Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Nye features på X implementeres på S også etter intro?

Startet av Chrsag, torsdag 03. september 2015, klokken 13:43

« forrige - neste »

Chrsag

Hei!
Har nylig kjøpt meg en 2015 60kw. Selger opplyste meg om at software ikke var åpen for superlading, men at det kunne jeg evt betale for hvis det skulle bli behov.
Bilen går som bil nr.to i husholdningen så tviler på at det blir noe savn med vårt kjøremønster.
Men ved utlevering hos tesla ble jeg fortalt at alle "nye" tesla hadde superlading inkludert. Fortalte at jeg hadde blitt opplyst om at det ikke var tilfelle av selger, så utleveringekspert gikk for å dobbeltsjekke info og kom tilbake med samme svar. At alle 2015mod Model S hadde fri tilgang på superladere.
Så mitt spørsmål er, er superladere åpen for oss med 2015 60kw eller må engangsavgift på ca 13 000kr betales? Vet at hardware allerede er ombord.

Greit å vite før en evt skulle legge ut på langtur og ha behov for superlading.

Takker for alle svar.

Toonster

Det mest korrekte svaret får du ved å prøve en superlader :)

Chrsag

Får prøve det med tiden:P Tenkte gjerne det var noen her inne som hadde fått samme info eller testet i praksis. Men er vel ikke så fryktelig mange 60kw der ute kanskje..

Espen Hugaas Andersen

Tviler på at du har superladetilgang. Det har aldri blitt solgt 60 kWh Model S med superladetilgang som standard via design studio, så om du skulle ha det så er det enten en gratisfordel for deg, eller så har du betalt de 13.000 kronene. At det skulle være en gratisfordel for deg vil jeg se på som lite trolig da det vil være ganske urettferdig mot tidligere kjøpere.

Da er spørsmålet, hvordan har du kjøpt bilen? Er dette en demobil eller kansellert kundebil? For i så fall kan Tesla ha aktivert superlading med tanken om å selge den for 13.000 kroner mer. Om selger ikke var klar over at superlading var aktivert kan du ha fått en god deal.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

Toonster

Sitat fra: Chrsag på tirsdag 04. august 2015, klokken 22:41
Får prøve det med tiden:P Tenkte gjerne det var noen her inne som hadde fått samme info eller testet i praksis. Men er vel ikke så fryktelig mange 60kw der ute kanskje..

Skal ikke se bort fra at noen vet. Jeg har ikke peiling, da jeg venter på min første Tesla (70D).

Har en mistanke om at de fleste på forumet her har 85-P85D. Men den finnes nok mange som har 60-70D også, men de er kanskje ikke like besatt? :)

Chrsag

Kjøpte demobil av Tesla. På utstyrslisten min står det ingenting om superlading.
Dersom Tesla hadde aktivert den burde selger vite om det. Infoen jeg fikk fra leveringscrewet hørtes veldig generell ut: At alle nye Model S hadde superlading som std. Uten å sette seg inn i akkurat min bil, enda ba han dobbeltsjekke om det også var tilfelle for 60kw.

Amoss

Sitat fra: Chrsag på tirsdag 04. august 2015, klokken 22:56
Kjøpte demobil av Tesla. På utstyrslisten min står det ingenting om superlading.
Dersom Tesla hadde aktivert den burde selger vite om det. Infoen jeg fikk fra leveringscrewet hørtes veldig generell ut: At alle nye Model S hadde superlading som std. Uten å sette seg inn i akkurat min bil, enda ba han dobbeltsjekke om det også var tilfelle for 60kw.

Her ville jeg egentlig stole på at selger hadde satt seg inn i hva han solgte, og at utleveringsmannskapet ikke var tilstrekkelig informert. Men det er to muligheter for å sjekke:
1. Prøve (og evnt. feile)
2. Ringe teknisk support. De kan koble seg til bilen "over the air" og sjekke hva akkurat denne bilen er konfigurert for.
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

ew

Det er et problem med punkt 1: Selv om bilen er sperret for SC vil den likevel tillate én eller to SC-ladinger, for å gi mersmak. Men etter denne prøveperioden er det stopp. For å bli 100% sikker må man kontakte Tesla.
Model 3 LR AWD - 25. mars 2019
Model S 85 - 24. juni 2014 [Solgt]

Tuxedo

Sitat fra: ew på onsdag 05. august 2015, klokken 09:20
Det er et problem med punkt 1: Selv om bilen er sperret for SC vil den likevel tillate én eller to SC-ladinger, for å gi mersmak. Men etter denne prøveperioden er det stopp. For å bli 100% sikker må man kontakte Tesla.
En slik prøvelading tror jeg må avtales med Tesla først.  Uten slik avtale vil den neppe lade.
P85, Sølv.
Mottatt 25.11.13

Thor2014

Du kan logge på med VT.
Der vil det stå supercharger true eller false.

Chrsag

Hva betyr det å logge på med VT? Noen som kan hjelpe meg med tlf nr support så kan jeg ringe?

hoffa

Sitat fra: Chrsag på onsdag 05. august 2015, klokken 11:39
Hva betyr det å logge på med VT? Noen som kan hjelpe meg med tlf nr support så kan jeg ringe?
www.visibletesla.com .tlf 80011093
P85 solgt
Model X P100DL mars 2017
TOCN signaturmedlem og Elbilforening medlem

Einstein

Hei,

Jeg kjøpte også en demokjørt S60, registrert i mars 2015. Viktor på Skøyen sa tydelig at SC ikke var aktivert, men at jeg kunne komme innom å gjøre det hvis jeg fikk behov. Men han presiserte at det kunne han ikke gjøre pr tlf. Jeg måtte komme inn for dette. Og betale, så klart ...

Fantastisk morsomt med Tesla, så nå kan jeg nok senke km på Volvoen forsikringsmessig :-)

Men jeg har ikke prøvd en SC enda. Skal melde hvordan det gikk hvis jeg får testet.
Grå S60, P59xxx (loaner kjøpt av Tesla juni 15)

Chrsag

Fikk igrunnen samme svar jeg også. Min bil er også reg. i Mars. Forstod det slik at det var fire make demobiler de skulle selge ut. Du kjøpte vel gjerne en av de andre? Din bil også grå, med autopilot, vinterpakke, abitient og ellers nokså std?

Einstein

Det stemmer. Jeg var litt treg med å bestemme meg og gikk glipp av den aller billigste. Men billig likevel, og jeg er storfornøyd.

Ser ikke helt at jeg trenger SC enda, så jeg vurderer inntil videre. Sjelden jeg kjører mer enn 30 mil på en dag, og jeg har som regel en stikkontakt på destinasjonen :-). Og så har jeg jo Volvoen med awd og hengerfeste hvis jeg virkelig trenger det. Bytte den med en model x , kanskje? Hmm...
Grå S60, P59xxx (loaner kjøpt av Tesla juni 15)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA