Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Overgang for å lade på 16A blå kontakt

Startet av erlanddf, søndag 30. august 2015, klokken 19:11

« forrige - neste »

erlanddf

Var innom Porsgrunn idag tidlig og var der helt alene, men fikk kun ut ca 270km/hr. Når jeg kom til Lier fikk jeg full guffe med rundt 500. Er Porsgrunn tregere enn andre?
2014 P85+

N00b

Korte svaret er nei og bruk kwh når du angir hvor strøm du får.

Var der i natt og fikk 118 kwh før begrensning slår inn.  Ved 40% fikk jeg 102 kwh og ved 50% 88 kwh. 

bb

Du hadde enten for mye strøm på batteriet eller at batteriet var kaldt (nettopp startet å kjøre).
#2700 P85 rød med alt på unntatt barn og alarm - bestilt 30.12.2012, levert 22.11.2013
Bjørns videoer


N00b

Du burde bytte nettnavn fra Muffinman til Millimeterman

Espen Hugaas Andersen

Sitat fra: N00b på fredag 31. juli 2015, klokken 12:00
Du burde bytte nettnavn fra Muffinman til Millimeterman
Forskjellen er ca like viktig som forskjellen på kroner og dollar. Det er ganske forskjellige ting.

Men til OP, årsaken kan være lav temperatur på batteriet. En annen mulighet er at du bor i nærheten av Porsgrunn, og får dermed redusert ladehastighet: http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,20108.0.html
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

mariowing

Sitat fra: N00b på fredag 31. juli 2015, klokken 09:49
Korte svaret er nei og bruk kwh når du angir hvor strøm du får.

Sitat fra: N00b på fredag 31. juli 2015, klokken 12:00
Du burde bytte nettnavn fra Muffinman til Millimeterman

Og du burde bruke riktig betegnelse når du refser en annen for å bruke feil betegnelse  ;)
Oslo
Nissan Leaf levert februar 2012, solgt januar 2015
Tesla Model S 85 levert desember 2014, solgt august 2016
Tesla Model S P90DL kjøpt august 2016, solgt januar 2017
BMW i3 kjøpt januar 2017
Jaguar I-Pace reservert februar 2017

krl

Sitat fra: erlanddf på fredag 31. juli 2015, klokken 07:46
Var innom Porsgrunn idag tidlig og var der helt alene, men fikk kun ut ca 270km/hr. Når jeg kom til Lier fikk jeg full guffe med rundt 500. Er Porsgrunn tregere enn andre?
Jeg fikk over 300A på mandag, så det virker som om laderen fungerer bra. Men da var jeg helt alene der.

bb

Det er viktig å bruke riktig benevnelser i enkelte sammenhenger. Som regel skjønner folk hva du mener. Jeg har selv syndet i video #1 der jeg står foran bilen min og sier at jeg har en Model S 85 kW. Et scenario som kan være lett å misforstå er:

I går fikk jeg problemer med lading. Den ladet bare 10 kWh før den stoppet.

Betyr det at ladingen ladet til 10 kWh (energi) før den stoppet eller var effekten bare 10 kW?

Jeg tror så mange bruker feil benevnelse fordi alle andre gjør det. Og da blir man usikker selv om hva som er rett å bruke.

k = kilo (tusen)
K = kelvin (temperatur)
w = (aner ikke)
W = watt (effekt)

Riktig:
11 kW (effekt)
205 Wh/km (forbruk)
60 kWh (energi)
400 km (avstand)

Feil:
11 kwh (mente egentlig effekt)
205 wh (mente egentlig forbruk)
205 w/km (mente egentlig forbruk)
205 w\km (mente egentlig forbruk)
60 kw (mente egentlig energi)
60 KW (mente egentlig energi)
400 KM (mente egentlig avstand)

Og når vi først er i gang:
M = mega (million)
m = milli (tusendel)
b = bit (0/1)
B = byte (8 bits)
g = gram
G = giga (milliard)

En harddisk på 500 gb (grambit) makes no sense. Og en diskett på 1,44 mb (millibit) rommer sabla lite data :) Må være et hullkort ellerno.
#2700 P85 rød med alt på unntatt barn og alarm - bestilt 30.12.2012, levert 22.11.2013
Bjørns videoer

krl

Sitat fra: bb på fredag 31. juli 2015, klokken 12:33
205 Wh/km (forbruk)
60 kWh (energi)
Energiforbruk per km er en mer presis forklaring på den første. Jeg hadde f.eks. et forbruk på totalt 60kWh i går. Så forbruk måles i kWh per et eller annet. Tur, distanse, tid etc...

bb

Ja, du har helt rett der. For å være helt korrekt er det gjennomsnittlig energiforbruk for en gitt distanse med regenerering tatt i betrakning også.
#2700 P85 rød med alt på unntatt barn og alarm - bestilt 30.12.2012, levert 22.11.2013
Bjørns videoer

Trond.Strom

back to topic har jeg ladet et par ganger i Porsgrunn ca 117 kW før taper, så oppleves som en normal SC

sveih


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA