks. nofuel.no og elbilhjelpen.no for ulike modeller og priser, f.eks en Ratio-boks til 5500 kroner (http://elbilhjelpen.no/htm/type1.html). Det lille elektrikeren da må gjøre er å bytte ut den gamle veggkontakten med blå 16A enfas kontakt.

Eventuelt kan man gå for en ladestasjon begrenset til 13A og som kobles fast til nettet av elektrikeren (via siste stikkontakt eller en koblingsboks). Da er det 3A til overs til lys og andre småforbrukere (ladere til el-verktøy for eksempel). 3550,- er min pris for det, pluss porto.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Sele

#20
Sitat fra: Håkon77 på onsdag 26. august 2015, klokken 17:26
Nei, batterivarme var kun på modeller solgt i Norge, Sverige og Finland ifølge selger hos autorisert Nissanforhandler. Dette kunne jeg vite om bilen hadde ved å se om det var lyktespylere. At det sto varmepakke og batterivarme i annonser for biler som opprinnelig kom fra Tyskland,frankrike,polen etc var feilinformasjon, eller løgn som jeg da vil kalle det.
Det var selgeren som sa jeg måtte ha 20A kurs om jeg skulle ha sånn ladedings på veggen.
Jeg tenkte jeg skulle sjekke med VW hva slags og til hvilken pris de skal ha for en fornuftig ladeløsning.
VW har for en gangs skyld best garanti på den viktigste komponenten. Merkelig at Nissan kniper på sine 5år.
Skremselspropaganda!! Fordi de ønsker at du skal kjøpe en Leaf fra en norsk Nissan forhandler. Tyskland,Frankrike og Polen er alle land med vinter og lave minusgrader. Det ville vært direkte useriøst av en produsent som Nissan og ikke utstyre disse bilene med batterivarme. En "norsk" Leaf blir produsert på den samme produksjonslinjen i Sunderland som euro Leafen.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA