Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: TOCN- Ladefond

Startet av mogu, fredag 28. august 2015, klokken 17:37

« forrige - neste »

mogu

Noen som vet hva denne lyskoden på UMC betyr? Den står sånn konstant før den begynner å lade. Lading fungerer, men ikke åpning av Ladeport fra UMC.
Sort Model S 75D 2017 - under produksjon
Hvit Model S 85D 2015 - Innbytte etter 76.000km

Muffinman

Hverken sett eller lest om denne. Prøvd å resette med knappen bak kladden?

mogu

Sitat fra: Muffinman på onsdag 29. juli 2015, klokken 22:10
Hverken sett eller lest om denne. Prøvd å resette med knappen bak kladden?

Nei, det fungerer som sagt å lade, selv om ladeportåpningen ikke fungerer.
Får se om det fungerer med en reset i morgen tidlig.

mogu

Idag skjedde det samme igjen. Reset fungerte ikke og etter kort tid sluttet bilen å lade. Noen som har noen gode forslag? Ladet på jobben i dag uten problemer, men fikk samme problem på et annet uttak i garasjen jeg står i.

petersv

De har nye slike knapper nå som visstnok sitter bedre :) Du får ta turen innom Skøyen.

mogu

Vel, enden på leksa var at den bare ble værre og værre. Siden jeg allerede hadde første versjon måtte de kjøre diagnostikk på den på SC, men etter at de hadde gjort det fikk jeg en ny, så da får vi håpe den varer litt lengre :)

JonI

Er på hytta og bilen vil ikke lade...  Umc lager en klikker, ladeporten blinker vekselsvis blått og grønt, status på lading er charging starting i tillegg går ladespenning fra 0 til 220 og starter på 0 igjen.

Noen som har opplevd det samme og har en fix?
Bil: "Gråtass" P+ grå/grå/grå  (P2318)

MeTesla

Sitat fra: JonI på lørdag 20. februar 2016, klokken 17:23
Er på hytta og bilen vil ikke lade...  Umc lager en klikker, ladeporten blinker vekselsvis blått og grønt, status på lading er charging starting i tillegg går ladespenning fra 0 til 220 og starter på 0 igjen.

Kaldt batteri? Noen ganger går all strøm til forvaring før den starter å lade. Da tror jeg det lyser blått.

RaBalder

Noen har opplevd klikking i relleene når det er kaldt. Litt forvarming først uten ladekabel i hjalp.

Eller kan du forsøke å stille ned til lav ampere i bilen. Begynn på 5A og se om lading starter. Eventuelt øk strøm dersom det går bra.

Siggen

Kaldt batteri. Ta deg en kjøretur med range mode OFF og prøv på ny. Noen ganger hjelper det å forvarme også med Range Mode OFF.

Øyvind.h

Testet hva som skjer om du starter forvarming? Eller lar døra stå på gløtt?
Tror det er sw feil som Tesla har klart å sende ut den senere tid.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

RBK

Kan være jordingsfeil eller noe annet på kontakt du lader på. Har hatt samme feil og prøvde en.t annet stikk og alt ok
Modell 3 - Sort - 22 feb. 2019
S100D - Blå - 19 mai 2017
Solgt feb. 2017: Model S85 - Brun - Juni 2014

OleJA

Start forvarming via app, vent noen sekunder til lading er igang, så kan du skru av forvarming igjen mens lading fortsetter.
Har fått samme 'virus' i siste software oppgradering :-(
Perlehvit P85, VIN P15981
Reservert 2 x Model Y

lunitiks

Har opplevd akkurat samme ved lading av 70Den på mitt Proxll 32A 1-fase Type 2-anlegg hjemme.

Skjedde en gang i vinter. Klikking av/på, samme lyden og lysene som når man åpner ladeluka/plugger kontaktor i bilen. Ladestasjonen viste vekselsvis blått (charging) og grønt (ready), med noen sekunders mellomrom. I dashdisplay gikk spenning opp og ned til 0. Fryktelig redd da det skjedde.

Tror det løste seg etter at jeg hadde forvarmet en stund. Husker ikke helt. Skal i alle fall prøve det neste gang hvis det skjer igjen.
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

SunSeeker

Nåt den klikker, er det bare å aktivere forvarming, så sterter den å lade. Funker hver gang. Men HVORFOR det må være slik vet jeg ikke. Var en periode jeg måtte stille vekkerklokka på natta for å være sikker på å få ladet....

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA