Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: SC i Spania

Startet av fmm1000, søndag 30. august 2015, klokken 13:34

« forrige - neste »

fmm1000

Jeg synes alle skandinavere bør støtte Tesla Bjørn for hans store arbejde med de fine videoer.

Link herunder.

krister461

twinpeaks

Støttes. Også i det tyske Tesla forum har de kommet på samme idéen.

http://tff-forum.de/viewtopic.php?f=17&t=7994&start=50
"Silberstreif", 85D, sølv metallic

Ko_deZ

Dette er helt sinnsykt lurt av Tesla, og sabla bra for Bjørn tror jeg. Håper du vinner en X Bjørn!

Siden sikkert mange leser denne tråden, og Bjørns 10 registreringer sikkert er fulle før i morgen tidlig, så må gjerne noen forbarme seg over karen som overbeviste bjørn om å kjøpe Tesla i utgangspunktet, og lånte ham penger til reservasjonen: http://ts.la/morgan4527

Ja, det var meg, og denne var på kanten, men det kan hende dette faktisk gir meg mulighet til å kjøpe Model X når den kommer, (kønummer 132), så jeg bare slenger det ut her i håp om at noen tar agnet. Det gir jo den som bruker linken også 10k rabatt, så værsåsnill?

-Morgan-

Tuxedo

Jesus.  Hvor mange videoer har du lagt ut da, Ko_deZ?
P85, Sølv.
Mottatt 25.11.13

bb

Sitat fra: Ko_deZ på fredag 31. juli 2015, klokken 00:39
Siden sikkert mange leser denne tråden, og Bjørns 10 registreringer sikkert er fulle før i morgen tidlig, så må gjerne noen forbarme seg over karen som overbeviste bjørn om å kjøpe Tesla i utgangspunktet, og lånte ham penger til reservasjonen: http://ts.la/morgan4527
Jeg tror ikke det kommer så mange registreringer så raskt. Dette er tross alt snakk om mye penger. Folk kommer nok først og fremst til å prioritere venner og familie. Det er slik systemet i utgangspunktet er lagt opp til. Det skal litt til for å gi en fremmed 10 000 kr hvis en nabo, familie eller venn gjerne skulle hatt de pengene i stedet. Når jeg ser folk må velge bort dobbeltlader til 10k fordi de har strukket budsjettet sitt langt nok så tror jeg en eller to registreringer for dem vil være gull verdt.

Morgan har helt rett der. Jeg var på vippen om jeg skulle kjøpe Tesla eller ikke. Og i bunn og grunn stod det om penger. I slutten av 2012 måtte man ut med ca. 31 000 kr for å reservere. Det var også da man fikk rabatt på 12 600 kr hvis man bestilte før nyttår. Morgan lånte meg penger. Det ble noe kluss med overføringen grunnet uklar mottakeradresse. Og en stund så det ut som jeg ikke ville få rabatten. Men Morgan stod på kravene og vi fikk rabatten.

Så hvis alle mine ti registreringer skulle bli brukt opp og det fortsatt er flere som ønsker å bruke min link, så anbefaler jeg at Morgan får de. Uten han hadde jeg fortsatt kjørt rundt i en BMW 525d. Og det hadde ikke gitt så mye produksjon av Tesla-videoer.
#2700 P85 rød med alt på unntatt barn og alarm - bestilt 30.12.2012, levert 22.11.2013
Bjørns videoer

Toonster

Hyggelig at folk er hyggelige da :)

Men jeg er redd for at slike "kampanjer" fort kan komme på kant med intensjonene til Tesla i utgangspunktet.

Målet er nok at Morgan, Arne, Bjørn m.fl må jobbe litt med sin nærmeste omgangskrets for å få de til å vippe mot Tesla - ikke at tilfeldige på et forum skal "donere" til ukjente.

Ønsker uansett de som fortjener det hell og lykke

Espen Hugaas Andersen

Jeg syns ikke man bør gi Bjørn støt.

(Men støtte derimot, absolutt.)
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

Ko_deZ

Det er helt klart at det er venner og familie som er tenkt å være målgruppen. Problemet mitt er at jeg har allerede klart å overbevise alle jeg kjenner som er sånn halvveis interessert, og såvidt jeg vet så har 6 stykker kjøpt Tesla dels etter min anbefaling. Å få mange flere til å kjøpe Tesla er nok ikke veldig sannsynlig i min omgangskrets. For Bjørn sin del, så har sikkert tusen stykker kjøpt Tesla etter hans videoer. Såvidt jeg vet får han mail av takknemlinge selgere rundt forbi som sier at kunder har sagt de kjøper bilen etter å ha blitt overbevist av hans videoer, så han har absolutt fortjent det.

Usikker på om Jesus kan svare på hvor mange videoer jeg har lagt ut, men jeg kan. Det er null og ingen. Jeg har  hjulpet Bjørn med sine når jeg har hatt anledning og blitt spurt om tekniske spørsmål, og hjulpet i kommentarfeltene, men det er jeg neppe alene om. Skamløst å slenge ut linken sin her, ja, men jeg vil gjerne få råd til en Model X når den kommer =)

En av tingene som er litt synd er at jeg har sett mye mindre til Bjørn etter han fikk seg Teslaen. Vi pleide å ha månedlige gaming kvelder hvor vi kjørte racing-simulator på projektor og ratt hos ham, men det er mer eller mindre slutt =( Kan avsløre at det er sabla vanskelig å slå den karen rundt Nurnburgring. Han er typisk asiat, skal perfeksjonere ting, og videoene hans er ingen unntak =)

Mippen

Hyggelig at folk vil gi støtte til Bjørn Nyland, men det er mange andre som fortjener det minst like mye. Det er en del ildsjeler som jobber for at vi elbilister skal komme oss over alt. For eksempel via tiltak som ladefondet til tesla, og via tiltak som ladekameratene. Folk som jobber hardt for at lokalmiljø og politikere skal fortsette med incentiver og tilrettelegging for elbiler. Bjørn lager flotte videoer, men det er mange som jobber i kulissene mye hardere som aldri blir hedret eller snakket om. Jeg bare sier det. 
Fremtiden er elektrisk.

Ko_deZ

Det er et veldig godt poeng Mippen. Det er mange som står på og fortjener en påskjønnelse. Egentlig hadde det vært spennende om Bjørn lagde en video hvor han snakker med noen av disse ildsjelene. Tips til fremtidig video Bjørn?

Mippen

Sitat fra: Ko_deZ på fredag 31. juli 2015, klokken 08:52
Det er et veldig godt poeng Mippen. Det er mange som står på og fortjener en påskjønnelse. Egentlig hadde det vært spennende om Bjørn lagde en video hvor han snakker med noen av disse ildsjelene. Tips til fremtidig video Bjørn?

Det hadde ikke vært dumt å hedre de nei . Bjørn som har blitt så kjent i miljøet har uansett ikke problemer med å skaffe seg fordeler. Han tjener vel en del på YouTube videoene sine også. Skulle jeg kjøpt meg bil nå ville jeg hvertfall ha blitt vervet av en som jeg vet hadde gjort en innsats, og som ikke er så kjent. Men familie og venner er pri 1.
Fremtiden er elektrisk.

Espen Hugaas Andersen

Det er sant at det er mange som står på, men om de jobber *mye* hardere, det er jeg ikke sikker på. Det er ganske ekstremt å kjøre over 100k km/år (i 60 km/t er det ca et årsverk, faktisk) og lage timerlange videoer. Noe som trolig tar titalls timer per video. En del av de som jobber med elbil-politikk, o.l. får også lønn og andre kompensasjoner.

Det er garantert andre som jobber like iherdig som Bjørn, men jeg syns Bjørn er en absolutt en verdig mottaker av en Model X.

Det som også er bra med om Bjørn får seg en Model X er at man får virkelig sett hvordan en Model X takler hard bruk. Jeg kan se for meg at Bjørn vil kunne lage videoer av at han kjører rundt med en henger full av byggematerialer og ett komplett kjøkken i bilen, som skal leveres til Narvik, e.l. Da får vi se hvordan Model X-en takler slike absurde situasjoner!
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

TRM

Sitat fra: Espen Hugaas Andersen på fredag 31. juli 2015, klokken 09:27
Det er sant at det er mange som står på, men om de jobber *mye* hardere, det er jeg ikke sikker på. Det er ganske ekstremt å kjøre over 100k km/år (i 60 km/t er det ca et årsverk, faktisk) og lage timerlange videoer. Noe som trolig tar titalls timer per video. En del av de som jobber med elbil-politikk, o.l. får også lønn og andre kompensasjoner.

Det er garantert andre som jobber like iherdig som Bjørn, men jeg syns Bjørn er en absolutt en verdig mottaker av en Model X.

Det som også er bra med om Bjørn får seg en Model X er at man får virkelig sett hvordan en Model X takler hard bruk. Jeg kan se for meg at Bjørn vil kunne lage videoer av at han kjører rundt med en henger full av byggematerialer og ett komplett kjøkken i bilen, som skal leveres til Narvik, e.l. Da får vi se hvordan Model X-en takler slike absurde situasjoner!
+1
- Å bestille Tesla er som å spille "Joker Nord" -

TMX100D MY18
TM3P        MY19 - solgt
Leaf           MY15 - solgt
TMS85D   MY15 - solgt
TMS85      MY14 - solgt

Mippen

Sitat fra: Espen Hugaas Andersen på fredag 31. juli 2015, klokken 09:27

Dette er en verve kampanje, ikke en prisutdeling. Poenget med kampanjen er å få vanlige folk til å verve andre vanlige folk til å kjøpe bilen. Hvis Bjørn klarer å verve alle sammen så mister vanlige folk litt motivasjonen til å verve.   Hvis man skal snakke om hvem som fortjener å verve bilen så er ikke han mitt første valg. Jeg har sett folk som har dedikert nesten hele sin fritid til elbil saken. Dette er folk som gjerne ikke har nok kunnskap om sosiale medier eller tid pga de ofrer all sin ledige tid på elbil saken til å komme fram i lyset, eller som er for beskjeden. Det er kult at Bjørn lager videoer og kjører  mye rundt, men det teller ikke like mye for meg å se videoer av Tesla som kjører i over 200 km/t på Autobahn, eller kjører på bane - som å vite at det sitter folk der ute som ofrer nesten alt for at du og meg skal kunne komme oss lettest mulig fra a-b , og for at vi skal beholde fordelene våre. Bjørn kjører med bilen og lager video om dette, andre folk står på knallhardt og gjør dagen lettere for oss andre. Hadde det ikke vært for enkelte av ildsjelene hadde kanskje ikke mange av oss hatt råd til å kjøre Tesla en gang.
Fremtiden er elektrisk.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA