Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Åpning Tesla Kristiansand Lørdag 5. September

Startet av elektro, lørdag 05. september 2015, klokken 16:57

« forrige - neste »

elektro

Tenkte å lade e-Golfen littegranne på Statoil Fornebu i kveld, det gikk dårlig. Prøvde å starte vha. GoCharge appen, men fikk feilmelding på telefonen hver gang, "kunne ikke starte lading" eller noe slikt. Supporttelefonen var stengt. Gikk så inn og betalte for 15 minutter, men etter tre, fire forsøk og mye plunder måtte vi gi opp. "Viechle not detected" stor det på displayet.

Ok, jeg får teste på Statoil på Majorstua da tenkte jeg, og kjørte dit. Men der var hele bensinstasjonen borte! Så videre til Fortum på Kiwi Mølla, men den er fremdeles ute av drift pga. problemer med strømtilførselen til bygget. Det ante meg for så vidt, men må si det er tynt med hurtigladere i sentrale Oslo, elbiltettheten tatt i betraktning. Da jeg kjørte ut fra Fornebu lå vi f.eks. fem elbiler etter hverandre på veien.

Da jeg kom hjem var jeg for øvrig blitt belastet 8x 98 kroner på Visa av GoCharge! Antakelig like mange ganger som jeg prøvde appen.. 784 kroner altså. :o


2019 mod. e-tron 55 quattro Fast Track, levert 19/3/2019
2016 mod Model S 75D facelift AP1 uncorked, SOLGT
2015 mod. e-Golf m/VP, levert 19/5/2015

emil

Trodde GoCharge på Statoil var minuttsbasert og ikke stykkpris. Hvorfor ladingen feilet er en annen sak.

Ellers er det lenge siden Majorstua ble fjernet og Mølla ble satt offline, så det burde ikke være noen overraskelser der.

elektro

Sitat fra: emil på torsdag 06. august 2015, klokken 22:59
Trodde GoCharge på Statoil var minuttsbasert og ikke stykkpris. Hvorfor ladingen feilet er en annen sak.

Ellers er det lenge siden Majorstua ble fjernet og Mølla ble satt offline, så det burde ikke være noen overraskelser der.

Joa, det skal på være 4 kr. per minutt første 15 og deretter 2,50 eller noe. Har ikke brukt appen før, men det er jo litt greit å slippe å gå inn hvis du uansett bare trenger 10 minutter. Kjedelig å bruke 5 minutter i kassakø da liksom..

Ellers burde jeg kanskje visst at Makorstua var nedlagt, men.. :) Noen som vet om laderen der er flyttet eller dukker opp igjen? Stasjonen var jo nærmest jevnet med jorden..

Og er det noe tidsperspektiv på å få opp Kiwi Mølla? Noen som har hørt eller lest noe, annet enn at det per dags dato ikke er nok strøm inn i bygget eller noe i den duren?
2019 mod. e-tron 55 quattro Fast Track, levert 19/3/2019
2016 mod Model S 75D facelift AP1 uncorked, SOLGT
2015 mod. e-Golf m/VP, levert 19/5/2015

emil

Sitat fra: elektro på torsdag 06. august 2015, klokken 23:11
Sitat fra: emil på torsdag 06. august 2015, klokken 22:59
Trodde GoCharge på Statoil var minuttsbasert og ikke stykkpris. Hvorfor ladingen feilet er en annen sak.

Ellers er det lenge siden Majorstua ble fjernet og Mølla ble satt offline, så det burde ikke være noen overraskelser der.

Joa, det skal på være 4 kr. per minutt første 15 og deretter 2,50 eller noe. Har ikke brukt appen før, men det er jo litt greit å slippe å gå inn hvis du uansett bare trenger 10 minutter. Kjedelig å bruke 5 minutter i kassakø da liksom..

Har heller ikke brukt app for ladebetaling enda. Statoil-lader har jeg brukt én gang og fikk startet 15min lading etter 5 min i hamburgerkø. Hadde klart meg med 7-8 minutter for å komme til Fortum-laderen jeg egentlig ville bruke.

Sitat fra: elektro på torsdag 06. august 2015, klokken 23:11
Ellers burde jeg kanskje visst at Makorstua var nedlagt, men.. :) Noen som vet om laderen der er flyttet eller dukker opp igjen? Stasjonen var jo nærmest jevnet med jorden..

Laderen skal gjennoppstå på Statoilstasjonen i Sandvika, da med full hastighet og ikke den reduserte de måtte ha grunnet strømtilførselen på Majorstua.

Sitat fra: elektro på torsdag 06. august 2015, klokken 23:11
Og er det noe tidsperspektiv på å få opp Kiwi Mølla? Noen som har hørt eller lest noe, annet enn at det per dags dato ikke er nok strøm inn i bygget eller noe i den duren?

Mølla vet jeg ikke noe mer om.

PokerFjes

Jeg har gjort tre forsøk på statoil-ladere så langt, og konklusjonen min er at det er en real tidstyv i forhold til smertefrie ladinger på Fortum og GK-ladere.
Gocharge appen har på 3 av 3 forsøk ikke klart å starte lading. Feil med kontakt mot server. Dette var på tre forskjellige dager, og mobilen min fungerer fint mot nett generelt. Så prøvde jeg SMS, der husker jeg ikke feilmeldingene.
En gang fikk jeg betalt inne på stasjonen, den andre gangen havnet jeg i 20min hamburgerkø og ga opp - den siste gangen orket jeg bare ikke mer og haltet videre til en skikkelig hurtiglader. Jeg unngår statoil. Dyre er de også.
2016 VW e-Golf; VP, Limestone Grey - http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,23094.0.html
2000 VW Caravelle 2.5 TDI Syncro
1994 Toyota Landcruiser VX 4.2TD

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA