Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Lading av Tesla i Norge utenfor SC-nettverket og offentlige ladepunkt

Startet av KrW, fredag 28. august 2015, klokken 08:43

« forrige - neste »

DeaconWP

Deacon Wittendorf Pedersen
Kommende model X ejer.
Signature reservation EU 447.

sigurdi

Horten
Model S 70D (reservert 26.11.15. utlevert 16.12.15)
Model X. #645 (reservert - 11 September 2013)
Model X.Sig #288 (reservert - 5 April 2014) - Kanselert

Espen Hugaas Andersen

Jepp. Da blir lanseringen som jeg forventet. :)
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

Brede

2-3 uker er jo det verste en kan høre en Teslamann si..  ;D

Teslanewbie

Hoho ... 2-3 uker .. noen som har hørt den tidligere ?  ;D ;D

P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

Kiefer

Så nu ved vi, at når Elon siger juli så mener han reelt august. Så passer tingene jo langt bedre, han sagde også bilen kom i 2014 men mente så 2015.

Godt at vide man fremover lige skal lægge enten en måned eller et årstal til.

/Martin
Model S85, solgt september 2015
Model S85, leveret midt december 2015
Model X90D leveret slut juni 2016

sveih

Med design studio ikke for langt unna lurer jeg på hvor viktig det er reservere signatur bestillingen raskt når design studio åpner? Følger de 500 bilene som skal til Europa det nummeret vi fikk eller kan vi hoppe frem eller tilbake i køen avhengig av tiden vi bruker på design studio? Og i hvor mange puljer kommer signaturmodellene til Norge? Noen med erfaringer fra Model S signatur?

sigurdi

Sitat fra: sveih på fredag 07. august 2015, klokken 11:26
Med design studio ikke for langt unna lurer jeg på hvor viktig det er reservere signatur bestillingen raskt når design studio åpner? Følger de 500 bilene som skal til Europa det nummeret vi fikk eller kan vi hoppe frem eller tilbake i køen avhengig av tiden vi bruker på design studio? Og i hvor mange puljer kommer signaturmodellene til Norge? Noen med erfaringer fra Model S signatur?

Model S signature og Model X kan desverre ikke sammenlignes.
Mode S signaturer kom over 1 år etter de første signaturene ble levert ut i USA. dette pga
- usikkerhet om feil og tilbake kalling (var ikke noe utbygd verksteder i Europa)
- ladeporten og laderene for Europa måtte utvikles.
- nesten ingen etterslep i USA på bestillinger lengre.

På model S kom produksjon og signaturer litt tilfeldig, mer avhengig av farge, pakking ved forsendelse og flaks en hva bestillings nummer en hadde.

Dette regner meg med ikke kommer til å gjelde model X.
Ladeporter og ladere bør jo være samme som model S og dermed ferdige.
Verksted er godt utbygd i norge og Europa om noe kø her hos oss.

Så kommer nok helt ann på når og hvor raskt Tesla klarer å øke produksjonen.
Dersom dette går for seint tror jeg (desverre) de prioriterer hjemme markedet med produksjons biler istede for å produsere noen Europa biler.

Europa bilene trenger 1-2 måneders frakt tid, så skal de bli levert ut i 2015 må de være produsert før slutten av Oktober, med litt flaks kjører de Europa signatur i en batch etter USA signaturene.

Utstyrs valg vil nok også ha betydning siden Tesla sparer tid på å lage mest mulig like biler, så velger en konfigurasjon som ingen andre velger kan denne havne bak i køen.

Så med mye flaks kan signatur biler bli levert ut før nyttår (med et nødskrik) med litt mindre flaks blir både signatur og produksjon levert ut i mars 2016.
Da produseres Europa biler siste uka/ene av 2015 og i Januar før de sender oppover, dersom dette skjer blir det nok desverre likt som Model S, litt tilfeldig hvem som får hva når, men alle får da i mars. :-)

Fordelen til Tesal er at da får de levert ut alle bilene produsert i samme kvartal.
Horten

sveih

Sett fra tesla sin side virker det du sier logisk sigurdi, men fordelen med signatur bør jo være både muligheten for tidlig levering og skreddersøm på bilen? Jeg krysser fingrene for desember levering...

sigurdi

Sitat fra: sveih på fredag 07. august 2015, klokken 17:12
Sett fra tesla sin side virker det du sier logisk sigurdi, men fordelen med signatur bør jo være både muligheten for tidlig levering og skreddersøm på bilen? Jeg krysser fingrene for desember levering...

Signatur på model S var langt fra skreddersøm, kunne velge begrensede farger deriblant signatur rød, noen få endringer på interør og om en ønsket P eller ikke.
Ellers var det full pakke og en produksjons Model S med det samme utstyret krysset av ble faktisk noen tusen billigere en Signaturen.

Så produksjons modellene av model S hadde mye mer valg en Signatur for å si det slik.

Jeg har reservert en av hver slik at jeg kan se hva jeg beholder når prisene kommer blir det for lite fordeler med Signatur og den blir dyrere ser jeg ikke helt gevinsten.

Kommer til å gi beskjed når jeg får mulighet å konfiguerere de ulike bilene, kan jo se en forskjell allerede her
Horten

TNormann

Finnes det en oversikt over Model X bestillinger, slik det gjør med Model S? Jeg har #546 i køen, og er usikker på når jeg kan forvente at den kommer. Første batch til Europa etter Signatur? Det har jo vært mange avbestillinger, så #546 er vel i realiteten nærmere #300..?

ELTesla

Jeg har ikke sett noen oversikt som viser dette.

TNormann

Vet du hvor jeg finner dette? Det sies jo at det er reservert med enn 20.000 (?) TMX, men hvor mange av disse er kansellert?

satheesh.net

Sitat fra: TNormann på fredag 14. august 2015, klokken 10:53
Vet du hvor jeg finner dette? Det sies jo at det er reservert med enn 20.000 (?) TMX, men hvor mange av disse er kansellert?

Se i tråden min over ... ;)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA