Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Ladeutsyr til BMW i3

Startet av andy76, søndag 06. september 2015, klokken 08:30

« forrige - neste »

Hansi

Sitat fra: Fanafjord på tirsdag 11. august 2015, klokken 11:35
Jeg har som sagt kjøpt iOn og fikk denne gang en bra pris. (145' inkl vinterhjul og grei inbytte for min gamle). Men om jeg hadde fått iOn og Miev til samme pris hadde jeg gått for Miev. Ingen tvil. Det er ikke slik at jeg "angrer". Forskjellene er ikke så stor, men Miev har flere av disse små fordeler som betyr litt i summen:

- Bittelitt større batteri
- Flere kjøremodus
- Led-lamper
- Forvarming med fjernkontroll (den viktigste fordelen etter mitt syn)

Enig i fordelene nevnt her. Hvis garantien er viktig for deg kan kan du jo selvfølgelig alternativt montere Defa (som jeg har gjort på min 2011-modell som kom uten forvarme) eller evt. diesel/biovarmer i en av de andre
Buskerud


Opel Ampera-e bestilt 16.09.16, levert 08.06.17    Tesla Model 3 reservert 01.04.16
2013 Nissan Leaf Tekna (Norsk)     2011 Mitsubishi i-MiEV

3irikur

Kan det være at garantien er dårligere på i-miev fordi du har tilgang til større del av batteriet? Altså blir det mer slitasje?
Nissan Leaf Acenta 2014 - Solgt og levert når Amperaen kom

Blå Ampera-e 2017

Carl Anton Stenling

Sitat fra: 3irikur på fredag 14. august 2015, klokken 12:57
Kan det være at garantien er dårligere på i-miev fordi du har tilgang til større del av batteriet? Altså blir det mer slitasje?

Neppe. Det er forskjellig antall celler.
Hyundai Ioniq 2019
Tesla Model 3 2019
Nissan Leaf 2015
Lommedalen, Bærum

andy76

Takk for alle tips og gode råd, det ble Ion. Sparte noen tusenlapper, kjente selger fra før(og ditto størst tiltro til han) og 3 år lengre batterigaranti gjorde susen. Får håpe en blir fornøyd, all verdens forskjell er det vel uansett ikke på trillingene. Uansett syns jeg det er rart at Mitsubishi, som i sin tid var ledende på garanti (5 år lenge før alle andre kom etter) kan sitte og se på at BOS tilbyr tre år lengre garanti på batteri i en bil som Mitsubishi har bygd! Dette har de iallefall mistet ett salg på, og flere har kanskje tenkt som meg?
Peugeot Ion 2015

kaiat

Mitsubishi har 8 års batterigaranti på iMiev i USA slik jeg har forstått det. Er enig i at det er rart at de ikke tilbyr det her i Europa.

Er det forresten noen som vet når Peugeot/Citroen kom med 8 årsgarantien? Ser det er noen 2014-modeller til salgs, men tror dette kom først i år?

AmocoCadiz

Fikk ihvertfall en brosjyre i  november 2014 med oppgitt 8 års batterigaranti på ION når jeg tok en runde hos forskjellige elbilselgere på den tiden.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA