Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Ladeutsyr til BMW i3

Startet av commiesoft, torsdag 03. september 2015, klokken 14:05

« forrige - neste »

commiesoft

Hei, bilen lader bare noen minutter om gangen, så slår den seg av med rød trekant. Noen som vet hva dette kan være. Batteriet har omtrent samme kapasitet som når bilen var ny, den har gått 6500 mil.
Think City 2011 Li, XEL Cruiser lett MC 2010, EVT 4000e scooter 2008, Eco ride Avenue City + Alprace Ecorus 2012  elsykler, gøtt humør :)

Go-carter

Lest av feilkoder? Evt gå til innkjøp av obd-dings, og prøve å finne noen? Høres ut som isofeil, alternativt gått pre-charge resistor som ryker på en del amerikanske li-thinker.
TMX60D
Leaf S 2015
Think 2011 2+2 Zebra "Sola" 106.000km pr. mars 2017
Think 2008 "CaThinka" kommende banebil

commiesoft

Hei go-carter, takk for svar, manualen sier iso-feil, men hva betyr det? Iom at batteriet funker
som nytt så lurer jeg på om det er noe seriøst feil, eller bare lureri som saltavsetninger eller noe?

Bilen står her på campingen, og jeg kommer meg knapt hjem, 20.1km, men ikke til forhandlern
i Moss.
Think City 2011 Li, XEL Cruiser lett MC 2010, EVT 4000e scooter 2008, Eco ride Avenue City + Alprace Ecorus 2012  elsykler, gøtt humør :)

commiesoft

Pre-charge resistor, hva er det, eller åssen kan jeg sjekke om den er gåen. Har bakgrunn
fra automatisering, elektronikk, programmering og analoge og digitale styresystemer, men
ikke moderne biler.. :)

Trenger noen hint..

Warlock

Pre-charge motstanden står på MLEC kortet i batterikassen, og skal sørge for en myk overgang når kontaktore lukkes slik at man ikke får større gnistsprang. Du kan google etter MLEC og Think for fine bilder av svidde slike motstander (og kort).
Dersom du har intern iso-feil må du nok ned med batterikassa for å finne ut hva det er. Det kan godt være noe ala saltbaner på gamle biler (nå bør det vel ikke være mye saltbaner i en ny-think, men eller annen form for krypstrømsfeil internt i batterikassa kan nok oppstå).
Om du tar ned kassa vil du også se MLEC kortet...

Har du ekstern iso-feil kan det være en del annet, f.eks fuktinntrengning, eller at varmekolben har tatt kvelden..

EDIT: Nederst på denne siden, http://www.aprs.org/THINK-brick.html , ser du en som fikser en blåst pre-charge motstand

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA