Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Installasjon av DR650-2CH

Startet av MartinR, onsdag 02. september 2015, klokken 15:41

« forrige - neste »

MartinR

Har nettopp kjøpt en B-klasse, men er usikker på om det er varme i frontruta på denne. Kan noen fortelle meg hvordan jeg ser dette? Finnes ikke noe egen knapp for dette i min bil. Utgaven har Range+pakken uten Dab radio.

Trikkern

Du har nok fått samme som oss  :-\ Oppvarmet frontrute er fjernet fra range pluss pakken. Vi droppet også dab radio til fordel for oppvarmet frontrute, men endte opp med ingen av delene. Tror at bilene med oppvarmet frontrute har litt lillafarge i frontruten når du ser på den i sol lyset.
2017 Model X75D.
2014 Nissan e-NV200 Varebil. 
2015 Mercedes B Electric Drive. Solgt
2013 Toyota Rav4 EV. Solgt
3,9kw solceller på taket.

MartinR

Min frontrute har "lillaskjær" når en ser den i sollys... Men er det varmetråderr som gjør dette? Finner ingen betjeningsknapp for ruta..

Softblue

#3
For biler med frontruteoppvarming står det i  instruksjonsboken, som også kan lastes ned som app til ipad fra Mercedes, at frontruteoppvarming slås automatisk på når du trykker på defrosting/avising av frontruten i klimaanlegget. Du finner det i kapittelet om klimaanlegget.

App: Mercedes-Benz Guides. Gå til "Personbiler"-"B-klasse"-"Instruksjonsbøker"-"B-klasse Electric Drive"-"Klimaanlegg"-"Betjene klimaanlegget"-"Avise frontruten"-"Generell informasjon".
2015 Mercedes Benz B Electric Drive, Urban.
70.000 elektriske kilometer.

Trikkern

Mercedes bruker varmefolie istedenfor varmetråder, så mener det er derfor det får det lillaskjæret. Jeg har ikke varmefolie og har helt blank frontrute.
2017 Model X75D.
2014 Nissan e-NV200 Varebil. 
2015 Mercedes B Electric Drive. Solgt
2013 Toyota Rav4 EV. Solgt
3,9kw solceller på taket.

krl

Ruten ser rosa-/lilla-farget ut i solen pga. folien ja.

Det er forøvrig godt at MB har valgt folie, og ikke varmetråder som på e-golf. Varmetrådene er rett og slett forferdelige for øynene.

El Stig

...har du to 'knapper' på nedre del av midtkonsollen, har du nok varme i både front-, og bakrute. Har selv én med gull-folie i frontruta, men antar at ikke varmen skrus på over en gitt terskelverdi på temperaturmåler. (Ruta kjennes uansett ikke varm), - kun vifta som trår til på ruta, når man trykker inn knappen... Bakruta varmes dog op?
Andre med tilsvarende erfaringe?...

MartinR

Hm... Har ikke noen egen knapp for frontruta på midtkonsollen,hvis det ikke  er "maxventilasjon-knappen" du sikter til?

Brosmen

Mener at frontrutevarmeren bare er knyttet til maxventilasjon/defroster knappen. Jeg har DAB radio, så ingen varmefilm, men det er usikkert hvor mye av den varmen du faktisk kan kjenne. For å fjerne dugg eller is er det faktisk ikke så mye varme som skal til. Har i tidligere vintre disponert en Fiesta med varmetråder i frontruten. Selv om effekten av varmen er ganske raskt synlig, så kan jeg ikke si at jeg på noe tidspunkt kunne "kjenne varmen".
Å ikke ha varme i frontruten ser jeg dog ikke på som noe problem, all den tid man kan forvarme bilen.
Mercedes-Benz B-Klasse Electric Drive (03.07.2015)

El Stig

Heisan, knappen for varme på frontruta er sammenkoblet med "windshield defrost",  (Thewindshieldheatingisswitchedon usingthe"Windshielddefrosting"function) . ... -ref manual side 115 & 118;

http://www.mybclasselectricdrive.com/wp-content/uploads/2014/11/2015%20Mercedes%20B-Class%20electric%20drive%20user%20manual.pdf

CitB59EL

Har fått testet varmen i frontruta som er koblet over defroster knappen for frontrute som skrevet El Stig. Den fungerer helt utmerket!  Behagelig å kun kjøre viskere etter ca 3 min så er ruta helt isfri! Siderutene ble ikke isfrie så fort dog.. måtte skrapes så det bør jo Mercedes gjøre noe med siden de har slag ordet: Det beste eller ingenting-:)   

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA