Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Valg av bil

Startet av nie, torsdag 27. august 2015, klokken 13:52

« forrige - neste »

RonnyØ

Sitat fra: tkjoerlaug på mandag 30. november 2015, klokken 20:30
Har prisene steget nå?

Testet en config av min 85D, og den er ca 100k dyrere enn jeg kjøpte den for i mai i år.

Stemmer! Prisen har gått opp noe over hele fjøla
Husqvarna Automower 320

tkjoerlaug

Sitat fra: RonnyØ på mandag 30. november 2015, klokken 20:45
Sitat fra: tkjoerlaug på mandag 30. november 2015, klokken 20:30
Har prisene steget nå?

Testet en config av min 85D, og den er ca 100k dyrere enn jeg kjøpte den for i mai i år.

Stemmer! Prisen har gått opp noe over hele fjøla

19" nokian vinterdekk har gått opp over 10.000kr? Mener de kostet 19-ish før, og nå koster de 32.000kr.

Muffinman


GreenBeHH

Temaet prisstigning synes å være det mest debatterte emnet på denne delen av elbil forumet.  Jeg har fulgt med på utviklingen rundt Tesla fra første dag, og besinnet meg i å bestille bil to ganger.
Prisene denne gang gikk opp 5-6%, men det virker som om at flere mener det steg mer.  I mine nesten kjøp har jeg hele tiden tatt utgangspunktet i rimeligste inngangsbillett til å bli en Tesla S eier.  Det startet med en S60 til rundt 500K, så en S60D til rundt 550K, så en S70 før denne prisstigningen til 599K (etter prisstigning 629K).
Det er selvfølgelig en bil uten absolutt alt, men Tesla justerer hele tiden 'pakkene' sine, slik at en S70 etter min konfigurasjon fremstår som en mye mer komplett bil enn den S60 jeg første gang spesifiserte og det forsvarer nesten prisforskjellen på 130K (etter prisstigning). 8)
eGolf m/varmepumpe, levert 22.05.2015

lunitiks

#350
Sitat fra: Muffinman på mandag 30. november 2015, klokken 20:52
De kostet 21". Og Pirelli 16.

... som ga en gummiprisforskjell på kr 5.000,- (samme felger).

Idag er gummiprisforskjellen 11.000,-!

Må være en feil. Se på 21"erne, da! De er bare 3.000,- opp fra 19"erne! Er de blitt rimeligere?


Edit: Nope. 21" kommer bare med pirelli, ser jeg
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

Muffinman

Sottozero II er jo heller intet billigdekk. Det er priset i samme leie som Hakka R2/8 på dekkonline.

MrBacardi

Prisen på 70D-en jeg har i bestilling har steget med 6,5% ser jeg
Test mine Android-apps: Bilsamler / Ladestasjon
Jeg koblet Teslaen til slack

2020 VW ID.3 1ST - Kø-nr 75
2017 Leaf 30 kWh - Utlevert april 2017
2016 Model S 70D - Utlevert feb 2016

Finnøy (Arne Johan Larsen)

Sitat fra: lunitiks på mandag 30. november 2015, klokken 21:29
Sitat fra: Muffinman på mandag 30. november 2015, klokken 20:52
De kostet 21". Og Pirelli 16.

... som ga en gummiprisforskjell på kr 5.000,- (samme felger).

Idag er gummiprisforskjellen 11.000,-!

/quote]

Tipper dette er en ny "enhetsprising" i påvente av TMX: samme pris for Nokian på 20" på TMX som Nokian på 19" for TMS.
Deretter samme pris på for vinterdekk på 21" for TMS og 22" for TMX.

Havebigfun

Kan hende prisøkningen på vinterhjulsett er relatert til leveringsproblemene Tesla har i det siste mtp std- felger- at de gir bort cyclone er sikkert fin for de som får men sannsynlig også et utrykk for seriøse leveringsproblemer- muligens er det vanskeligere å rampe opp felgproduksjonen enn bilproduksjonen...

Bjoris

Sitat fra: GreenBeHH på mandag 30. november 2015, klokken 21:17
Temaet prisstigning synes å være det mest debatterte emnet på denne delen av elbil forumet.  Jeg har fulgt med på utviklingen rundt Tesla fra første dag, og besinnet meg i å bestille bil to ganger.
Prisene denne gang gikk opp 5-6%, men det virker som om at flere mener det steg mer.  I mine nesten kjøp har jeg hele tiden tatt utgangspunktet i rimeligste inngangsbillett til å bli en Tesla S eier.  Det startet med en S60 til rundt 500K, så en S60D til rundt 550K, så en S70 før denne prisstigningen til 599K (etter prisstigning 629K).
Det er selvfølgelig en bil uten absolutt alt, men Tesla justerer hele tiden 'pakkene' sine, slik at en S70 etter min konfigurasjon fremstår som en mye mer komplett bil enn den S60 jeg første gang spesifiserte og det forsvarer nesten prisforskjellen på 130K (etter prisstigning). 8)

Dette er riktig observert og det er jo derfor mange nå selger sin S85 og går for nettopp en 70D, min S85 kostet 600 når jeg bestilte den i sept 2013, levert mai 2014. Nypris nå er vel ca 760, men ved å velge 70D og ta bort hi-fi og luft og litt rabatt og unngå siste prisstigning blir den nye ikke mer en 60 dyrere, ok litt kortere rekkevidde, men Awd og autopilot utgjer faktisk hele forskjellen! Selvsagt er HIFI og Luft digg, men tror jeg kommer til å klare meg veldig godt uten!

Tror nok mange som kjøper brukt 85S ser seg litt blind på hva en ny koster og vurderer ikke noe annet enn 85, disse har blitt uforholdsmessig dyre!

MEN jeg kan jo komme til å angre på valget av 70, men det var min mulighet til å komme meg inn i autopilot verden:)
I bestilling: X60D, Midnight Silver, luft/henger/vinter/AP
Solgt: 70D(75) Titanum, levert 2.9, solgt 4.9!
Solgt: S85 Grå med alt, Solgt Nov 2015
2016 Tekna 30, levering 20.1.2016
Solgt: 2011 US Leaf SL

Softblue

Jeg har sett litt på Tesla S, men funnet ut at baksetet har for dårlig takhøyde og sittekomfort. I tillegg er den veldig lav og gå inn og ut av. Kvaliteten på interiøret veies heller ikke opp av en 17 toms dataskjerm. Jeg har derfor kommet til at den ikke lenger er aktuell for min del.
Men når en Tesla uten avgifter og moms koster like mye som en Mercedes E-klasse med avgifter og moms, så synes jeg personlig at Tesla har priset seg ut.
2015 Mercedes Benz B Electric Drive, Urban.
70.000 elektriske kilometer.

Salvesen

Sitat fra: Softblue på mandag 30. november 2015, klokken 23:16
Jeg har sett litt på Tesla S, men funnet ut at baksetet har for dårlig takhøyde og sittekomfort. I tillegg er den veldig lav og gå inn og ut av. Kvaliteten på interiøret veies heller ikke opp av en 17 toms dataskjerm. Jeg har derfor kommet til at den ikke lenger er aktuell for min del.
Men når en Tesla uten avgifter og moms koster like mye som en Mercedes E-klasse med avgifter og moms, så synes jeg personlig at Tesla har priset seg ut.

Får man en E-klasse med 300+ hk, 0-100 på 5+ sekunder til 700 000, godt utstyrt? Neppe.
Det er vell fordelen til Tesla, en slipper å kjøre rundt i sinker til en "normalpris". Men ja, de henger etter tyskerene på interiør m.m. Men det har vell amerikanerne alltid gjort?
Svart S75D 2016(AP2.0)
Solgt: Svart S70D 2015

amiga

85d'en jeg fikk levert i slutten av april hadde blitt ca. 190.000 dyrere i dag ifølge tesla bestillingssiden, vi hadde nok ikke kunnet ta oss råd til tesla med dagens pris. Får håpe krona styrker seg litt snart slik at flere kan kjøpe tesla uten å bli helt blakk.
85d levert 29.4.15

Dexter


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA