Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Ctek istedet for dc-dc til vedlikehold av 12v

Startet av Caspar, søndag 24. januar 2010, klokken 23:23

« forrige - neste »

Caspar

I dag virket ikke Webastoen og den grønne lampen blunker ni ganger, såvidt jeg kan skjønne her http://techwebasto.com/heater_main/Thermo_90S_90ST_Op_Card_EN_Print.pdf så betyr det feil på glødeplugg.
Jeg har den orginale konsollen med luke på v. side. Kommer jeg til pluuggen den veien ? eller er det ut med konsollen igjen ?
Remind me later..........
Toppåsveien, rett ved Kolbotn

Lynet

Er 99% sikker på at du må ut med den ja. Du må av med øvre plastdeksel på varmeren, og det får du ikke av uten at konsollen er ute.
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

Caspar

99% viste seg å stemme bra. For å få ut glødepluggen måtte brennern ut av bilen og demonteres i sine oprinnelige atomer. Glødepluggen er den med gule ledninger.

Lynet

Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

Elmo

Skal si det bildet var "exploded view"  ;D
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

Caspar

Da er ny glødeplugg på plass og Webastoen blåser varmt som før. Det er ikke spesielt vanskelig å bytte pluggen, mest knot er å få på plass igjen konsollen uten at slangen i forkant som går fra Webastoen og inn i røret som fordeler luften til hver side faller av.

Pluggen har delenummer 84906B og koster ca. 800,-
Ta også med pakn.sett med delenummer 82302A

Olle

Jeg fikk samme feil. Først lyser den og tenner som vaneligt. Varmeren fungerer men går ikke stabilt over tid. Så kommer det tre lange og trekorte blink. Og da stopper den. Jeg gjorde en feil da jeg fylte den opp med bensin. Trodde det var riktigt da det er det som jeg bruker på min Clio.
Men når jeg nå har demontert hele varmeren så ser det ut som om det skulle ha vært et stålnett eller noe inne i brenneren. Er det riktigt?
Kristiansand Kenneth Timenes Renault Clio -97 2687 mil nå registrert i Norge

Olle

elektrolux

Sitat fra: Caspar på mandag 04. januar 2010, klokken 22:13
Da er ny glødeplugg på plass og Webastoen blåser varmt som før.

Så bra. Hva var diagnosen på at den gamle glødepluggen var defekt?

Sliter med en Webasto som tilsynelatende er helt OK, bortsett fra at den ikke tenner. Glødepluggen måler 0,7 ohm.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Caspar

Sitat fra: elektrolux på lørdag 20. november 2010, klokken 12:59
Sitat fra: Caspar på mandag 04. januar 2010, klokken 22:13
Da er ny glødeplugg på plass og Webastoen blåser varmt som før.

Så bra. Hva var diagnosen på at den gamle glødepluggen var defekt?

Sliter med en Webasto som tilsynelatende er helt OK, bortsett fra at den ikke tenner. Glødepluggen måler 0,7 ohm.

Sjekk linken i det første innlegget, der står alle feilkodene. Ni blink var feil på glødeplugg

elektrolux

Desverre har jeg ikke noe som kan blinke på min Webasto. Den står i en PSA.

Kanskje du kunne målt motstsanden i glødepluggen du tok ut?
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Caspar

Skal sjekke om den ble liggende i garasjen

Olle

Min er på 1,0 ohm.
Er det noen som har en brenner løst. slik at jeg kunne få se et glimt av en som virker. Jeg snakket med en bilmekanikker og han skiftet ofte en slags duk inne i varmeren. så det var denne jeg trodde kansje var vekke her.

Olle

En anne ting. Bør en smøre vifta noe?

Trond E

Jeg sliter også med en Webasto som ikke tenner. På min var "dysa'' tett, men det hjalp ikke å åpne den. Så enten er det ikke åpent nok, eller så er det andre problemer med drivstofftilførselen

Kjedelig når det er 13-14 kalde grader ute :(

Angående glødeplugg. Sakset fra servicemanualen til Air Top 2000:

During electrical testing of the glow plug using a digital
multimeter, the following readings should be obtained:
Glow plug 12 Volt (red) Resistance at 25 °C: 0.324 ... 0.360 Ohm
Test current: < 5 mA

Trond E
Sort Th!nk City Zebra 2008 mod
Ex Rød Th!nk Classic 2002 mod
Trondheim

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA