Spar 20.000 på kjøp av Tesla model S: tilbud opphørt Pga Tesla policy

Startet av MRT, torsdag 30. juli 2015, klokken 19:16

« forrige - neste »

Espen Hugaas Andersen

Jeg syns det er veldig sleipt å bestikke folk for å bruke sin link, og det ville overraske meg om Tesla godtar det.

Men det vil nok sees litt i sammenheng. Om det er noen som er på vippen og trenger et lite dytt i form av et CHAdeMO adapter, ekstra UMC, gummimatter e.l så er det en ting, men typen "velg min link så får du masse penger" ville overraske meg om Tesla godtar.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

MRT

Sitat fra: Espen Hugaas Andersen på onsdag 05. august 2015, klokken 14:51
Jeg syns det er veldig sleipt å bestikke folk for å bruke sin link, og det ville overraske meg om Tesla godtar det.

Men det vil nok sees litt i sammenheng. Om det er noen som er på vippen og trenger et lite dytt i form av et CHAdeMO adapter, ekstra UMC, gummimatter e.l så er det en ting, men typen "velg min link så får du masse penger" ville overraske meg om Tesla godtar.
Jeg gir ikke bort masse penger- jeg har en fully loaded P85D og har ikke noe å bruke bonuspengene på- jeg kan ikke ta de ut i cash men lar kjøper få hele fordelen- det er ikke sleipt men smart(jeg vil ha en bilett til Gigafabrikk åpningen i 2016: det blir min bonus) og er helt innafor å bruke min link :
http://ts.la/ivind3331

Espen Hugaas Andersen

Sitat fra: MRT på onsdag 05. august 2015, klokken 15:00Jeg gir ikke bort masse penger- jeg har en fully loaded P85D og har ikke noe å bruke bonuspengene på- jeg kan ikke ta de ut i cash men lar kjøper få hele fordelen- det er ikke sleipt men smart(jeg vil ha en bilett til Gigafabrikk åpningen i 2016: det blir min bonus)
Da antar jeg du slutter å spre linken din når du har oppnådd en reservasjon til. Vi får se.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

MRT

Sitat fra: Espen Hugaas Andersen på onsdag 05. august 2015, klokken 15:03
Sitat fra: MRT på onsdag 05. august 2015, klokken 15:00Jeg gir ikke bort masse penger- jeg har en fully loaded P85D og har ikke noe å bruke bonuspengene på- jeg kan ikke ta de ut i cash men lar kjøper få hele fordelen- det er ikke sleipt men smart(jeg vil ha en bilett til Gigafabrikk åpningen i 2016: det blir min bonus)
Da antar jeg du slutter å spre linken din når du har oppnådd en reservasjon til. Vi får se.
Linken er Max gyldig for 10 kunder

Teslanewbie

hvis man vi endre den man har oppgitt som rabatt-henviser .. hvordan gjør man da? kan man snakke med tesla eller må man avbestille og bestille på ny ?
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

Tuxedo

Sitat fra: Teslanewbie på onsdag 05. august 2015, klokken 19:29
hvis man vi endre den man har oppgitt som rabatt-henviser .. hvordan gjør man da? kan man snakke med tesla eller må man avbestille og bestille på ny ?
Vil tro at siste alternativ er det sikreste. Men hør med Tesla først.

Teslanewbie

har ikke brukt MRT sin lenke men en annen,  tenkte evt sponsre BB slik at han kommer til 10 biler kjappere....
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

MRT

Sitat fra: Teslanewbie på onsdag 05. august 2015, klokken 19:43
har ikke brukt MRT sin lenke men en annen,  tenkte evt sponsre BB slik at han kommer til 10 biler kjappere....
Det er jo generøst av deg å gi slipp på 10.000 kr

Jeg ville også bestillt via BB sin link dersom jeg skulle bestille ny bil selv og det ikke var mulighet for å spare 20.000

Espen Hugaas Andersen

Sitat fra: MRT på onsdag 05. august 2015, klokken 19:25Linken er Max gyldig for 10 kunder
Altså prøver du å få en gratis Model X ved å bestikke folk. Unnskyldningen om at du vil kun besøke Gigafactory er bullshit.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

Espen Hugaas Andersen

Sitat fra: MRT på onsdag 05. august 2015, klokken 19:54Det er jo generøst av deg å gi slipp på 10.000 kr
For de aller fleste er integritet viktigere enn penger.

Og når man ser en urett gjør man det man kan for å rette opp denne uretten.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

Amoss

En liten update fra TMC:
http://www.teslamotorsclub.com/showthread.php/50733-Model-S-referral-program/page30?p=1098006&viewfull=1#post1098006
Sitat
So I went to the Tesla sales center by work here to talk with them about it. I found out some more information on the referral system.

- Apparently the free Founders Model X is a regional thing, so the first to 10 in Norway for instance will get one, as well as the U.S. etc.

- The referral system has the goal of getting people who wouldn't have bought a Tesla in the first place to purchase one by referring people in person to it. If you were to just put up a link for instance and offer to write a $1000 check to anyone that buys one using your link *cough* then it's not really a referral and you won't be eligible to get the Model X. They have the right to refuse anyone from getting it, and if you have 10 you know they sure as hell are going to analyze all your referrals to make sure they were done in the spirit of the program.

- Hanging out at the sales center and giving people that go there your links also will be turned down pretty swiftly.

- The salesman suggested that I go to places such as near other dealerships for luxury cars to show off the car to people. This is exactly the kind of thing that Tesla was hoping for: getting new customers that otherwise weren't going to buy the car.

- He also mentioned that Elon Musk is doing this as an experiment and if it turns out that we all are just grabbing people that are buying the car anyways to use the referral link then the experiment will have failed.

So happy hunting. I think I'll just spend some free time going and sitting around a supercharger and such; I seem to get tons of people that come up to ask about the car that know nothing about it
(min uthevning)

Sannsynligheten for at denne informasjonen er presis kan sikkert dere vurdere selv på lik linje med meg :)
Model S 85D

MRT

Sitat fra: Espen Hugaas Andersen på onsdag 05. august 2015, klokken 19:58
Sitat fra: MRT på onsdag 05. august 2015, klokken 19:25Linken er Max gyldig for 10 kunder
Altså prøver du å få en gratis Model X ved å bestikke folk. Unnskyldningen om at du vil kun besøke Gigafactory er bullshit.
Selvfølgelig vil jeg gjerne ha en gratis model X, er det noen her inne som ikke kunne ønske seg det ?
Jeg tror bare at den er gått allerede til en eller annen som bestiller en flåte av biler til eget firma eller liknende, så mitt håp er å komme til Gigafactory åpningen i 2016

Tuxedo

Sannsynligvis kan man se langt etter de ekstra 10 000 kr MRT har lovet.

I en annen tråd her tilbød jeg min link til en bestemt bruker, samt å bruke bonusen min til å kjøpe noe ekstrautstyr til vedkommende som han trengte, siden han var på vippen og jeg ikke trengte bonusen selv.  Han tok ikke imot tilbudet, men jeg fikk en PM fra en annen i samme situasjon.  Jeg svarte at det var greit.  Men grensen går ved en, så ikke send meg flere PM, folkens  ;D  Litt styr siden bonusen ikke er overførbar, så jeg må gjøre innkjøpet selv og sende det til vedkommende.  Men som engangstilfelle synes jeg det er greit.

MRT

Sitat fra: Tuxedo på onsdag 05. august 2015, klokken 20:12
Sannsynligvis kan man se langt etter de ekstra 10 000 kr MRT har lovet.

I en annen tråd her tilbød jeg min link til en bestemt bruker, samt å bruke bonusen min til å kjøpe noe ekstrautstyr til vedkommende som han trengte, siden han var på vippen og jeg ikke trengte bonusen selv.  Han tok ikke imot tilbudet, men jeg fikk en PM fra en annen i samme situasjon.  Jeg svarte at det var greit.  Men grensen går ved en, så ikke send meg flere PM  ;D  Litt styr siden bonusen ikke er overførbar, så jeg må gjøre innkjøpet selv og sende det til vedkommende.  Men som engangstilfelle synes jeg det er greit.
Man kan stole på meg.
Ideen til å starte denne tråden var at jeg overtalte en kamerat til å bestille Tesla nå- dels fordi det kommer en prisøkning og fordi jeg kunne hjelpe han med å få ned prisen ved at han fikk 10.000 i prisavslag og at han får ekstrautstyr til 10.000 når bilen blir levert- det koster jo ikke meg noe og han ble svært glad for det og har endelig bestillt bil. Han har lenge tenkt på å bestille men dette gjorde at han endelig tok valget og bestillte

MRT

Kvartalsrapporten for Teslas Q2 15 kommer om 40 min.
Q/A med Elon kl 2330 - det kommer sikkert noen kommentarer fra sjefen sjøl om vervekampanjen. Man må registrere seg her for å få tilgang :http://edge.media-server.com/m/p/pt5xzp99

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA