Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Outlander PHEV med tung henger..?

Startet av Louise, torsdag 03. september 2015, klokken 13:00

« forrige - neste »

Morten M

Jeg kommer inn på siden,  men hvor forlenger man avtalen?? Forøvrig er denne appen ikke verd en krone

Elmo

Sitat fra: Morten M på mandag 10. august 2015, klokken 21:53
Jeg kommer inn på siden,  men hvor forlenger man avtalen?? Forøvrig er denne appen ikke verd en krone
Se bildene - begge etter at jeg har trykket på "Forlenge avtale".
Første bilde sånn det ser ut hos meg før avtalen er gått ut.  Andre sånn det ser ut på en bil hvor tiden er gått og vi ikke har fått verken tilbud eller krav om å forlenge, og alt fungerer som før. 
Men hvordan det virker for en som har fått "tilbud" om å forlenge vet jeg ikke.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

Autowinder

Elmo, hadde du klaget på dårlig funksjonalitet i appen til Møller? Kan det være årsaken til at den ikke er løpt ut ?
TM3 LR AWD «Amore Odiata»

Elmo

Sitat fra: Autowinder på tirsdag 11. august 2015, klokken 11:31
Elmo, hadde du klaget på dårlig funksjonalitet i appen til Møller? Kan det være årsaken til at den ikke er løpt ut ?
Nei jeg har ikke klaget på det.
Jeg tror mere det har med at det første året løp ut før de hadde betalingsløsning for forlengelse klar.

Til bilen på det nederste bildet, fikk vi en stund etter at året var gått en epost med følgende innhold:
"Vi ønsker å informere deg om at ditt gratis Car-Net-abonnement er blitt fornyet og gjelder nå t.o.m. 30.06.2015. Dette er en systemgenerert e-post og skal ikke besvares."
Vi fikk røyket ut at årsaken til forlengelsen var at de ikke hadde betalingsløsning klar før tidligst 30/6.

Og statusen har stått som på bildet siden før mailen kom, og står altså sånn fremdeles.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.

Louise

Jeg er TS, og har IKKE tenkt å forlenge. Så det blir jo spennende.... Men ettersom jeg ikke føler at carnet er noe jeg bruker veldig mye (faktisk glemmer jeg at jeg har det....), så går det nok greit. Det jeg lurer på er om Garminen også slutter å fungere ? Om den det gjør, så vil vel radio og bluetooth fortsatt fungere ? Jeg har litt problemer med å forstå hvor skille går - hva er Garminen knyttet opp til ? Hva er det jeg egentlig sier nei til ?
Hvis det er riktig som du skriver Elmo, vil jeg fortsatt kunne bruke Garminen, fordi om jeg velger å totalt overse mailen (som nå har kommet for andre gang). Og da klarer jeg meg helt utmerket.

Har for øvrig ikke hørt noe fra selger på Møller. Kanskje han har ferie.

Careka

har også fått mail.  vi fikk vår bil 4 august 2014,  men avtalen går ut 01.09,2015,  jeg har brukt appen endel  og har ikke hatt noe tull med den.
Men tror ikke jeg fornyer.  Så får vi se hva som skjer etter 1 sept.
E-up,2015mod
P 85, 2014 mod

1001 Watt

Jeg fikk også mail fra VW i begynnelsen av august om at avtalen måtte forlenges. Holdt meg for nesa og bestilte 2 nye år......Få dager senere kom bekreftelse på bestilling og kr 1233,38 er trukket fra kredittkort. 10 august kommer ny mail om at avtalen må forlenges, og ved innlogging på car-net idag er innbetalingen fortsatt ikke registrert.

Begynner nå å bli mektig irritert: For det første fikk også jeg muntlig beskjed om at det fulgte med 3 års avtale ved kjøp av bil, for det andre klarer ikke VW og registrere innbetalinger som de er frekke nok til forlange for videre medlemskap. Hvis noen et sted oppe i VW-konsernet følger med på forumet bør de snarest få ut finger'n og komme med grundig informasjon om dette spetakkelet.

hstad

Som nevnt før i tråden fikk eg beskjed på Mail om at carnet gjaldt for tre år. Så i ettertid at den kun gjaldt for 1 år. Da vart det ny Mail til forhandler. Fikk da lovnad om at dei skulle dekke dei to resterende år. Så har du fått muntlig lovnad, gå videre med det!
Hvit VW E-UP!, ny 19.06.2015
Teknikkpakke og "panorama" soltak

Louise

Har i dag sendt mail på ny til selger ved Møller, og håper på svar snarest. Tydelig at det er mange versjoner ute og går om hva det skal betales for, hvor lenge gratisperioden gjelder osv. Syns dette virker ganske uprofesjonelt og "gnitent" av VW.
Hvordan er det med andre bilmerker som har apper knyttet opp til bilens teknologi ?

Gordon Retriever

Volvo On Call: 3 år.
Nissan Carwings: 3 år.

Morten M

Hei Elmo! Takk for bilder og forklaring. Vært på ferie så jeg prøvde i dag, men når jeg trykker på forleng avtale,  kommer det bare "Ingen tilgjengelige data".  Men kommer fortsatt inn på appen,  og den virker fortsatt. 

Elmo

Sitat fra: Morten M på tirsdag 25. august 2015, klokken 18:20
. .  når jeg trykker på forleng avtale,  kommer det bare "Ingen tilgjengelige data".  Men kommer fortsatt inn på appen,  og den virker fortsatt.

Da er du også en av de "heldige" som passerte ett år før betalingsordning var på plass ;D
Spennende å se hvor lenge der varer.

olegregert

Jeg har forlenget for et nytt år og kan ikke se på Car Net at det er oppdatert med betalingen og fornyet med ny utløpsdato.

Det fungerer uten sliok at dere bør vurdere å ikke betale og se at systemet fungerer uten.
Jeg er mnest overrasket over at dette i 2015 med web løsninger er så uklart fra WW om hva som gjelder og at de ikke oppgraderer web løsningen på flere enkle punkter.   

Louise

Logget meg nettopp på via webløsningen, og den fungerer fortsatt til tross for at avtalen gikk ut for 5 dager siden. Kanskje du har rett Elmo, vi som passerte ett år før betalingsløsning var på plass, får ihvertfall beholde den en stund til.

Fått svar fra selger, som bekrefter at det har skjedd endringer ifh til hva det skal betales for. Men skulle undersøke saken. Det er 7 dager siden ....

odahle

Min fungerer også fortsatt, og jeg har holdt på siden 09.01.2014. Så det ser ut som Elmo sine antakelser stemmer.
Elbilist siden 2013, kjører nå 2018 Tesla Model X75D og 2016 VW e-golf.

Tidligere 2013 e-up! og 2017 BMW i3.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA