Hovedmeny

Ny bil, p85d eller p90d?

Startet av Wilma, fredag 31. juli 2015, klokken 20:56

« forrige - neste »

plvr

P85 med autopilot, nov -14.
Model ≡ reservert 010416

Wilma

S90D bestilt.
Levert 15.10.15

timingbeltkiller

Sitat fra: Teslanewbie på fredag 31. juli 2015, klokken 21:25
P90D . Da har du en bil som er UP to date også neste år ..
Ser ut til at TM satser på ingen ett år gammel Tesla er Up-To-Date.
Også her slår de fossilbilene ned i støvlene.
For de kommer vanligvis med modelloppdatering hvert 3-4 år.

Værvarsel for de neste 100 år:
Fare for kortvarige perioder med oppholdsvær.

Dennis

Ja er ikke sikkert bilen er up to date i det den triller av samlebåndet en gang hehe. Tiden hvor man følte man kjørte rundt i siste skrik på bilfronten i flere år og at neste modell bare var samme bare med litt andre lykter og front er forbi.

Men håper virkelig Tesla tar en liten pust i bakken nå og løser det som er av små feil før de kommer med det neste store.

Muffinman

Sitat fra: Cookie Monster på mandag 03. august 2015, klokken 20:47
Men håper virkelig Tesla tar en liten pust i bakken nå og løser det som er av små feil
Og store feil. Sirkelsaglyden på driveunit nummer tre begynner å bli _temmelig_ irriterende her nå.

RonnyØ

Sitat fra: Tuxedo på mandag 03. august 2015, klokken 19:27
Sitat fra: RonnyØ på mandag 03. august 2015, klokken 19:20
Evt så tar du piano, og legger en fin carbonfolie selv, og imponerer kona med en helaften :)
På karbonfolien?   ???
Den tegnsettingen sugde ja.. :D

Sitat fra: Wilma på mandag 03. august 2015, klokken 19:29
Sitat fra: RonnyØ på mandag 03. august 2015, klokken 19:20
Evt så tar du piano, og legger en fin carbonfolie selv, og imponerer kona med en helaften :)

He he, det må bli katten min da, eneste damen i huset mitt ;)
Jeg har lagt folie på alle listene i min BMW men føler kanskje det blir en "billig" løsning når jeg tross alt kjøper en så dyr fin bil.

En annen ting. Det er jo ikke midtkonsoll som følger med. Jeg har forstått at man kan kjøpe en for 600 dollar. Har noe erfaring med de, evt andre typer midtkonsoll? Føler det er noe som mangler uten den.

Ja det kan nok være. Carbon fra Tesla vel safe.

D.O

Drop carbon og gå for matt tre.  ;) carbon er harry ;)
Nå:Mazda mx30, Proace electric,  Rav-4 , BMW M5, Fox Mustang og Haibike el sykkel
Bestilt/reservert:
Cybertruck
Før:
Hyundai Kona
Model 3 (kansellert for Kona'n)
Model S P85 -13
Model X-reservert (Ble dessverre kansellert til fordel for P85D)
Model P85D(solgt, ble ikke fornøyd)

Sitering av D.O sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

Muffinman

Og tre er gammelmannsvalget. See what I did there? Smaken osv :)

Dennis

Treverk hører hjemme i en sjark og har ikke noe å gjøre i en moderne bil er min mening :) Liker carbon veldig godt men er sikkert harry 8)

Øyvind.h

Sitat fra: Cookie Monster på mandag 03. august 2015, klokken 22:53
Treverk hører hjemme i en sjark og har ikke noe å gjøre i en moderne bil er min mening :) Liker carbon veldig godt men er sikkert harry 8)
Matt abachi er noe helt annet enn tradisjonelt treverk i bil/båt. Kan ikke sammenlignes.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Muffinman

Smak kan nok diskuteres, men ikke særlig rettferdig. Det er egentlig best å la være. På bruktmarkedet kunne jeg ikke drømt om å vurdere en bil med panotak, treverk eller røde bremsekalipere, men jeg er nok ikke i flertall der :)

elektro

Sitat fra: Thor2014 på lørdag 01. august 2015, klokken 23:11
Jeg synes rattvarme er superdigg!
Folk er forskjellige.

Enig, hadde lett betalt 7.300 kroner for rattvarme alene hvis det hadde vært et valg på vår e-Golf. Tror jeg hadde syntes det samme enten jeg hadde bodd i Kristiansand eller på Røros. e-Golfen kan også forvarmes, men det er ikke alltid du vet når du skal ut å kjøre. Dessuten må du varme ganske lenge for at rattet skal bli gjennomvarmt. Det koster mye batteri hvis du ikke står tilkoblet strøm. Så lenge du er varm på hendene (og føttene, og ræva) kan du ha det kjøligere i kupeen mens du kjører. Dette er sånn sett også et rekkeviddespørsmål, men der er jo dere Tesla eiere litt bortskjemt.. ;)

Varme i viskerne høres jo fornuftig ut i stedet for å pøse varm luft på innsiden av ruta til isen på viskerne smelter? Dette forekommer jo over alt i Norge hver vinter. Selv om jeg til daglig parkerer i oppvarmet garasje både hjemme og på jobb er jeg jo andre steder i helger, ferier og på fritiden.

Varme i baksetet derimot er vel kun nyttig hvis du har barn som er for store til å sitte i barnesete. Eller hvis du vil imponere venner og kollegaer ved en anledning eller to.. :)

Her er jo alt i en pakke, så jeg ville definitivt tatt den med. Det har jo også noe med annenhåndsverdien å gjøre, eller rettere sagt antall potensielle kjøpere. Personlig ville ikke jeg kjøpt en brukt Tesla uten vinterpakke.
2019 e-tron 55 quattro | 2016 Model S 75D | 2015 e-Golf

Wilma

Takk for innspill.
Jeg har vært redd for å bestille min nye Tesla før min BMW ble solgt. Har ikke økonomi til å sitte med to biler. La den derfor ut for salg samme dagen som jeg betalte depositumet. Etter en uke var det ikke noe respons før jeg fikk en mail fra en kar. Han ville ha den og plutselig er jeg uten bil!!!!
Uff, dette kom litt vel fort. Nå blir jeg uten bil i 3 mnd. Ja ja, få finne fram sykkelen og regnklær  ;)
S90D bestilt.
Levert 15.10.15

E_S

Det er sikkert delte meninger om det, men bare så det er sagt ville jeg aldri bestilt en ny bil uten Nextgen-setene. Regner med at du har tatt dem med, men i hvert fall etter min oppfatning er det dag-og-natt i forhold til de gamle. :)
:)

Muffinman

Uten bil i 3 mnd = ikke bilutgifter i 3 mnd = bedre utgangspunkt for ny bil :) Og om sykkelen tas i bruk blir det jo helse- og velværemessig bonus også. Vinn-vinn!

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA