Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Gruppekjøp 21" dekk?

Startet av jkirkebo, søndag 30. august 2015, klokken 00:21

« forrige - neste »

MRT

Sitat fra: Bonk3rs på torsdag 06. august 2015, klokken 19:23
Sitat fra: MRT på torsdag 06. august 2015, klokken 18:40
Sitat fra: Espen Hugaas Andersen på torsdag 06. august 2015, klokken 18:35
Sitat fra: MRT på torsdag 06. august 2015, klokken 18:23Jeg tror det er helt i Teslas ånd å donere bonusen til kjøperen ;)
Hva du tror er egentlig ikke veldig relevant. Det som betyr noe er hva Tesla tror. Og de har sagt at det å betale ut bonusen for at noen skal bruke din link er ikke OK.

Det som jeg tror er mest sannsynlig at vil skje er at de som har brukt linken din, får bonusen sin, men du får ikke noen bonus da du har misbrukt programmet. Så vil de som har brukt linken din forvente å få de 10.000 kronene som du har muntlig og skriftlig avtalt at du skal gi de, uten at du har fått bonus. Så må de enten gi opp å få pengene sine, eller saksøke deg for å få deg til å betale de ut av din egen lomme.

Men det er også mulig at de som bruker linken din heller ikke får noen bonus.
Min link og bonus er gyldig hos Tesla- og jeg garanterer for det.
Målet til Tesla er jo ikke at noen skal vinne en vervekampanje men at Tesla skal selge flest mulig biler.  http://ts.la/ivind3331

DIN link og bonus er gyldig ja, men ikke det opplegget du kjører i tillegg. Der har du nok et forklaringsproblem overfor Tesla.
Blir morsomt når du blir oppringt av 6 stk som i ny og ne skal ha litt stash på SC. Nesten unødvendig å si, men DET blir kleint. Det tror jeg både du og de som har gådt med på opplegget ditt, innser etterhvert.

Jeg synes det er hyggelig jeg dersom de jeg har vervet vil holde kontakten med meg  :D
Som Signatureier og en av de første med Tesla Model S i Europa har jeg mye kunnskap jeg kan videreformidle til de jeg har vervet.
Kanskje vil jeg invitere en av dem til å bli med på Gigafabrikk åpningsparty i Nevada i 2016   http://ts.la/ivind3331

Toumannen

"Jeg synes det er hyggelig jeg dersom de jeg har vervet vil holde kontakten med meg  :D "
    De du har kjøpt mener du vel?

Teslanewbie

Hvis det var det som skulle til å få utstyr for 10000 i tillegg til 10000kr avslag  for noen å kjøpe en tesla så har jo teslamotors.com tjent på dette ..  de skall jo ut med pengene hvilket som ..
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

MRT

Sitat fra: Teslanewbie på torsdag 06. august 2015, klokken 20:19
Hvis det var det som skulle til å få utstyr for 10000 i tillegg til 10000kr avslag  for noen å kjøpe en tesla så har jo teslamotors.com tjent på dette ..  de skall jo ut med pengene hvilket som ..
Her er endelig en som har forstått dette  ;D

MRT

Det er nå 6 som har bestillt via min link http://ts.la/ivind3331 som vil spare 20.000 ved kjøp av ny Tesla. Da har jeg bare 4 til som kan bestille på  denne linken.
Det er Max 10 vervinger pr Teslaeier.
http://ts.la/ivind3331

krister461

Sitat fra: MRT på torsdag 06. august 2015, klokken 21:43
Her er det tydelig at grådigheten skygger for fornuften. For å oppsummere litt:
Hensikten med kampanjen fra Tesla er å forsterke "word of mouth"-effekten, og det er hele tiden snakk om henvisning av "venner". "Word of mouth" handler om at Tesla-eiere sprer informasjon og erfaringer om bilen sin på en måte selgere ikke kan. Dette er noe de fleste av oss har gjort lenge, men nå får vi også mulighet til å få en liten bonus for de.

Kampanjen din her har en helt annen hensikt. Du har p.t. 29 innlegg på forumet og samtlige handler om å lokke kjøpere til å bruke din link. Ingen av dine innlegg bidrar til å spre informasjon om Tesla eller bilen din og ingen av de benytter linken via forumet kan karakteriseres som dine venner.

Så, hva kan du oppnå med dette? Tesla gir ut 4 bonuser til de som verver:
1. En gratis Model X til førstemann som verver 10. Dette blir forhåpentligvis BB. Han verver riktignok ikke nødvendigvis "venner" han heller, men det er nok ingen privatpersoner som har bidratt til så mye informasjon og salg som han så jeg vil tippe Tesla ser på han som en verdig vinner.

2. En sterkt rabattert Model X til alle som verver 10. Dette er det stor sannsynlighet for at du når hvis ikke du eller moderatorene stopper kampanjen din her. Men, mtp. at ene moderatoren har en slags verve-kampanje selv så skjer vel ikke det. Så da blir resultatet at du trolig oppnår dette og at du setter Tesla i en knipe ved at de må vurdere om de skal gi deg denne rabatten eller nekte deg den. Jeg vil tro de velger sistnevnte.

3. En billett til gigafactory-åpning. Denne har du i teorien alt oppnådd så sant Tesla ikke nekter deg den.

4. 10k per verving i kreditt hos Tesla. Denne har du lovet til kjøperne, selvom Tesla er tydelig på at den ikke kan overdras. Hva som skjer hvis Tesla nekter deg kreditten blir evt. spennende å se, men du risikerer å sette deg selv, kjøperne og Tesla i en vanskelig situasjon ved å gjøre dette.

Ellers er det grunn til å tro at de fleste/alle som benytter din link ville benyttet en annen vervelink om ikke du hadde lokket de til å bruke din. Dvs. at du i praksis frarøver andre Teslaeiere en kreditt som de ellers ville ha fått.

Nå argumenterer du med at Tesla trolig får flere salg ved at du gir kreditten din til kjøperne. Selv er jeg svært skeptisk. Det er nok få personer som velger å gå for et bilkjøp på bakgrunn av 1-2% rabatt. Om dette var hensikten til Tesla hadde de uansett bare ha gitt denne rabatten direkte til kjøperne selv istedenfor å lansere enn vervekampanje som de har gjort nå.

MRT

Sitat fra: krister461 på fredag 07. august 2015, klokken 09:53
Sitat fra: MRT på torsdag 06. august 2015, klokken 21:43
Her er det tydelig at grådigheten skygger for fornuften. For å oppsummere litt:
Hensikten med kampanjen fra Tesla er å forsterke "word of mouth"-effekten, og det er hele tiden snakk om henvisning av "venner". "Word of mouth" handler om at Tesla-eiere sprer informasjon og erfaringer om bilen sin på en måte selgere ikke kan. Dette er noe de fleste av oss har gjort lenge, men nå får vi også mulighet til å få en liten bonus for de.

Kampanjen din her har en helt annen hensikt. Du har p.t. 29 innlegg på forumet og samtlige handler om å lokke kjøpere til å bruke din link. Ingen av dine innlegg bidrar til å spre informasjon om Tesla eller bilen din og ingen av de benytter linken via forumet kan karakteriseres som dine venner.

Så, hva kan du oppnå med dette? Tesla gir ut 4 bonuser til de som verver:
1. En gratis Model X til førstemann som verver 10. Dette blir forhåpentligvis BB. Han verver riktignok ikke nødvendigvis "venner" han heller, men det er nok ingen privatpersoner som har bidratt til så mye informasjon og salg som han så jeg vil tippe Tesla ser på han som en verdig vinner.

2. En sterkt rabattert Model X til alle som verver 10. Dette er det stor sannsynlighet for at du når hvis ikke du eller moderatorene stopper kampanjen din her. Men, mtp. at ene moderatoren har en slags verve-kampanje selv så skjer vel ikke det. Så da blir resultatet at du trolig oppnår dette og at du setter Tesla i en knipe ved at de må vurdere om de skal gi deg denne rabatten eller nekte deg den. Jeg vil tro de velger sistnevnte.

3. En billett til gigafactory-åpning. Denne har du i teorien alt oppnådd så sant Tesla ikke nekter deg den.

4. 10k per verving i kreditt hos Tesla. Denne har du lovet til kjøperne, selvom Tesla er tydelig på at den ikke kan overdras. Hva som skjer hvis Tesla nekter deg kreditten blir evt. spennende å se, men du risikerer å sette deg selv, kjøperne og Tesla i en vanskelig situasjon ved å gjøre dette.

Ellers er det grunn til å tro at de fleste/alle som benytter din link ville benyttet en annen vervelink om ikke du hadde lokket de til å bruke din. Dvs. at du i praksis frarøver andre Teslaeiere en kreditt som de ellers ville ha fått.

Nå argumenterer du med at Tesla trolig får flere salg ved at du gir kreditten din til kjøperne. Selv er jeg svært skeptisk. Det er nok få personer som velger å gå for et bilkjøp på bakgrunn av 1-2% rabatt. Om dette var hensikten til Tesla hadde de uansett bare ha gitt denne rabatten direkte til kjøperne selv istedenfor å lansere enn vervekampanje som de har gjort nå.
Jeg skal sende linken til denne tråden til Tesla og sjekke opp om de synes det er iorden å donere bonusen til sluttkjøperne - jeg kommer tilbake med kopi av svar fra Tesla- er det noen med kjennskap til organisajonen som vet hvem jeg bør henvende meg til- emai adresse eller liknende ?
Som sagt tidligeer er intensjonen til Tesla med denne kampanjen å få solgt flere biler- intensjonen er ikke at noen skal få gratis bil

sven erik

send det til samme adresse som vi fikk linken fra  jeg har  en del som tenker på og kjøpe bil men  jeg kunne fått 1000 om jeg gjore dette med ekstra til alle  ja jeg kunne tatt  kr 10000 og betalt de kontant  og fått rabatten  etterpå  men mener det ikke er det som er meningen  en skal ikke ødelegge noe som er ment som bra

krister461

Sitat fra: MRT på fredag 07. august 2015, klokken 10:06
Jeg skal sende linken til denne tråden til Tesla og sjekke opp om de synes det er iorden å donere bonusen til sluttkjøperne - jeg kommer tilbake med kopi av svar fra Tesla- er det noen med kjennskap til organisajonen som vet hvem jeg bør henvende meg til- emai adresse eller liknende ?
Du kan sikkert svare på e-posten, og så skader det nok ikke å sette kwold@teslamotors.com på kopi når du først er i gang. Mtp. at du er nr 2 på vervelisten så går jeg utifra du allerede er lagt merke til hos Tesla. ;)

MRT

Sitat fra: krister461 på fredag 07. august 2015, klokken 14:33
Du kan sikkert svare på e-posten, og så skader det nok ikke å sette kwold@teslamotors.com på kopi når du først er i gang. Mtp. at du er nr 2 på vervelisten så går jeg utifra du allerede er lagt merke til hos Tesla. ;)
Hei jeg har ikke fått svar på mailen jeg sendte til eusales men har sendt følgende ordlyd i mail til Kjel Arne :Hei Kjell Arne Wold
"Er det ok å la den 10.000 kroners bonusen man opparbeider ved verving av ny model S kjøper tilfalle kjøperen eller må man beholde bonusen selv. Jeg tenker at flere vil bestille model S dersom de også får ververs bonus i form av ekstrautstyr etter at bilen er levert"

krister461

Du glemte å linke til denne tråden evt. å nevne at du bruker denne bonusen til å lokke kjøpere som du ikke kjenner. :)

Men, venter uansett spent på svar.

MRT

Sitat fra: krister461 på lørdag 08. august 2015, klokken 12:02
Du glemte å linke til denne tråden evt. å nevne at du bruker denne bonusen til å lokke kjøpere som du ikke kjenner. :)

Er det bare noen man kjenner eller personlige venner man kan verve?

krister461

Sitat fra: MRT på lørdag 08. august 2015, klokken 12:05
Sitat fra: krister461 på lørdag 08. august 2015, klokken 12:02

Er det bare noen man kjenner eller personlige venner man kan verve?
Jeg vet selvsagt ikke mer om dette enn hva som står i vilkårene, og der brukes begrepet "venner" konsekvent. Men, det er Tesla som må definere hva de mener er i god tro og ikke.

Min vurdering er at BB sine videoer er et supert eksempel på informasjonsspredning via "Word of mouth", mens det å verve ukjente via internettforum ved å lokke med bonuser ikke er det.

MRT

Sitat fra: MRT på lørdag 08. august 2015, klokken 11:51
Sitat fra: krister461 på fredag 07. august 2015, klokken 14:33
Hei jeg har ikke fått svar på mailen jeg sendte til eusales men har sendt følgende ordlyd i mail til Kjel Arne :Hei Kjell Arne Wold
"Er det ok å la den 10.000 kroners bonusen man opparbeider ved verving av ny model S kjøper tilfalle kjøperen eller må man beholde bonusen selv. Jeg tenker at flere vil bestille model S dersom de også får ververs bonus i form av ekstrautstyr etter at bilen er levert"

Da har jeg fortsatt fra Kjell Arne Wold:

Hei Øivind,
Dessverre går nok ikke det.

Mvh,
Kjell-Arne

Sendt fra min iPhone

Ikke skjønner jeg hvorfor men jeg får respektere dette. De 5 av mine 6 vervede som har brukt linken men ennå ikke har confirmed skal få beskjed pr mail og jeg ber moderator om å bekjenntgjøre Teslas holdning til dette. tilbudet om overtakelse av bonus er herved opphørt

kristian86

Ingen kan nekte deg å kjøpe en chademoadapter og et mattesett og gi det til noen da. Men du kan ikke la de få 10k å handle for, du må jo isåfall handle alt til deg selv også gi det videre / selge det på finn.no og gi de penger eller noe..
-2017 Tesla Model X 75D (7-seter, AP2, Luft, Premium) - Levering tidlig desember
x2016 Tesla Model X 60D (7-seter, AP1, Luft, Vinter)
x2014 Tesla Model S 60 (Tech, Luft, Skinn, Pano, Vinter)
x2015 VW e-Golf (Skinn, Ryggekamera, Parksensor, Mørke ruter ++)

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA