Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Valg av bil

Startet av nie, torsdag 27. august 2015, klokken 13:52

« forrige - neste »

Stikkkontakt

Sitat fra: cirys1 på fredag 07. august 2015, klokken 22:16
Bilen selger seg ikke selv der..

Nei,en Audi S6 Avant kan du få for 68.000 Euro flett ny og en 70D koster 79.500.(90.000 for 85D som er mer lik ytelsesmessig) Da har man plutselig noen valg dersom man skal ha en høyeffekts familiebil. Her hjemme konkurrerer jo Tesla prismessig med 2-liters diesel.
i-Pace FE 03.2019-
Ampera-e 06.2017-
e-Golf 01.2015-08.2017
e-up! 12.2013-08-2015
Reservert e-tron(spares til Sportback)
Reservert ID3 1st #8X

Amoss

Sitat fra: cirys1 på fredag 07. august 2015, klokken 22:16
Salget burde gitt deg svaret 817 biler på 80 mill på et helt år...Bilen selger seg ikke selv der..

Jeg er fullstendig klar over at salget gikk/går trått i Tyskland. Det er vel også noe av årsaken til at landet har blitt "teppebombet" av superladere. Og som sagt, jeg utelukker ikke muligheten for at du har rett, jeg bare reagerte på at du omtalte det som ett faktum, ikke en mulighet/spekulasjon slik jeg fortsatt anser det som.
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

sigurdi

Her ikke helt forstått denne diskusjonen med at Tesla har satt ned prisen så mye i Tyskland, mulig de gjorde det en kort periode for å fremme salg eller noe men gjelder ikke lengre ivertfall. :-)

Dersom en sammenligner prisene i dag skiller det knapt $2000 mellom USA pris og Tyskland pris (dagens kurs)
Faktisk så koster en 70D $75 000 i USA og $87200 i Tyskland.

Trekker en fra mva og avgifter i Tyskland koster den $73 000, så om Tesla satte ned prisen med €7000 har de lagt det på igjen for lenge siden. :-)

Men å ha ulike priser i ulike markedet er det mange leverandører som gjør og heter maked tilpassning.
Horten
Model S 70D (reservert 26.11.15. utlevert 16.12.15)
Model X. #645 (reservert - 11 September 2013)
Model X.Sig #288 (reservert - 5 April 2014) - Kanselert

Softblue

Har ikke tro på noen store prisøkninger på S-modellen. Batterikostnaden er på vei ned og mega-fabrikken vil bringe batterikostnaden ytterligere ned. Stadig økende produksjon av S-modellen vil også gjøre at kostnaden pr. enhet senkes. Introduksjonen av X-modellen vil også svinge kundefokus i retning av X-modellen som har nyhetens interesse. Jeg det er viktig for store deler av Teslas kundegruppe å signalisere at det er inoative og i front av den tekniske utviklingen. Etterspørselen etter S-modellen som nå har noen år på nakken vil derfor synke. Jeg tror derfor at de lar prisen være som den er på S-modellen og kanskje legger til mer utstyr for å forsvare prisen. Jeg ser det heller ikke umulig at prisen på S-modellen vil senkes for å tiltrekke nye kundesegmenter.
2015 Mercedes Benz B Electric Drive, Urban.
70.000 elektriske kilometer.

cirys1

Sitat fra: sigurdi på fredag 07. august 2015, klokken 23:56
Her ikke helt forstått denne diskusjonen med at Tesla har satt ned prisen så mye i Tyskland, mulig de gjorde det en kort periode for å fremme salg eller noe men gjelder ikke lengre ivertfall. :-)

Dersom en sammenligner prisene i dag skiller det knapt $2000 mellom USA pris og Tyskland pris (dagens kurs)
Faktisk så koster en 70D $75 000 i USA og $87200 i Tyskland.

Trekker en fra mva og avgifter i Tyskland koster den $73 000, så om Tesla satte ned prisen med €7000 har de lagt det på igjen for lenge siden. :-)

Men å ha ulike priser i ulike markedet er det mange leverandører som gjør og heter maked tilpassning.

Det er helt riktig at bilene får egen pris i forskjellige markeder, men jeg tviler sterkt på at Tesla hadde regnet med og kun selge 817 biler totalt i Tyskland i 2014, det er mindre enn flere månedsalg i Norge.
Mye av dette tror jeg kommer av veldig dårlig fartsressurser over tid i en Tesla, når man betaler like mye som en S-klasse vill man gjerne ha muligheten til og cruise i mer en et par timer i 150 km i timen..

Teslanewbie

Dollaren styrker seg og er nå nesten 8.5 kr for 1 USD.
ny prisstigning innen kort ?
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

jazzwheel

Ugh.. Ser at Tesla'en nå er "enda billigere" siden de har endret drivstoffbesparelsen til 91.000kr...

Muffinman

Er vel ikke bare drivstoffbesparelse, men også besparelse i forhold til bompenger mv er jo beregnet inn her. I så fall er det ganske friskt å presentere et slik regnestykke da det slettes ikke er noen garanti for at incentivene består i 5 år. Tror ikke Tesla har tenkt å dekke differansen hvis de blir inndratt i sin helhet før 5 år er gått?  Jeg fatter ikke at man i fullt alvor kan markedsføre på denne måten. Og at man ikke tar til fornuften etter støyen som har vært rundt saken.

"Jeg vet du har rett men gir meg aldri".

jazzwheel

Det er bare drivstoff og skatt. Pendler du til Oslo kan du trekke fra 50000kr til, altså 141000kr totalt(!)

De har fått beskjed om å fjerne dette tidligere:

"Fobrukerombudet har satt 3. august som frist for Tesla til å fjerne eller rydde opp i pris- og kredittannonsene.

Kommunikasjonssjef for Tesla i Skandinavia, Esben Pederesen, ønsket ikke å svare på spørsmål i sakens anledning. "

Det stod til og med at de riskierte bøter om de ikke fjernet det, men så hørte vi ikke noe mer. Det kan vel tyde på at Tesla har retten på sin side..?

Muffinman

Sitat fra: jazzwheel på tirsdag 29. september 2015, klokken 13:22
Det er bare drivstoff og skatt. Pendler du til Oslo kan du trekke fra 50000kr til, altså 141000kr totalt(!)
Du har rett. Da er jo dette enda drøyere. Selv om Tesla skulle ha retten på sin side ser det passe dumt ut, ihvertfall sett med norske øyne. Dermed burde den potensielle besparelsen vært presentert på en annen måte enn å trekke fra et tall fra prisen - om ikke annet av omdømmemessige årsaker.

Epleskreller

Sitat fra: Teslanewbie på fredag 25. september 2015, klokken 17:24
Dollaren styrker seg og er nå nesten 8.5 kr for 1 USD.
ny prisstigning innen kort ?

Lurer på det samme, vurderer å bestille ny bil. I tillegg har man minst 10.000 i vervebonus en stund til.. Er det sånn at "kursen" på Model S er ca 7,7? (sitter på edge nett og får ikke sjekket..)
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

nie

Sitat fra: Epleskreller på tirsdag 29. september 2015, klokken 14:52
Sitat fra: Teslanewbie på fredag 25. september 2015, klokken 17:24
Dollaren styrker seg og er nå nesten 8.5 kr for 1 USD.
ny prisstigning innen kort ?

Lurer på det samme, vurderer å bestille ny bil. I tillegg har man minst 10.000 i vervebonus en stund til.. Er det sånn at "kursen" på Model S er ca 7,7? (sitter på edge nett og får ikke sjekket..)
Ca 7,70 er korrekt ja.
Begynner å bli et bra gap mellom denne og dagens pris.

Baldrian

Tesla Norge kan jo ha valuttasikret seg, slik at de kan holde stabile priser i NOK selv med stigende dolloarkurs..  Men volumet man sikrer blir jo brukt opp etterhvert, så da kommer nok prisøkningen.

Epleskreller

Sitat fra: Baldrian på onsdag 30. september 2015, klokken 02:22
Tesla Norge kan jo ha valuttasikret seg, slik at de kan holde stabile priser i NOK selv med stigende dolloarkurs..  Men volumet man sikrer blir jo brukt opp etterhvert, så da kommer nok prisøkningen.
Dette er diskutert mye tidligere og konklusjonen er at de ikke gjør det.
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

pej

Det har ingen mening med valutasikring når alle selskaper eies av Tesla selv. Hadde det vært frittstående importører hadde saken vært helt noe annet.
- Tesla Model 3 LR 2020
- Hyundai Ioniq EV 2016
- Tesla Model X100D 2017 (solgt)
- Tesla Model X90 2016 (solgt)
- Tesla Model S85D 2015 (solgt)
- Tesla Model S85   2014 (solgt)
- Leaf 2012 (solgt)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA