Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Vurder å kjøpe min første el bil

Startet av mjmazur, tirsdag 08. mai 2007, klokken 19:11

« forrige - neste »

ilmarw

Sitat fra: Rio på torsdag 19. juni 2008, klokken 23:59
Reglene gjelder nok for hele EU, så det har ingenting med "vårt overregulerte land" å gjøre, vil jeg tippe.
Jeg er ikke helt enig med deg der. Det er nemlig tolkningen av regelverket som er ekstremt her til lands, ikke nødvendigvis selve regelverket.

ilmar
Polestar i bestilling

Betacar

Leste en annen plass at "elektrolux" konverterer mopedbiler til elektriske..
Har du en egen hjemmeside på dette elektrolux?

Virker spennende :-)
Trondheim
Think 2000 - Citroen Berlingo 2000

Betacar

Sjekket mopedbiler på finn.no og de var jammen ikke dyre...
Bra utsene hadde de nyeste også  :)
Eks.: 

http://www.finn.no/finn/mc/object?finnkode=14066195&sid=6cabk0pnr577325&pos=2&tot=6/

Så om disse er mulig å bygge om, så frister det  ;)
Trondheim
Think 2000 - Citroen Berlingo 2000

elektrolux

Har desverre ikke hjemmeside for prosjektet mitt, men det gaar sin skjeve gang videre. Har naa etter snart 2 aar skaffet alle delene. De siste her i Frankrike da prisene hjemme er taapelige.

Mopedbilen blir stadig nedprioritert, men skal paa veien en gang. I og med at det er en Moped tolker jeg det som om ombygging gaar under motorsykkelregler ( chopper reglene ) og ikke bilregler. derned burde godkjenning bli en del enklere.

Aa bygge om mopedbil er lett grunnet god plass, og at alt av bremser,styring doerer etc. er der fra foer.

Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

snoopy2005

Har noen gejnnomgått en skikkelig konvertering av en "vanlig" personbil og fått denne godkjent med norske EL.... skilter?
P85D og en KIA SOUL EV

krihen

Takker for et flott forum. måtte bare ha fem inlegg med en gang.

ilmarw

Nå har vi fjernet krav om fem innlegg for å lese avansert, det holder å være logget inn.

ilmar
Polestar i bestilling

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA