Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Durelyd / summelyd fra kjølepumpe foran, 85D

Startet av Undertegnede, fredag 28. august 2015, klokken 17:45

« forrige - neste »

MRT

#90
Sitat fra: krister461 på tirsdag 11. august 2015, klokken 19:53
Sitat fra: MRT på tirsdag 11. august 2015, klokken 19:46
Sitat fra: krister461 på tirsdag 11. august 2015, klokken 19:00
Sitat fra: MRT på tirsdag 11. august 2015, klokken 18:14
http://www.businessfinancenews.com/23451-tesla-motors-inc-referral-program-changed-for-model-s-owners-in-virginia

Jeg følger Tesla og donerer min bonus til kjøper på denne linken http://ts.la/ivind3331 da får du ekstrautstyr for 10.000
Fascinerende at du fortsetter med dette etter at Tesla har gitt deg beskjed om at det ikke er lovlig, og du selv har påstått at du skulle slutte...
Les linken ny policy
Ny policy i Virgina ja, for å unngå særegne lover i den staten...

Hele kampanjen er feil designet. Hele beløpet burde gått til kjøper og det er vel det Tesla etterhvert innser.Det står intet i emailen fra Elon om at det ikke er lov å gi bort bonusen til kjøper.
Når man kan tjene 10.000 kr selv på å verve noen på å kjøpe en Tesla er man biased i sin beskrivelse av bilen til den man forsøker å verve. Man utelater å fortelle om negative aspekter med bilen. Det er som i gamle dager da en doktor kunne pushe et medikament som kanskje var dårligere og dyrere en et annet alternativ  fordi han fikk en bonus eller en smøretur til Hawaii dersom han/hun forskrev mye av denne.
Når dette er sagt håper jeg at dere som verver venner eller bekjente lar bonusen tilfalle dem- noe annet ville være smålig - å berike seg selv på egne venner.
Jeg har 3 plasser igjen på denne linken http://ts.la/xxxccc for den som vil spare 10.000 ekstra da jeg gir min bonus til de siste 3 vervede

Muffinman



Fush

Fikk min første rekrutt inn i dag, men til min store skuffelse kunne jeg ikke bestille takboks gjennom Tesla.

10.000,- ubrukelige kroner i kreditt :-(
Hvit Volkswagen E-Up! siden 7. november 2014 [Solgt mai 2019]
Hvit Tesla Model S 85D siden 18. mai 2015 [Solgt mai 2019]
Hvit Tesla Model 3 LR AWD siden 6. juni 2019

Muffinman

Ekstra UMC, service, dekk, matter...du får nok svidd den av på et eller annet vis. Luksusproblem :)

moderator 2

Sitat fra: Muffinman på tirsdag 11. august 2015, klokken 20:56
Kanskje på tide for mod å ta en ny økt og flytte en tråd eller to til hit: http://elbilforum.no/forum/index.php/board,11.0.html

Diverse innlegg med spam er slettet/link fjernet.

Samt spammer utestengt i 14 dager.

Mao: ingen flere spam linker i Diskusjonsdelen av forumet!

Lars
Forum admin
Mvh Lars, moderator på elbilforum.no

RonnyØ

Sitat fra: Fush på tirsdag 11. august 2015, klokken 23:15
Fikk min første rekrutt inn i dag, men til min store skuffelse kunne jeg ikke bestille takboks gjennom Tesla.

10.000,- ubrukelige kroner i kreditt :-(

Kjøper gjerne din kreditt for 1000,- :) :)
Husqvarna Automower 320

vnm

Sitat fra: MRT på tirsdag 11. august 2015, klokken 20:49
Sitat fra: krister461 på tirsdag 11. august 2015, klokken 19:53
Sitat fra: MRT på tirsdag 11. august 2015, klokken 19:46
Sitat fra: krister461 på tirsdag 11. august 2015, klokken 19:00
Sitat fra: MRT på tirsdag 11. august 2015, klokken 18:14
http://www.businessfinancenews.com/23451-tesla-motors-inc-referral-program-changed-for-model-s-owners-in-virginia

Jeg følger Tesla og donerer min bonus til kjøper på denne linken http://ts.la/ivind3331 da får du ekstrautstyr for 10.000
Fascinerende at du fortsetter med dette etter at Tesla har gitt deg beskjed om at det ikke er lovlig, og du selv har påstått at du skulle slutte...
Les linken ny policy
Ny policy i Virgina ja, for å unngå særegne lover i den staten...

Hele kampanjen er feil designet. Hele beløpet burde gått til kjøper og det er vel det Tesla etterhvert innser.Det står intet i emailen fra Elon om at det ikke er lov å gi bort bonusen til kjøper.
Når man kan tjene 10.000 kr selv på å verve noen på å kjøpe en Tesla er man biased i sin beskrivelse av bilen til den man forsøker å verve. Man utelater å fortelle om negative aspekter med bilen. Det er som i gamle dager da en doktor kunne pushe et medikament som kanskje var dårligere og dyrere en et annet alternativ  fordi han fikk en bonus eller en smøretur til Hawaii dersom han/hun forskrev mye av denne.
Når dette er sagt håper jeg at dere som verver venner eller bekjente lar bonusen tilfalle dem- noe annet ville være smålig - å berike seg selv på egne venner.
Jeg har 3 plasser igjen på denne linken http://ts.la/xxxccc for den som vil spare 10.000 ekstra da jeg gir min bonus til de siste 3 vervede
Jeg har fulgt dette forumet tett i noen måneder da har sittet på gjerdet mht til kjøp av Model S. Planen var opprinnelig å kjøpe brukt S etter TMX kom. Jeg har akkurat bekreftet bestilling gjennom linken til MRT. La inn bestilling for litt over en uke siden i påvente av prisstigning. Kombinasjonen av prisstigning og tilbudet fra MRT var det som fikk meg til å tippe over og kline til på en ny 90D (loaded, foruten 21" og 7 seter  ;D).

Har med forundring fulgt med på kritikken som har haglet mot MRT. Han har ikke gjort noe annet enn ALLE andre som har delt vervelinker her inne:

- ALLE som har delt linker har gjort det for at ukjente mennesker skal benytte dem.

- ALLE som har delt linker er motivert av egen vinning. (Forskjellen er at MRT gir bort den umiddelbare økonomiske fordelen og har naturligvis håpet på at det har gitt han større mulighet til å oppnå noen av de andre fordelene. Spør du meg er dette en gavepakke til nye kjøpere og noe han heller burde få skryt for.)

- Dette er IKKE i strid med Tesla sine vilkår (om jeg tar feil her så vil ALLE som har delt linker til ukjente ha brutt vilkårene). Tesla driter selvsagt i om noen bestiller tilleggsutstyr til seg selv eller gir det bort til noen andre. De vil bare selge nye biler.

Når alt dette er sagt, må jeg tilføye at det var supert at Bjørn vant ny X. Han har bidratt mye rundt miljøet og merkevaren Tesla og det var fortjent.

Jeg snakket med MRT i går. Han er en hyggelig fyr og en elbil/Tesla entusiast som har fått ufortjent pepper. At han ble bannet er i alle fall helt bak mål! (Om det ikke er for spamming til tross for gjentatte advarsler) Bare å klatre ned fra dobbeltmoralens høye hest folkens.
2017 P100D med alt utenom FSD, Midnight Silver, 21" grå, sort/sort/karbonfiber.

For salg: 2016 P90DL med alt, Titatium, 21" grå, sort tak, sort NG og karbonfiber.
Solgt: S90D (okt 2015)

hstad

Den banningen av MRT stusset eg også på! Kanskje noen kan forklare hvorfor?
Hvit VW E-UP!, ny 19.06.2015
Teknikkpakke og "panorama" soltak

Undertegnede

Sikker på at ikke du er MRT? (vnm)

Støtter 100% at han ble bannet. (På tide) Han lagde en ny bruker her på forumet og spammet ut linken sin over alt.

I tillegg brøt han reglene/intensjonen med kampanjen. Hvis Tesla driter i hvordan man går frem så kan jo hvem s helst få en founders model x på tilbud bare man er kynisk nok og selger linken for 10-20k cash... 100.000 Tesla penger inn og en model x til 250-300k under markedspris.

Seriøst, slutt.

Muffinman

#100
Sitat fra: vnm på onsdag 12. august 2015, klokken 08:50
Tesla driter selvsagt i om noen bestiller tilleggsutstyr til seg selv eller gir det bort til noen andre.
Det er ikke riktig. MRT tok selv kontakt med Tesla i Norge og fikk klart svar at å lokke kjøper med ververs kreditt ikke ble godtatt. Han avsluttet da kampanjen sin. Når han da kom over artikkelen hvor Tesla tillot dette i Virginia, USA, for å omgå lovverk som gjorde den opprinnelige kampanjen ulovlig i delstaten, startet han opp igjen. Dette til tross for at ingen vilkår var endret for andre steder enn en enkelt delstat i USA.

Han hadde for øvrig en egen "kampanjetråd" som ble flyttet til kjøp og salg av kjøretøyer, noe som er må sies å være riktig kategori. Utestengelsen er nok basert på at vedkommende spammet linken sin i andre tråder, og da s synes jeg ferien er på sin plass da det til tider var off topic og en smule utidig. Mannen er helt sikkert hyggelig og entusiast så det holder, men det fritar ikke fra alminnelig forumetikette.

En generell betraktning. Jeg blir litt uvel over at enkelte forandrer adferd så til de grader når det er mulig å få noe gratis, og synes at det har vært veldig mange innlegg uten verdi som følge av det siden vervekampanjen startet. Alt med måte, men i lys av stemningen her inne i det siste har jeg valgt å avstå fra å engasjere meg i denne vervingen.

Touring

Jeg kjenner MRT privat,  bestilte nå en 70D pga han.  Han er en absolutt Tesla-fantast,  han ville selge meg en P85d han bestilte før prisøkning og ville gi meg den bilen til gammel pris fordi han 'driver misjonering' som han sa. Jeg er selv en petrolhead som eier fem biler,  diverse nye og gamle bmw og porsche. Hadde det ikke vært for langvarig bearbeiding av MRT hadde jeg aldri bestilt en Tesla.  Klart han kunne tenke seg en gratis X, hvem kunne ikke det,  men uansett er han fornøyd med å øke salget til Tesla og få seg en tur til Gigafactory.  Uansett,  han er en fyr man kan stole 100%på.

hstad

Sitat fra: Muffinman på onsdag 12. august 2015, klokken 09:19
Sitat fra: vnm på onsdag 12. august 2015, klokken 08:50
Tesla driter selvsagt i om noen bestiller tilleggsutstyr til seg selv eller gir det bort til noen andre.

En generell betraktning. Jeg blir litt uvel over at enkelte forandrer adferd så til de grader når det er mulig å få noe gratis, og synes at det har vært veldig mange innlegg uten verdi som følge av det siden vervekampanjen startet. Alt med måte, men i lys av stemningen her inne i det siste har jeg valgt å avstå fra å engasjere meg i denne vervingen.

Denne støtter eg, og dette gjelder jo absolutt alle som var frampå med linken sin. men dei om det.
Hvit VW E-UP!, ny 19.06.2015
Teknikkpakke og "panorama" soltak

vnm

Sitat fra: Muffinman på onsdag 12. august 2015, klokken 09:19
Sitat fra: vnm på onsdag 12. august 2015, klokken 08:50
Tesla driter selvsagt i om noen bestiller tilleggsutstyr til seg selv eller gir det bort til noen andre.
Det er ikke riktig. MRT tok selv kontakt med Tesla i Norge og fikk klart svar at å lokke kjøper med ververs kreditt ikke ble godtatt. Han avsluttet da kampanjen sin. Når han da kom over artikkelen hvor Tesla tillot dette i Virginia, USA, for å omgå lovverk som gjorde den opprinnelige kampanjen ulovlig i delstaten, startet han opp igjen. Dette til tross for at ingen vilkår var endret for andre steder enn en enkelt delstat i USA.
Jeg har også lest svaret på MRT's spørsmål om det er mulig å la ververs bonus "tilfalle kjøper". Svaret var at det ikke gikk. Jeg leser dette som at Tesla ikke vil overføre denne saldoen til kjøper. Dette betyr ikke at verver ikke får sin bonus. Det betyr heller ikke verver ikke kan benytte bonusen til innkjøp av tilbehør. Om det er noe i kommunikasjonen med Tesla som jeg har oversett eller misforstått, beklager jeg sterkt.

Du og mange andre kan like eller ikke like at Tesla-eiere deler ut linkene sine til ukjente fordi kampanjen tilsynelatende er ment for å verve venner og ikke ukjente. Det synes jeg er helt greit. Til sist er det Tesla som må avgjøre hva som er innenfor intensjonen.

Det står så vidt jeg vet ikke noe om hva verver ikke får lov å gjøre med de produktene verver kjøper inn for bonuspengene.

Det jeg ikke synes er greit er at MRT og muligens andre som har gjort det samme får masse kritikk, mens andre som benytter sin bonus til egne kjøp ikke får kritikk. Når MRT og mange andre (inkludert Bjørn) deler linker og verver folk de ikke kjenner fra før OG dette tydeligvis aksepteres av Tesla (som selvsagt vil selge biler), er det etter min mening likegyldig hva verver velger å gjøre med sin bonus. At MRT har gjort noe galt her men ikke (for eksempel) Bjørn klarer jeg ikke å forstå.

Om MRT har blitt bannet pga. spamming (tross advarsler) synes jeg det er helt på sin plass. Om han derimot har blitt bannet på grunn av sitt tilbud til nye kjøpere, så synes jeg at det er helt feil at en moderator gjør seg til en "moralens dommer".
2017 P100D med alt utenom FSD, Midnight Silver, 21" grå, sort/sort/karbonfiber.

For salg: 2016 P90DL med alt, Titatium, 21" grå, sort tak, sort NG og karbonfiber.
Solgt: S90D (okt 2015)

moderator 2

#104
Hei

Brukere er blitt utestengt da de har spammet forumet gjentatte ganger, til tross for at de vet at referrals ikke godtas i diskusjonsdelen, men kun i annonseforumet.

Når dette ikke respekteres, og jeg må bruke min fritid på å rense opp, har disse brukerene missbrukt sin tillit og dermed blitt utestengt i 14 dager.

Dersom vi skulle tillate spam overalt på forumet, hadde det blitt et trist forum.

Jeg har nå slettet diverse referrals tidligere i tråden. Brukere som vil legge ut sin referral kan gjøre dette på annonse siden, i trådene som allerede er opprettet. Brukere som ønsker å benytte en link, kan sende en PM til de som la ut link, for å få referral link.

(Hvilke policy Tesla har for verving er forumet i utgangspunktet uvedkommende).

Lars
Forum admin
Mvh Lars, moderator på elbilforum.no

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA