Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: My Tesla er oppdatert med nytt bilde

Startet av Gnilre, tirsdag 01. september 2015, klokken 12:30

« forrige - neste »

Gnilre

Her kan alle som har tatt med Soulen på langtur og benyttet hurtigladere rapportere om turene sine. Siden denne bilen kan gå ganske langt, tenkte jeg vi kunne sette grensen til minimum 500 km.
Kia Soul EV sept 2014 - aug 2016. Fin langturbil !
Opel Ampera-e levert 19.mai 2017 og solgt november 2017 etter 12.000 km. Beste bilen jeg har hatt.
Vil ha en 4-hjulsdrevet litt stor elbil. Vision eller EQC ?

Gnilre

Kjørte søndag 2.august 568 km på 11h:15min strekningen Ålesund - hurtiglader Valldal - hurtiglader Skjåk - hurtiglader Ringebu - (semi ?)- hurtiglader Statoil Gjøvik - hurtiglader Roa - Drammen. Turen inkluderte ferje Linge -Eidsdal. Anslagsvis 2,5 timer ladestopp inklusive kun ca 5 minutter ladekø og knapt 30 minutter plundring på de to siste ladestoppene.

Langt fra noen ideell langtur med regn på Vestlandet og takboks. Mye frustrerende saktegående ferietrafikk. Beklager herved noen av forbikjøringene mine dersom jeg ble observert.
Kia Soul EV sept 2014 - aug 2016. Fin langturbil !
Opel Ampera-e levert 19.mai 2017 og solgt november 2017 etter 12.000 km. Beste bilen jeg har hatt.
Vil ha en 4-hjulsdrevet litt stor elbil. Vision eller EQC ?

elbil-1

Vestlandet - østfold 762km
Ca 15 timer med plenty av stopp for sightseeing/spise/handle/lade

Lading kun på hurtigladere:
Førde - Romarheim - Voss - Eidfjord - Geilo - Gol auto - Sokna - Hønefoss - Vestby

Ladet opp til mellom 70-83% , ofte bare 70% og stoppet heller på en lader ekstra underveis.

83% i eidfjord var mer enn nok til å rekke over fjellet til geilo.

Stort sett tørr vei hele turen. Litt regn over fjellet.

Ingen ladekø på noen steder og alle laderne fungerte prikkfritt.

Pomorbror

En liten tulltur nordover for å hilse på kjente og bli kjent med Soul``n ;D
8 til 12 grader og 1/3 del av veien regnet det.
498,5 km på trippteller. snitthastighet på 67 km/t  7:20 kjøring og ca 7 timer med lading :)

Tronheim - Mo I Rana (Storforshei 3 mil lengere nord)

Trondheim- Steinkjer  111 km og 34% igjen. Ladet til 94% med hurtiglader
Steinkjer - Namskogan 124 km og 16% igjen Ladet til 100% med 32Amp Type2 til Type1. 4 timer
Namskogan - Mosjøen 148 km og 16 % igjen Ladet til 61% med 32Amp Type2 til Type1. 1 time
Mosjøen - Korgen 51 km og 9% igjen. Ladet til 62% med hurtiglader
Korgen - Storforshei 66 km og 16% igjen.

På noen strekkninger manglet jeg noen km for å rekke frem I følge GPS, men ved å senke hastigheten til 80-83 og bevist økonomisk kjøring hadde jeg fort mellom 10- 20 km I reserve.
Veldig nøyaktig restrekkevidde måler I Soul``n etter min mening.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA