Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Råd om lading av Leaf

Startet av kybo, tirsdag 01. september 2015, klokken 20:13

« forrige - neste »

Spinner

Sitat fra: BensinV8 på tirsdag 04. august 2015, klokken 21:43
Her ser dere den harde sannheten at P85D langt i fra er raskest når den ikke får kjørt fra 0. Når vi tar 50-250 ser vi at flere biler med bensinmotor og langt lavere antall hk er betydelig raskere:

jazzwheel

Sitat fra: Cookie Monster på tirsdag 04. august 2015, klokken 20:00
Igjen, ingen av dynoene som ligger ute viser riktig. For det første er det ulik utveksling på motor foran og bak.

Samtidig så beviser det vel, siden det er fast utveksling, at bilen ikke kan gi 700hk på noe gitt tidspunkt? Benkene som er vist på det amerikanske forumet ser ut til å plukke oppe godt over 900Nm på lavt turtall. Har vi noe data på hvilke turtall eller hastighet den trekker 550hk som API'et forteller?

Hodetelefoner

Merker stor forskjell i effekt hvis man har kjørt en stund. Lader fult. Gir dekkene litt varme og så insane... Kan ikke sammenlignes med å ta bilen ifra en varm garasje. Eller små kjøre litt. Ladet fult en varm dag for litt siden. Hadde kjørt en del før jeg ladet også. Da akselererte det så mye bedre enn vanlig at jeg ble litt lang i masken selv. Så har det veldig mye å si hvor kjapt man trykker pedalen i bunn. At enkelte her ikke klarer å komme ned på 3.4 etc forstår jeg ikke. La oss andre teste bilen litt :) 

cirys1

Sitat fra: KristofferH på onsdag 05. august 2015, klokken 00:51
Så har det veldig mye å si hvor kjapt man trykker pedalen i bunn. At enkelte her ikke klarer å komme ned på 3.4 etc forstår jeg ikke.

Hva måler du med??

Teslanewbie

#65
Sitat fra: KristofferH på onsdag 05. august 2015, klokken 00:51
Merker stor forskjell i effekt hvis man har kjørt en stund. Lader fult. Gir dekkene litt varme og så insane... Kan ikke sammenlignes med å ta bilen ifra en varm garasje. Eller små kjøre litt. Ladet fult en varm dag for litt siden. Hadde kjørt en del før jeg ladet også. Da akselererte det så mye bedre enn vanlig at jeg ble litt lang i masken selv. Så har det veldig mye å si hvor kjapt man trykker pedalen i bunn. At enkelte her ikke klarer å komme ned på 3.4 etc forstår jeg ikke. La oss andre teste bilen litt :)

Jeg opplever en type Launch controll, bilen må stå i stillestående og pedalen må stampes i bunn. Dekkene spinner heller ikke som når jeg presser pedalen gradvis..


P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

HåkonE

I går kjørte jeg fra Porsche nummer 2 siden jeg har fått P85D. Flere av de i Oslo vest, men de fleste kjører som gamle gubber pakket inn i en livsfarlig sardinboks laget av nypolert platina. Vi dro på litt ved første lyskryss, og ved det andre var han veldig "klar" med et lurt smil. Folk flest virker ikke å ha fått med seg hvor raske Tesla egentlig er.

Han ønsket (heller) ikke å kjøre særlig over fartsgrensene, så vi fikk aldri vite om han ville tatt meg igjen.

Men brølet var jo hørbart bak der. Han fikk nok mer oppmerksomhet enn meg. Dog litt usikker på om dette var en av de situasjonene han opplevde oppmerksomheten som bra?  ;D

Diskusjonene her er jo en fin trøst for fossil-hodene. Hva om vi hadde vært på motorveien og startet på akkurat 80km/t? Eller hva om han hadde hatt en Bugatti.....eller en dragbil? Hva om....hvis....dersom....osv.  :)




Dennis

#68
Nå tror jeg Tesla har innsett at noe ikke stemmer med 1/4 mile tallene de oppga for P85D. For nå har de fjernet at P85D gjør 1/4 mile på 11.7 sek (selv om det er der den faktisk ligger)

Hvis 85D gjør 1/4 mile på 12.5 sek og P85D på 11.7 sek så er enten 85D raskere enn P85D over 100 eller så stemmer ikke 0-100 tallene til Tesla. Jeg tipper på at det er 0-100 tallene til Tesla som ikke stemmer siden de er med rollout. Så faktisk 0-100 tid er 3.6 sek som også stemmer mye bedre med tester som er gjort fra 0-100 uten bruk av rollout juks.

Før og etter bilde under.




olesb

Sitat fra: Cookie Monster på tirsdag 04. august 2015, klokken 17:57
At 85D er raskere i høyere hastigheter er fult mulig. Siden de små motorene er mer effektive i høy hastigheter enn den store som P85D har bak. Over 235 km/t er ihvertfall 85D raskere. Siden da henger den store motoren på P85D etter som dødvekt siden den har nådd sitt maks turtall.

Noen som har testet 85D i over 235 km/t får man også røde tall i speedometer slik som på P85D?

85D for også røde tall over 235 km/. Testet det selv på autobahnen nå i sommer.
Rød S85 utlevert januar 2014. Solgt februar 2015.
Rød S85D utlevert juni 2015

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA