Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Valg av bil

Startet av nie, torsdag 27. august 2015, klokken 13:52

« forrige - neste »

KrW

Sitat fra: Stikkkontakt på tirsdag 05. januar 2016, klokken 21:21
Med dagens valutakurs er en noenlunde utstyrt 70D igjen ca 70.000 kr dyrere i US enn i Norge. Er neste prishopp like om hjørnet?

Om jeg regner grunnversjonen av TMS 70D for $75.000 så får jeg en forskjell på 47k NOK.
Model X 100D 2018 AP2,5-3
Model X 90D 2017 AP2 solgt
Model X 90D 2016 solgt
Automower 330X robotklipper
Leaf solgt
Model S85 (kun i to uker)

Dexter


Stikkkontakt

Sitat fra: KrW på tirsdag 05. januar 2016, klokken 23:12
Sitat fra: Stikkkontakt på tirsdag 05. januar 2016, klokken 21:21
Med dagens valutakurs er en noenlunde utstyrt 70D igjen ca 70.000 kr dyrere i US enn i Norge. Er neste prishopp like om hjørnet?

Om jeg regner grunnversjonen av TMS 70D for $75.000 så får jeg en forskjell på 47k NOK.

"Min bil" koster 741.400 i Norge og 91.200$ i USA.
i-Pace FE 03.2019-
Ampera-e 06.2017-
e-Golf 01.2015-08.2017
e-up! 12.2013-08-2015
Reservert e-tron(spares til Sportback)
Reservert ID3 1st #8X

KrW

Sitat fra: Stikkkontakt på onsdag 06. januar 2016, klokken 09:15
Sitat fra: KrW på tirsdag 05. januar 2016, klokken 23:12
Sitat fra: Stikkkontakt på tirsdag 05. januar 2016, klokken 21:21
Med dagens valutakurs er en noenlunde utstyrt 70D igjen ca 70.000 kr dyrere i US enn i Norge. Er neste prishopp like om hjørnet?

Om jeg regner grunnversjonen av TMS 70D for $75.000 så får jeg en forskjell på 47k NOK.

"Min bil" koster 741.400 i Norge og 91.200$ i USA.

Rundt 62k forskjell for den konfigurasjonen. Vi venter på TMX, så håper virkelig ikke på atter en prisoppgang. Begynner å bli en del av de nå  :(
Model X 100D 2018 AP2,5-3
Model X 90D 2017 AP2 solgt
Model X 90D 2016 solgt
Automower 330X robotklipper
Leaf solgt
Model S85 (kun i to uker)

Stikkkontakt

Sitat fra: KrW på onsdag 06. januar 2016, klokken 09:27
Sitat fra: Stikkkontakt på onsdag 06. januar 2016, klokken 09:15
Sitat fra: KrW på tirsdag 05. januar 2016, klokken 23:12
Sitat fra: Stikkkontakt på tirsdag 05. januar 2016, klokken 21:21
Med dagens valutakurs er en noenlunde utstyrt 70D igjen ca 70.000 kr dyrere i US enn i Norge. Er neste prishopp like om hjørnet?

Om jeg regner grunnversjonen av TMS 70D for $75.000 så får jeg en forskjell på 47k NOK.

"Min bil" koster 741.400 i Norge og 91.200$ i USA.

Rundt 62k forskjell for den konfigurasjonen. Vi venter på TMX, så håper virkelig ikke på atter en prisoppgang. Begynner å bli en del av de nå  :(

91.200$ er  i skrivende stund 816.400 kroner. Dvs 75.000 kr.
i-Pace FE 03.2019-
Ampera-e 06.2017-
e-Golf 01.2015-08.2017
e-up! 12.2013-08-2015
Reservert e-tron(spares til Sportback)
Reservert ID3 1st #8X

KrW

Model X 100D 2018 AP2,5-3
Model X 90D 2017 AP2 solgt
Model X 90D 2016 solgt
Automower 330X robotklipper
Leaf solgt
Model S85 (kun i to uker)

Powerflux

Japan Leaf, levert juni 2013.
137000 km. 1 bar forsvunnet.
Tesla S70D Facelift, levert juni 2016.
52000 km.
Hyundai Kona Electric, levert mars 2019
13000 km.

Stikkkontakt

Sitat fra: Powerflux på onsdag 06. januar 2016, klokken 20:21
Sitat fra: KrW på onsdag 06. januar 2016, klokken 12:13
Sannelig, 8,97 nå.
Den norske Zlotyen er snart bare verdt sin vekt i grus >:(

Fantastisk for oss som lever av eksport. Men hovedstadspressen har fokus på at fotballturer til England og shopping i Roma blir så fryktelig dyrt.
i-Pace FE 03.2019-
Ampera-e 06.2017-
e-Golf 01.2015-08.2017
e-up! 12.2013-08-2015
Reservert e-tron(spares til Sportback)
Reservert ID3 1st #8X

christian1986

Må vel komme en justering etterhvert nå tenker jeg. Nesten 90k i forskjell på en godt spekket 90D...

Kanskje det var lurt å legge inn en liten ordre før forrige justering 8)

FU73

jeg er også veldig glad for at jeg bestilte før siste prishopp. føles som man har gjort en god handel på en måte ;D
2016 Model S 70D

Bjoris

#445
Nå er det ikke bare Tesla der en gjør "god handel" om dagen. De fleste importører har vel priser i dag som ikke på noen måte speiler den svake NOK kursen. Strategien er vel at en "holder" ut i vente på at NOK styrker seg, men når det nå antar mer permanente former så er det jo duket for prisstigninger rundt om hos de fleste og som kjent slår det til med dobbel-effekt på en elbil siden prisen er uten avgifter.

Jeg henter nå ut en Leaf Tekna 30 kwh neste torsdag og betaler 244.000 for den, men listeprisen er 270.000.

Ifht prislisten i England koster Tekna 30 kwh solar der 26.790£ og med dagens pund på 13,01 så gir det en pris på 348.537! Besparelse på 78.500 i Norge, eller 22,5%. Besparelse i faktisk pris er jo 104.500 eller 30% billigere. MEN nå får en sikkert noe avslag i England også, men det er jo vilt... da får en jo en bil med ratte på feil siden også, hehe ;D

Jeg tror at enten burde en kjøpe nå eller vente for jeg kan ikke forstå at ikke prisene MÅ opp. Ser jo at prisen på Sen jeg har i bestiling også er god om det nå kommer enda en prisstigning, men jeg tror det sitter langt, langt inne..., men det er klart de gidder ikke å selge biler med tap heller.

Veldig synd ifht X som dersom de priser den basert på dagens kurs blir det en kostbar affære...

Det er jo også synd om dette står seg til Model 3 kommer da kanskje i kombinasjon med mva. Alt dette tyder på at det nok er mye smartere å ta ut en Model S nå en å vente på model 3 for å spare penger...

Jeg har vært i tvil, men mye tyder på at denne halvpris bilen ikkje blir i nærheten av halvpris nrå alt dette er tatt med i beregningen...






I bestilling: X60D, Midnight Silver, luft/henger/vinter/AP
Solgt: 70D(75) Titanum, levert 2.9, solgt 4.9!
Solgt: S85 Grå med alt, Solgt Nov 2015
2016 Tekna 30, levering 20.1.2016
Solgt: 2011 US Leaf SL

KrW

Ikke bare har dollaren steget med 50% siden vi reserverte, i tillegg har børsen stupt det siste halve året. Vi har spart mot X nå i to år. Mye av sparepengene har etterhvert blitt lagt i aksjer, noe TSLA men mest norske. Mye nedgang i høst og nå "klippestup" denne første uken etter nyttår. Håper på at det skal snu selvfølgelig, langt ifra gunstig med bil som blir 50% dyrere enn vi så for oss og samtidig tape mye av det som helst skulle stige i aksjer.
Model X 100D 2018 AP2,5-3
Model X 90D 2017 AP2 solgt
Model X 90D 2016 solgt
Automower 330X robotklipper
Leaf solgt
Model S85 (kun i to uker)

Bjoris

Ser på Facebook at en selger har sagt fra til en potensiell kjøper om at prisene ventes å stige i nær fremtid, igjen og igjen og igjen... Vel, er jo glad jeg har reservert for en prisstigning siden, men det er jo trist og må jo ødelegge mye for salget i Norge og kanskje dermed SC satsningen etc...

Men det er kanskje bare her vestpå at vi har begynt å snu en gang til på krona før vi handler?
I bestilling: X60D, Midnight Silver, luft/henger/vinter/AP
Solgt: 70D(75) Titanum, levert 2.9, solgt 4.9!
Solgt: S85 Grå med alt, Solgt Nov 2015
2016 Tekna 30, levering 20.1.2016
Solgt: 2011 US Leaf SL

KrW

Sitat fra: bjoris på fredag 22. januar 2016, klokken 01:12
Ser på Facebook at en selger har sagt fra til en potensiell kjøper om at prisene ventes å stige i nær fremtid, igjen og igjen og igjen... Vel, er jo glad jeg har reservert for en prisstigning siden, men det er jo trist og må jo ødelegge mye for salget i Norge og kanskje dermed SC satsningen etc...

Men det er kanskje bare her vestpå at vi har begynt å snu en gang til på krona før vi handler?

Oss med papirtap i aksjer i tillegg snur nok litt på krona vi også  ;)
Er sikkert en del som godter seg stort som har unngått deler av nedgang og kjøper aksjer billig nå i januar. Om bunnen er nådd vet vi ikke enda da. Er ihvertfall oppgang idag  :)
Model X 100D 2018 AP2,5-3
Model X 90D 2017 AP2 solgt
Model X 90D 2016 solgt
Automower 330X robotklipper
Leaf solgt
Model S85 (kun i to uker)

Toonster

Sitat fra: bjoris på torsdag 07. januar 2016, klokken 19:02
Nå er det ikke bare Tesla der en gjør "god handel" om dagen. De fleste importører har vel priser i dag som ikke på noen måte speiler den svake NOK kursen. Strategien er vel at en "holder" ut i vente på at NOK styrker seg, men når det nå antar mer permanente former så er det jo duket for prisstigninger rundt om hos de fleste og som kjent slår det til med dobbel-effekt på en elbil siden prisen er uten avgifter.

Jeg henter nå ut en Leaf Tekna 30 kwh neste torsdag og betaler 244.000 for den, men listeprisen er 270.000.

Ifht prislisten i England koster Tekna 30 kwh solar der 26.790£ og med dagens pund på 13,01 så gir det en pris på 348.537! Besparelse på 78.500 i Norge, eller 22,5%. Besparelse i faktisk pris er jo 104.500 eller 30% billigere. MEN nå får en sikkert noe avslag i England også, men det er jo vilt... da får en jo en bil med ratte på feil siden også, hehe ;D

Jeg tror at enten burde en kjøpe nå eller vente for jeg kan ikke forstå at ikke prisene MÅ opp. Ser jo at prisen på Sen jeg har i bestiling også er god om det nå kommer enda en prisstigning, men jeg tror det sitter langt, langt inne..., men det er klart de gidder ikke å selge biler med tap heller.

Veldig synd ifht X som dersom de priser den basert på dagens kurs blir det en kostbar affære...

Det er jo også synd om dette står seg til Model 3 kommer da kanskje i kombinasjon med mva. Alt dette tyder på at det nok er mye smartere å ta ut en Model S nå en å vente på model 3 for å spare penger...

Jeg har vært i tvil, men mye tyder på at denne halvpris bilen ikkje blir i nærheten av halvpris nrå alt dette er tatt med i beregningen...

Liker tankegangen din, min ventende Model S 70D koster nå 1 250 000 Nok i Danmark (Mot min pris på ca 650 000) - her snakker vi besparelse (og da får man rattet på riktig side :)  )

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA