Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Elbil sang

Startet av El rayo, søndag 24. januar 2010, klokken 22:05

« forrige - neste »

El rayo

I hvertfall ikke i kulde ser det ut til. Bildet ble tatt utenfor Automotive Services søndag kveld.
Oslo, kjørt 2000 Th!nk "El Rayo" siden juni 2003, nikometer siden april 2009
kjøpt på 9.500 km, kjørt tilsammen 60.000 km. Fremdeles med originalt batteri
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,1946.0.html
http://www.austinev.org/evalbum/794

2000 Th!nk delebil "Blu", som skal på veien igjen
EL-ma Classic elassistert sykkel
http://www.evalbum.com/preview.php?vid=4237

elektrolux

Der er tynnere plast i den nye.

Og det hjelper heller ikke at fronten består av flere deler når det smeller.

Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Ken

Den gamle er veldig bra i forhold til krasj. Vet ikke om ABS i den nye kan gjenvinnes så lett. Lettere er  det sikkert.
Kristiansand. Think City  105K 2001. Kjørt i to år. Ex Postens Think, 50K. Tidligere styreleder for Agder Elbilforening. Den ble til en lokallag av den Nasjonal Elbilforeningen hvor jeg har hatt forskellige verv. Kjøre 1. gen Leaf nå.

POSi411

Sitat fra: elektrolux på torsdag 24. desember 2009, klokken 05:43
Og det hjelper heller ikke at fronten består av flere deler når det smeller.
Hvorfor det?
Det må da uansett være billigere å bytte f.eks, en skjerm og et panser enn hele fronten?
Bare tenk på fraktkostnader for en hel front!
POSi411
Oslo
2008 Th!nk City Zebra

POSi411

Sitat fra: Ken på fredag 25. desember 2009, klokken 19:55
Vet ikke om ABS i den nye kan gjenvinnes så lett.
ABS egner seg godt til resirkulering, og det er ikke så mye ASA at det har noe å si for den resirkulerte plasten.
POSi411
Oslo
2008 Th!nk City Zebra

hens

Hvis gammelthinken crasher så hardt at det er nødvendig å skifte fronten, har føreren andre bekymringer enn prisen.
Oslo. 300.000 kilometer med Think, Kewet og annet.  -Sølvreven, 100 km/time med Kewet.  -Isbjønn, Kewet, første elbil på 80 grader nord? Har blitt kjørt på  Svalbard. "Hoppetussa" Subaru van 4-hjulsdrift ombygget med jetflystarter til eldrift.  94.000 kilometer på Think-originalpakken. Nå 19 luftkjølte blokker fra '95. Think Traveler elassistert sykkel.   http://www.austinev.org/evalbum/807 og http://www.austinev.org/evalbum/809

POSi411

Sitat fra: hens på lørdag 26. desember 2009, klokken 15:30
Hvis gammelthinken crasher så hardt at det er nødvendig å skifte fronten, har føreren andre bekymringer enn prisen.
Stemmer desverre ikke i praksis. Kjenner folk som måtte bytte front etter kollisjon hvor det var langt unna noen form for personskade.
POSi411
Oslo
2008 Th!nk City Zebra

hens

Det kommer naturligvis an på hva en treffer, og hvordan.
Jeg har sett et stort antall skader på Think og City Bee, og det er utrolig hva denne plasttypen tåler av juling før den får varig deformasjon. Som oftest kan riper og småskrammer som blir tilbake etter harde kollisjoner rettes med varmepistol og litt grovt slipepapir for å få tilbake strukturen.

Under pressevisningen høsten '99 ble to Thinker som sto etter hverandre truffet så hardt av en folkevognbuss bakfra, at fremre bil (som jeg satt i) ble løftet opp og flyttet 20 meter. Den landet igjen oppe på fronten av bakerste bil, og gle ned igjen før bilene stoppet. Skadene foran på bakerste bil og bak på forreste bil ble rettet med varmepistol!  Bakluke, bakfanger og fangerbrakett på bakerste bil måtte skiftes.
En hvilkensomhelst annen bil ville blitt betydelig skadet i denne type kollisjon.  Inkludert ny Think.

Min Think vraket en citroen Xsantia i kollisjon, skaden på min bil begrenset seg til pregingen på skiltet!
Skulle vært artig å se reaksjonen hos saksbehandler når det sto "Bil B (Think) ingen synlige skader".
Men dette er ganske vanlig etterhvert med urthinken.

Dette viser bare hvor genial urthinkens konstruksjon og materialvalg har vært.
Det var bare så vidt den ikke klarte US kollisjonstest.

Oslo. 300.000 kilometer med Think, Kewet og annet.  -Sølvreven, 100 km/time med Kewet.  -Isbjønn, Kewet, første elbil på 80 grader nord? Har blitt kjørt på  Svalbard. "Hoppetussa" Subaru van 4-hjulsdrift ombygget med jetflystarter til eldrift.  94.000 kilometer på Think-originalpakken. Nå 19 luftkjølte blokker fra '95. Think Traveler elassistert sykkel.   http://www.austinev.org/evalbum/807 og http://www.austinev.org/evalbum/809

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA