Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Valg av bil

Startet av nie, torsdag 27. august 2015, klokken 13:52

« forrige - neste »

Knnot

100 % sikker på at prisen ikke har steget med kr 10.000,- siste to ukene, bortsett fra at Tesla la inn vrakpant og dokumentasjon avgift i prisen, eller siden screenshot 26.August.  Førpris før prisstigningen i August var vel en grunnpris på kr 555.000,- (??) for 70D.

MrBacardi

Det står litt om konsekvensen av svake utenlandske valuta for Tesla i Q3 i siste aksjonærbrev:

Sitat
Our Q3 non-GAAP net loss was $75 million, or a loss of $0.58 per basic share based on 129 million basic shares, while our
Q3 GAAP net loss was $230 million or a loss of $1.78 per basic share. Both figures include a $15 million loss, or almost
$0.12 per basic share
, related mostly to unrealized losses from revaluation of our foreign currency holdings and finished
goods inventory held by our foreign entities. Q3 weakness in the Norwegian krone, Canadian dollar and Chinese yuan had
the largest impacts.

Test mine Android-apps: Bilsamler / Ladestasjon
Jeg koblet Teslaen til slack

2020 VW ID.3 1ST - Kø-nr 75
2017 Leaf 30 kWh - Utlevert april 2017
2016 Model S 70D - Utlevert feb 2016

Knnot

Sitat fra: MrBacardi på onsdag 04. november 2015, klokken 21:05
Det står litt om konsekvensen av svake utenlandske valuta for Tesla i Q3 i siste aksjonærbrev:

Sitat
Our Q3 non-GAAP net loss was $75 million, or a loss of $0.58 per basic share based on 129 million basic shares, while our
Q3 GAAP net loss was $230 million or a loss of $1.78 per basic share. Both figures include a $15 million loss, or almost
$0.12 per basic share
, related mostly to unrealized losses from revaluation of our foreign currency holdings and finished
goods inventory held by our foreign entities. Q3 weakness in the Norwegian krone, Canadian dollar and Chinese yuan had
the largest impacts.


Slik kan de jo selvsagt ikke ha det, så da blir det vel snarlig en prisstigning...  Igjen..  :o Resultatet for Tesla blir vel høyere fortjeneste pr solgte bil, men lavere salgsvolum.

Havebigfun


Stikkkontakt

Sitat fra: Knnot på onsdag 04. november 2015, klokken 21:52
Sitat fra: MrBacardi på onsdag 04. november 2015, klokken 21:05
Det står litt om konsekvensen av svake utenlandske valuta for Tesla i Q3 i siste aksjonærbrev:

Sitat
Our Q3 non-GAAP net loss was $75 million, or a loss of $0.58 per basic share based on 129 million basic shares, while our
Q3 GAAP net loss was $230 million or a loss of $1.78 per basic share. Both figures include a $15 million loss, or almost
$0.12 per basic share
, related mostly to unrealized losses from revaluation of our foreign currency holdings and finished
goods inventory held by our foreign entities. Q3 weakness in the Norwegian krone, Canadian dollar and Chinese yuan had
the largest impacts.


Slik kan de jo selvsagt ikke ha det, så da blir det vel snarlig en prisstigning...  Igjen..  :o Resultatet for Tesla blir vel høyere fortjeneste pr solgte bil, men lavere salgsvolum.

Tja. Fortjeneste blir det vel neppe. Men tapet pr bil blir mindre. Da er det viktig med små volum..
i-Pace FE 03.2019-
Ampera-e 06.2017-
e-Golf 01.2015-08.2017
e-up! 12.2013-08-2015
Reservert e-tron(spares til Sportback)
Reservert ID3 1st #8X

dundun

Man kan fortsatt kjøpe ferdigspekkede biler til junipriser! Jeg slo til på en i dag, sparer noen titusen på det.
Har: Model S S85D, rød med alt.
Har: i3 med alt
Solgt: Model S P85, brun med alt.
Solgt: Mercedes B-klasse elektrisk m/alt.
Er åpenbart enkel å ha med å gjøre på ekstrautstyret.

Epleskreller

Sitat fra: kvasbo på lørdag 07. november 2015, klokken 14:08
Man kan fortsatt kjøpe ferdigspekkede biler til junipriser! Jeg slo til på en i dag, sparer noen titusen på det.
Jeg fikk for to uker tilbud på noen som var underveis,  da var det nye priser på dem :-(  Hvor mye rabatt tilsvarer junipriser?
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

dundun

Jeg betaler 817 for en S85D med absolutt alt utstyr, multicoat og 21".  Samme bil spekket i dag ender på 860ish. I tillegg får jeg bruke referral-rabatten jeg egentlig skulle bruke på ny bil, så ender på 807.
Har: Model S S85D, rød med alt.
Har: i3 med alt
Solgt: Model S P85, brun med alt.
Solgt: Mercedes B-klasse elektrisk m/alt.
Er åpenbart enkel å ha med å gjøre på ekstrautstyret.

Bjoris

#203
Dette er litt irriterende med Tesla, jeg har spurt om det samme. Det var kun en 85D og den var blå, kunne fått 30 i rabatt på den, men passet ikke oss ifht utstyr. Ikke hørt ett spøtt om noe rød... Hvor kjøpte du?

Alle 70D påveg var til dagens pris... Hun jeg snakket med først sa det var biler på vei til gml pris, men det var ikke riktig sa den nye selgere som dukket opp, føler ikke at det er helt symmetri i dette.
I bestilling: X60D, Midnight Silver, luft/henger/vinter/AP
Solgt: 70D(75) Titanum, levert 2.9, solgt 4.9!
Solgt: S85 Grå med alt, Solgt Nov 2015
2016 Tekna 30, levering 20.1.2016
Solgt: 2011 US Leaf SL

Bjoris

I bestilling: X60D, Midnight Silver, luft/henger/vinter/AP
Solgt: 70D(75) Titanum, levert 2.9, solgt 4.9!
Solgt: S85 Grå med alt, Solgt Nov 2015
2016 Tekna 30, levering 20.1.2016
Solgt: 2011 US Leaf SL

oleredv

Min 70D som blei bestillt i august er ca 4,8% dyrare i dag. Var vel ingen prisjusteringar mellom juni og august etter det kan hugse. Justeringa før det kom vel i mai.
Tesla Model S 75D i bestilling (bekr 01.08) - utlevering 13.12
Tesla Model S 70D - solgt

Bjoris

Kommende mandag kommer prisstigningen sier Tesla! Visste ikke hvor mye...
I bestilling: X60D, Midnight Silver, luft/henger/vinter/AP
Solgt: 70D(75) Titanum, levert 2.9, solgt 4.9!
Solgt: S85 Grå med alt, Solgt Nov 2015
2016 Tekna 30, levering 20.1.2016
Solgt: 2011 US Leaf SL

Knnot

Sitat fra: bjoris på tirsdag 10. november 2015, klokken 20:17
Kommende mandag kommer prisstigningen sier Tesla! Visste ikke hvor mye...

Ikke overraskende mht valutakurs, men dersom de setter pris i forhold til gjeldende dollar - NOK så er jeg sikker på at kundene uteblir eller venter på modell 3. Alternativt andre mellomløsninger som alle de attraktive plug-in hybridene som kommer på markedet i 2016.

Nå er dollaren nesten på all time high på mange år og opp over 27 % siste 12 mnd og  steget mer sett over siste 5 årene. Selvsagt vil det spille inn på pris, men begynner å bli vanskelig å se god grunn for å kjøpe nå (avhengig av den faktiske prisstigningen kommende mandag- om det skjer), når dollaren er på topp. Kronen vil styrke seg, men om det skjer før avgifter, incentiver og annet kommer og forsvinner vites ikke. Ei heller om Tesla faktisk kommer til å være like ivrig med å sette ned prisen etter valutakurs som de er med å sette den opp.

TeslaK

Går visst rykter om prisøkning i USA også. En generell årlig økning altså.
2019 Tesla Model S Performance
2012 Nissan Leaf

Epleskreller

Sitat fra: TeslaK på tirsdag 10. november 2015, klokken 21:18
Går visst rykter om prisøkning i USA også. En generell årlig økning altså.

Har lett etter disse ryktene, hvor fant du dem?

Redd de kan ta i et skikkelig jafs denne gangen..
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA