Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Outlander PHEV med tung henger..?

Startet av Louise, torsdag 03. september 2015, klokken 13:00

« forrige - neste »

Louise

Hei

Fikk denne mailen i går :

Vi er glade for at du har brukt Car-Net e-Remote-tjenestene i flere måneder og håper du er fornøyd.

Avtalen din går ut den 21.08.2015.

Dersom du ønsker å fortsette å bruke Car-Net e-Remote-tjenestene dine etter dette, må du forlenge avtalen ved å klikke på denne linken. Ved å klikke her ledes du videre til Car-Net-portalen.

Når jeg klikker på linken, kommer jeg til innloggingssiden for min nettbaserte car-net tjeneste.

Under "mine avtaler" er det kun oppgitt dato for når nåværende avtale avsluttes, og mulighet for forlengelse. Ingenting om pris. For å finne dette må jeg starte bestillingsprosessen, noe jeg ikke har lyst til uten å vite pris.

Er det noen som vet prisen for å forlenge avtalen ? Bruker tjenesten svært lite. Mest om vinteren, for å starte varmen, men da via nettløsningen. Appen ga jeg opp, og har ikke savnet den.

Da jeg kjøpte bilen, sa selger at appen skulle koste penger, ikke nettløsningen. Stemmer ikke dette ? Er det slik at funksjonen til Garminen også forsvinner hvis jeg ikke forlenger car-net avtalen ? Hva har dere her på forumet valgt å gjøre ? Og hvorfor ?

Elmo

Har ikke mottatt tilsvarende hverken på jobbens eUp levert jan. 2014 eller min egen lever des. 2014.

Men såvidt jeg vet er det bilens kontakt med nett du betaler for. Altså ikke hverken bruk av nettportalen eller APPen. Men det hjelper jo lite at de er "gratis" hvis du ikke får kontakt med bilen.

Funksjonene i Garmin (innstilling av starttid osv i bilen) krever heller ikke abonnementet (igjen, såvidt jeg vet).
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

Louise

Jeg har ihvertfall valgt å videresende mailen til selger hos Møller som  sa at det kun var appen jeg skulle betale for etter ett år, ikke nettløsningen via PC. Så får jeg håpe at de føler seg forpliktet til å stå inne for den informasjon de gir, og legge til rette for at kunden får det som er lovet.

Hvis ikke, er det noen måte jeg manuelt kan igangsette varmen i bilen når den står til lading, og som da vil medføre oppvarming i inntil 20 minutter slik som jeg i vinter gjorde via nettet (uten at jeg trenger å sitte i bilen og vente) ?

Elmo

Jeg har nå sjekket jobbens eUp som altså ble levert ca et halvår før din, og hvor jeg selv aktiverte CarNet greien i januar 2014.   
På Avtalestatus står det:
"Her finner du nyttig informasjon om din Car-Net e-Remote-avtale og om mulighetene for å forlenge avtalen.  Ingen tilgjengelige data."
Når jeg så trykker på linken "Forlenge Avtale" så kommer bare samme informasjon tilbake.
Og CarNet funker som både fra nettportalen og fra appen.

På tilsvarende side for min egen bil står det Avtalestart 06-12-2014 og Avtaleslutt 06-12-2015.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.

olegregert

Jeg fornyet i går for et år det kostet 680 kr: Du får mail 2-3 uker før utløpet og link til å forny.

Panzer UP

680 for en funker kanskje av og til løsning som ikke engang kan varsle om avbrutt lading? Det var noget dyrt.
Folkevogn eOPP

Autowinder

Enig. Bilselger sa til meg i april at VAG vurderte om de skulle droppe betaling ved fornyelse, så det er kanskje tungen på vektskålen om eierne ikke fornyer abonnementet overhodet.
TM3 LR AWD «Amore Odiata»

Elmo

Sitat fra: Autowinder på onsdag 05. august 2015, klokken 11:39
Enig. Bilselger sa til meg i april at VAG vurderte om de skulle droppe betaling ved fornyelse, så det er kanskje tungen på vektskålen om eierne ikke fornyer abonnementet overhodet.

Kan du spørre samme selger HVA det er man betaler for. Dvs. hva som ikke fungerer om man ikke fornyer ??
Det er visst flere svar ute og går.

Elmo

Sitat fra: Elmo på tirsdag 04. august 2015, klokken 23:57
Jeg har nå sjekket jobbens eUp som altså ble levert ca et halvår før din, og hvor jeg selv aktiverte CarNet greien i januar 2014.   
På Avtalestatus står det:
"Her finner du nyttig informasjon om din Car-Net e-Remote-avtale og om mulighetene for å forlenge avtalen.  Ingen tilgjengelige data."
Når jeg så trykker på linken "Forlenge Avtale" så kommer bare samme informasjon tilbake.
Og CarNet funker som både fra nettportalen og fra appen.
Eksakt samme gjelder en kollega sin eUp, levert 2014-02-05
Ingen av disse har fått noe info eller anmodning om å betale for forlengelse.

Hadde vært interessant å vite hva som skjedde for noen som har fått beskjed om å forlenge og ikke har gjort det ??

Panzer UP

Slik fungerer det når man er innenfor avtaleperioden...

Bilen står til lading og det er 20% ish igjen på batteriet nå, men jeg vet iallefall hvordan deg stod til med den for 5 dager siden
Folkevogn eOPP

Elmo

Sitat fra: Panzer UP på torsdag 06. august 2015, klokken 16:56
Slik fungerer det når man er innenfor avtaleperioden...
Bilen står til lading og det er 20% ish igjen på batteriet nå, men jeg vet iallefall hvordan deg stod til med den for 5 dager siden

Denne syns jeg du skal flytte en av flere tråder om slike problemer med Car-Net innenfor avtaleperioden !

hstad

Møller oppga 3 år gratis carnet til meg
Hvit VW E-UP!, ny 19.06.2015
Teknikkpakke og "panorama" soltak

olegregert

Enig Elmo. Er det ikke noen som ikke har fornyet og hva ble resultatet av det

Elmo

Sitat fra: hstad på fredag 07. august 2015, klokken 00:47

Er du sikker på det ?? (har du det skriftlig?).
Det var sånn en stund at hvis du valgte Engelsk språk på CarNet WEB så stod det 3 år, mens hvis du byttet tilbake til Norsk så ble det endret til 1 år.
Jeg forsøkte med bakgrunn is det å kreve 3 år av Møller på Ryen da jeg kjøpte bilen, men de sa at det var teknisk umulig å gi kunder i Norge mere enn 1 år.

hstad

Sitat fra: Elmo på fredag 07. august 2015, klokken 14:56
Sitat fra: hstad på fredag 07. august 2015, klokken 00:47

Er du sikker på det ?? (har du det skriftlig?).
Det var sånn en stund at hvis du valgte Engelsk språk på CarNet WEB så stod det 3 år, mens hvis du byttet tilbake til Norsk så ble det endret til 1 år.
Jeg forsøkte med bakgrunn is det å kreve 3 år av Møller på Ryen da jeg kjøpte bilen, men de sa at det var teknisk umulig å gi kunder i Norge mere enn 1 år.

Har det på mail fra selger hos Møller:)
Hvit VW E-UP!, ny 19.06.2015
Teknikkpakke og "panorama" soltak

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA