Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Elbil-deler/-rester gis bort mot avhenting

Startet av III, mandag 25. januar 2010, klokken 21:13

« forrige - neste »

III

Da fikk vi beskjed om at 2+2 Th!nken vi har bestilt , og har kontrakt på , blir mye dyrere enn antatt. Det virker på meg som denne kontrakten er så å si annullert og det eneste man sitter igjen med, er en plass i køen til en bil som ikke har 4 seter.
Er det flere som er irritert på dette ?
Jeg synes ikke det er hyggelig å bli lovet en bra pris om man skriver kontrakt tidlig, når man sitter igjen med et års ventetid (pluss det man eventuellt må vente til bilen kommer) og ny pris. Nå er ikke jeg advokat, men lurer på om en prisstigning på 18,09 % på et år for samme bil , rett og slett ikke er lov, når man har kontrakt på kjøp av bilen.
Er det noen i NORSTART som kan svare meg på dette?

De bruker hele tiden argumentet om finanskrisa, men det synes jeg ikke gir grunn til å behandle kunder på denne måten. De burde heller være interessert i å bygge opp goodwill. :-[
Østfold, Svart Think City(Zebra 28kwh) mai 2010
Passert 135 000 km
Model 3 LR , Dual Motor

Hans Håvard Kvisle

Hei,

Uten å ha kontraktspapirene er det umulig å gi et kvalifisert synspunkt på hva som lovlig eller ei i denne saken. I alle fall er den ganske ugrei for deg, det skjønner jeg. Og da bør Norstart engasjere seg litt.
Hvis du kan sende over det du har av interessant dokumentasjon til norstart@elbil.no, skal vi se gjennom dette og vurdere hva vi kan bidra med.

Vennlig hilsen
Hans
St.Hanshaugen

III

Da har vi blitt enige om en deal som er akseptabel for begge parter og denne tråden er overflødig for min del. Heldigvis  ;D
Passert 135 000 km
Model 3 LR , Dual Motor

elektrolux

Sitat fra: Sopp på onsdag 17. februar 2010, klokken 22:52
Da har vi blitt enige om en deal som er akseptabel for begge parter og denne tråden er overflødig for min del. Heldigvis  ;D

Ingenting er bedre. Gratulerer på forhånd, og ikke glem å fortelle oss om det nye gliset ditt. :D
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Hans Håvard Kvisle

St.Hanshaugen

III

Ja nå er vi glade. Det er vel som man sier : tålmodighet varer lengst  :)
Passert 135 000 km
Model 3 LR , Dual Motor

Ken

Kristiansand. Think City  105K 2001. Kjørt i to år. Ex Postens Think, 50K. Tidligere styreleder for Agder Elbilforening. Den ble til en lokallag av den Nasjonal Elbilforeningen hvor jeg har hatt forskellige verv. Kjøre 1. gen Leaf nå.

III

SitatDu holder ut for en 2 pluss 2?

Nei, det gjør jeg ikke , da må det evt bli å selge Thinken og å kjøpe ny senere. Får allikevel brukt den en god del selv om ikke alle tre kan bruke den samtidig. Føler allikevel at vi har vært rimelig tålmodige, både mht venting på Think og venting på kompromiss i forhold til kontrakten.
Passert 135 000 km
Model 3 LR , Dual Motor

morten

Sitat fra: Anders GD på onsdag 17. februar 2010, klokken 22:52

Hva slags deal fikk du?   Kjøpte du en 2 seter?    Jeg har også kontrakt fra 5/2008 på en 2+2 Think, og lurer på om jeg kan få kjøpt en når de er klare; til en brukbar pris.
1996 VW Golf CityStromer
1998 VW Golf CityStromer
1992 Chevrolet Blazer "El-Blazer"
1970 General Electric Elec-Trak hagetraktor

III

Ta kontakt med Sjur Heglund og spør hva dere kan få til. Evt. send meg en melding.
Passert 135 000 km
Model 3 LR , Dual Motor

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA