Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Dekk som ikke støyer?

Startet av JanØ, mandag 31. august 2015, klokken 07:08

« forrige - neste »

emil

Sitat fra: 3irikur på torsdag 13. august 2015, klokken 13:29
Sitat fra: emil på torsdag 13. august 2015, klokken 13:02
Har også en igjen av den typen jeg har sendt til @Silkefot. Den fungerer bare halvveis på mine telefoner, men ser ut til å fungere greit mot andres. Den donglen gir jeg bort.
Jeg tar gjerne den! Begge jeg bestilte viste seg å være ødelagt eller versjon 2.1, så jeg prøver gjerne den du gir bort! :)

Fått testet saken enda?

emil

Sitat fra: emil på fredag 14. august 2015, klokken 13:19
Sitat fra: emil på torsdag 13. august 2015, klokken 22:15
Oppdaterer her med status og ebay-link til de andre donglene hvis de fungerer, men du står da først i køen for en av de neste som kommer.

Da kom dongle nummer to i posten. Idenifiseres som v1.5, men LeafSpy sier at den ikke er kompatibel likevel. Skal vistnok kunne brukes med andre programmer på andre biler.

Skal ikke være lett dette her  :o

Da lå siste pakke og ventet på meg når jeg kom hjem etter langtur, men disse fungerte heller ikke med LeafSpy. Da har jeg desverre ingen flere jeg kan kvitte meg med som er LeafSpy kompatible.

Einar_S

Kan en av dere ta et bilde av baksiden av dekslet over kontakten?
Jeg vipper ut ved den lille utsparingen og lokket slipper i høyre side, men sitter fast på venstre side.
Jeg kan jo selvfølgelig bare røske til, men er redd for at det dreper noen mothaker e.l. og ender opp med at dekselet ikke sitter som det skal senere. Når man vet hvordan disse hakene sitter er det gjerne enklere å få det av uten skade. Men da snakker vi høne og egg...
2020 Jaguar I-Pace HSE.
1963 Alfa Romeo Spider, 1986 Maserati Spyder, 1988 Volvo Bertone.

Einar_S

Da fikk jeg av dekselet. Det er bare å dra hardere.

Jeg kjøpte dette lille OBDII adapteret: http://www.kjell.com/no/produkter/elektro/verktoy/maleinstrumenter/obd-2/obd-2-adapter-elm-327-for-bluetooth-p48500
Det var på introduksjonstilbud da jeg kjøpte det, men selv til den prisen er det vel ikke verd å strule med ebay, taobao e.l.

Det funker som det skal.
Ikke la adapteret stå i om bilen ikke er i bruk! Det bruker nesten 30mA. Det høres ikke mye ut, men over tid vil det tappe batteriet.
2020 Jaguar I-Pace HSE.
1963 Alfa Romeo Spider, 1986 Maserati Spyder, 1988 Volvo Bertone.

Leon

Litt på siden, men er det noen som vet hva kontakten rett til høyre for OBDII-kontakten, under det samme dekselet, er til?
Nissan EuroLeaf 2013 Tekna

opelgt

Noen praktiske spm. tenninga må være på for avlesing?(kjøre modus),må jeg legge inn mange endringer på leaf spy pro programmet(bortsett fra km istedet for miles,engelsk istedet for kinesisk etc,hvilken bluetooth enhet kjøper jeg på ebay.
Andre bruker tips?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA