Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Model X videoer

Startet av Wilma, mandag 31. august 2015, klokken 15:05

« forrige - neste »

Wilma

Next gen setene har jeg lagt inn i bestillingen. De er kjempegode.

Sitat fra: Muffinman på tirsdag 04. august 2015, klokken 19:33
Uten bil i 3 mnd = ikke bilutgifter i 3 mnd = bedre utgangspunkt for ny bil :) Og om sykkelen tas i bruk blir det jo helse- og velværemessig bonus også. Vinn-vinn!

Helt sant. Det blir en utfordring men kan spare opp litt penger til den nye bilen :)
S90D bestilt.
Levert 15.10.15

Lordove

Setene til Tesla hadde jeg hørt mye om før jeg fikk vekket min Tesla interesse igjen. Alle jeg testet var med Nextgen setene som var svært gode. Men som Bjørn sier i sin video om P85D så blir det trangt. Jeg er to meter og fikk meg en overraskelse da jeg satt meg inn i en 85D med tekstilsetene. Det var som at det var mye bedre plass i bilen.

Så for meg blir det et vanskelig valg i forhold til setene.
Min 90D er ferdig produsert og i transitt fra fabrikk (03.09.2015)
Min 90D gikk i prod 27.08.2015
Tesla model S 90D er bestilt

Øyvind.h

Sitat fra: Lordove på tirsdag 04. august 2015, klokken 19:53
Setene til Tesla hadde jeg hørt mye om før jeg fikk vekket min Tesla interesse igjen. Alle jeg testet var med Nextgen setene som var svært gode. Men som Bjørn sier i sin video om P85D så blir det trangt. Jeg er to meter og fikk meg en overraskelse da jeg satt meg inn i en 85D med tekstilsetene. Det var som at det var mye bedre plass i bilen.

Standard-setene er litt som GY-dekkene. Ikke de beste, men ufortjent mye pepper (min opplevelse). Jeg forventet at de skulle være helt greie. I praksis kunne jeg tenkt meg noe mer sidestøtte, men samtidig blir jeg aldri sliten på langtur. Overraskende, da jeg ofte har fått ubehag i andre seter (både mykere og med mer sidestøtte.

For meg er det perfekte hardheten til standard seter, samt litt ekstra sidestøtte. Men de må absolutt ikke bygge høyere.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

thilo

Sitat fra: E_S på tirsdag 04. august 2015, klokken 19:31
Det er sikkert delte meninger om det, men bare så det er sagt ville jeg aldri bestilt en ny bil uten Nextgen-setene. Regner med at du har tatt dem med, men i hvert fall etter min oppfatning er det dag-og-natt i forhold til de gamle. :)

Enig, første 100km med bilen var litt uvant, men fant perfekt innstilling etterhvert og føles på samme måte hjemme som i Saab 9000 Aero før (og den har etter min mening en av det beste setene som finnes). Veldig glad å ha NG også bak. Men NG setene passer sikkert ikke for alle.
S85D rød - EL677xx (Tromsø).
Medlem i elbilforeningen og TOCN (signaturmedlem)

RonnyØ

Sitat fra: Øyvind.h på tirsdag 04. august 2015, klokken 20:00
Sitat fra: Lordove på tirsdag 04. august 2015, klokken 19:53

Standard-setene er litt som GY-dekkene. Ikke de beste, men ufortjent mye pepper (min opplevelse). Jeg forventet at de skulle være helt greie. I praksis kunne jeg tenkt meg noe mer sidestøtte, men samtidig blir jeg aldri sliten på langtur. Overraskende, da jeg ofte har fått ubehag i andre seter (både mykere og med mer sidestøtte.

For meg er det perfekte hardheten til standard seter, samt litt ekstra sidestøtte. Men de må absolutt ikke bygge høyere.
Støtter den, Øyvind.h. Hadde heller ikke all verden tro på std setene, men disse leverer overraskende gode resultater på langtur! Kjørte på langtur i sommer og aldri trøtt i ryggen eller bein eller annet jeg har blitt trøtt i før
Husqvarna Automower 320

E_S

Sitat fra: RonnyØ på tirsdag 04. august 2015, klokken 20:48

Støtter den, Øyvind.h. Hadde heller ikke all verden tro på std setene, men disse leverer overraskende gode resultater på langtur! Kjørte på langtur i sommer og aldri trøtt i ryggen eller bein eller annet jeg har blitt trøtt i før

Det jeg synes er litt problematisk med standardsetene er følgende:
* Ingen sidestøtte til lårene gjør at man må hvile høyre kne mot dashbordet/kanten av skjermen, da setet ikke holder beina noe på plass, selv løftet max opp i forkant.
* Ditto for venstre kne mot døren.
* Jeg er 186 cm høy, har setet i laveste posisjon i bakkant og får likevel følelsen av å sitte veldig høyt. Dette virker bedre i Nextgen-setene.

Jeg har ennå igjen å kjøre på en skikkelig langtur, så kan ikke si noe bastant ennå, men min oppfatning etter kjapp prøvesitting i Nextgen-seter er at det er mer som man "forventer" i en premium-bil. :)
2020 Tesla Model 3 Performance
+ en veteranbil og to gamle fossilbiler (som skal selges)

Muffinman

Etter 83.000km har jeg stort sett samme opplevelsen av standardsetene som Øyvind, vel å merke 2013-utgaven (før de ble oppgradert). Tenkte at setene kom til å bli det største problemet og tenkte "hva f... er dette for noe ræl" ved første prøvesitting. Men de fungerer forbausende bra på langkjøring, og jeg har MYE av det. Hardheten er grei, men merker at jeg får litt tresmak bak når timene bak rattet blir veldig mange. Kanskje ville det hjulpet med litt mykere sittepute, men det er ikke sikkert. Aero-setene fra Saab jeg var vant til tidligere var veldig mye mer komfortable med det samme, men jeg ble mer sliten over tid i dem.

De oppgraderte standardsetene som kom i 2014 er jeg ikke helt sikker på om jeg liker bedre. Har vel 100-150 mil i dem, og selv om de er mykere fungerer de ikke like bra for min del. Føles nesten litt innpåslitne for lår og akterspeil, og jeg mistenker at man bare har slengt et ekstra lag stuffing oppå en standard sittepute. Får vel testet disse grundig i vinter, kanskje er det en tilvenningssak.

D.O

Sitat fra: Muffinman på tirsdag 04. august 2015, klokken 21:04
Etter 83.000km har jeg stort sett samme opplevelsen av standardsetene som Øyvind, vel å merke 2013-utgaven (før de ble oppgradert). Tenkte at setene kom til å bli det største problemet og tenkte "hva f... er dette for noe ræl" ved første prøvesitting. Men de fungerer forbausende bra på langkjøring, og jeg har MYE av det. Hardheten er grei, men merker at jeg får litt tresmak bak når timene bak rattet blir veldig mange. Kanskje ville det hjulpet med litt mykere sittepute, men det er ikke sikkert. Aero-setene fra Saab jeg var vant til tidligere var veldig mye mer komfortable med det samme, men jeg ble mer sliten over tid i dem.

De oppgraderte standardsetene som kom i 2014 er jeg ikke helt sikker på om jeg liker bedre. Har vel 100-150 mil i dem, og selv om de er mykere fungerer de ikke like bra for min del. Føles nesten litt innpåslitne for lår og akterspeil, og jeg mistenker at man bare har slengt et ekstra lag stuffing oppå en standard sittepute. Får vel testet disse grundig i vinter, kanskje er det en tilvenningssak.
støtter denne kommentaren. Har selv hatt nextgen og de er nydelig, men et hel**** å komme seg inn og ut av. Ikke noe å tenke på om du kjører få og lange turer, men mye inn og ut av bilen blir et iritasjonsmoment.
Har en 13mod p85 også og de setene blir jeg aldri sliten av, men mangler sidestøtte. Fikk byttet førersetet i år og de nye er ikke like gode. Mykere som om ett tynt lag med filt er lagt til, men vondere på langtur.
Nå:Model S85P , BMW M5, Fox Mustang og el sykkel
Bestilt:
Model 3 reservert
Før:
Model X-reservert (Ble dessverre kansellert til fordel for P85D)
Model P85D(solgt, ble ikke fornøyd)

Sitering av D.O sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

Wilma

Da er bilen bestilt  ;D ;D ;D ;D
Blir en laaang ventetid men den som venter på noe godt.... 8)
Fikk leveringstid "sent september"
Får se om det vil stemme.
S90D bestilt.
Levert 15.10.15

RonnyØ

Sitat fra: Wilma på torsdag 06. august 2015, klokken 22:24
Da er bilen bestilt  ;D ;D ;D ;D
Blir en laaang ventetid men den som venter på noe godt.... 8)
Fikk leveringstid "sent september"
Får se om det vil stemme.

Gratulerer! Du kommer til å være kjempestressa siste uka! Hehe! Den bilen får du mye glede av :)
Husqvarna Automower 320

Wilma

Takk takk. Søren, plutselig ble leveringen sent i oktober
S90D bestilt.
Levert 15.10.15

nie

Wilma

S90D bestilt.
Levert 15.10.15

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA