Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Valg av bil

Startet av nie, torsdag 27. august 2015, klokken 13:52

« forrige - neste »

christian1986

Jeg tenker mer levering så raskt som mulig. Model X kommer om ikke så lenge, samt at en ikke vet hvordan dollarkursen vil utvikle seg framover. Har lagt inn bestillingen nå, men bekrefter ingenting før jeg ser hva prisstigningen blir.

Thor2014


weld77

Sitat fra: Thor2014 på mandag 03. august 2015, klokken 11:03
Prisen låser seg vel ikke før du bekrefter
Jo, den låses i det man reserverer, så har man to uker på å tenke seg om.

Thor2014

Sitat fra: weld77 på mandag 03. august 2015, klokken 11:09
Sitat fra: Thor2014 på mandag 03. august 2015, klokken 11:03
Prisen låser seg vel ikke før du bekrefter
Jo, den låses i det man reserverer, så har man to uker på å tenke seg om.
Ok. Trodde man måtte betale depositum på 15k før den ble låst

evole

Sitat fra: Thor2014 på mandag 03. august 2015, klokken 11:13
Sitat fra: weld77 på mandag 03. august 2015, klokken 11:09
Sitat fra: Thor2014 på mandag 03. august 2015, klokken 11:03
Prisen låser seg vel ikke før du bekrefter
Jo, den låses i det man reserverer, så har man to uker på å tenke seg om.
Ok. Trodde man måtte betale depositum på 15k før den ble låst
Stemmer. Depositum på 15k må innbetales.

weld77

Det er ikke mulig å reservere uten å betale depositumet på 15k så det blir litt hva man kaller det... dersom man skulle andre seg / ombestemme seg innen 2 uker får man også tilbke depositumet. Etter dette er det i teorien tapt om man vil kansellere bestillingen, men Tesla var temmelig liberale med å la folk kansellere bestillinger, noe som ikke er så rart siden prisene gikk opp ganske mye.

christian1986

Da var det gjort, usikker på om jeg velger ny farge. Hadde vært ok å slippe å forklare hvorfor jeg har byttet bil igjen :P

MeTesla

Sitat fra: christian1986 på mandag 03. august 2015, klokken 12:29
Da var det gjort, usikker på om jeg velger ny farge. Hadde vært ok å slippe å forklare hvorfor jeg har byttet bil igjen :P

Hva valgte du av utstyr denne gang?

Jeg pratet med Tesla nettopp nå. Han antydet en prisøkning på ca.5% ila uka eller tidlig neste uke.

Han sa også at de bakre NextGen setene var gone forever og var enig i at det var dumt at elektronisk bakluke nå er i Premium pakka.

ihlhaug

Jeg lurer på om jeg skal gjøre det samme, for som dere sier kan man vel bestille nå og ikke bekrefte før om 14 dager, og da får man depositumet tilbakebetalt hvis man avbestiller?
- Tesla Model S 85kW, grå, sort skinn, matt lacewood, ALT ekstrautstyr utenom ekstra seter. SOLGT.
- Kawasaki er6n 2006 modell, sommermonsteret.
- Tesla Model S 85kW, perlehvit, beige next gen, carbon, 21" mørke, alt utenom luft og 7 seter. VIN 876xx
- Reservert to stk model 3.

Toonster

Jeg gikk for en bestilling nå, får håpe jeg ikke angrer.

Ble en 70D med:
NextGen Seter
Panotak
Autopilot pakke
Premium pakke
Vinterpakke
Karboninnlegg

ihlhaug

Sitat fra: MeTesla på søndag 02. august 2015, klokken 20:48
Jeg er veldig i tvil... og fristet til å legge inn en bestilling på en 85D, lik den jeg har. Men den jeg har fikk jeg NG seter fremme og bak, det får man jo ikke lenger. Og den elektriske bakluka kan jeg ikke få med uten å bestille Premiumpakka og den vil jeg egentlig heller ikke ha.

Jeg er fristet til å legge inn en bestilling og ikke bekrefte den før etter prisendringen. Om prisen går mindre opp enn det man skulle tro, for eksempel pare et par tre prosent, så kan jeg jo bare kansellere orderen.

Om jeg så beholdt bestillingen ville jeg da valgt levering så sent som mulig, mao april neste år for å få med mest mulig nytt, kanskje kommer det en hel del i forbindelse med X lanseringen?

Er det  flere som tenker i de baner? Hvis så, kanskje vi skal utveksle "rabattkuponger" og få i pose og sekk? Eller tror man at Tesla setter en stopper for det, det er vel ikke helt det som var intensjonen?

Jeg er i tvil, skal - skal ikke?

Jeg er med på å utveksle kupong hvis det går, må vel det? Sitter nå her og er litt usikker på hva jeg evt skal gå for. Har 85 nå, men ser at det koster 75k mindre for 70 modell. Skal vel klare avstanden mellom de fleste SC med 70 også..
- Tesla Model S 85kW, grå, sort skinn, matt lacewood, ALT ekstrautstyr utenom ekstra seter. SOLGT.
- Kawasaki er6n 2006 modell, sommermonsteret.
- Tesla Model S 85kW, perlehvit, beige next gen, carbon, 21" mørke, alt utenom luft og 7 seter. VIN 876xx
- Reservert to stk model 3.

christian1986

#86
Sitat fra: MeTesla på mandag 03. august 2015, klokken 13:15
Sitat fra: christian1986 på mandag 03. august 2015, klokken 12:29
Da var det gjort, usikker på om jeg velger ny farge. Hadde vært ok å slippe å forklare hvorfor jeg har byttet bil igjen :P

Hva valgte du av utstyr denne gang?

Jeg pratet med Tesla nettopp nå. Han antydet en prisøkning på ca.5% ila uka eller tidlig neste uke.

Han sa også at de bakre NextGen setene var gone forever og var enig i at det var dumt at elektronisk bakluke nå er i Premium pakka.

Gikk for følgende

-90D
-Premium interiør
-Pano
-NG seter
-Karboninnredning
-Sort Alcantara
-Autopilot
-Luftfjæringer
-HiFi
-Blå

Vet jo ikke når en får en slik mulighet igjen.

Rart hvis det bare blir 5%. Med en vekslingskurs på 8,2 er bilen nesten 100k billigere her enn i USA. Tror også den norske kronen skal svekke seg ytterligere.

Edit:
Artig å se at bil tilsvarende den jeg har nå koster 871k i USA nå. Jeg betalte 683k 8)

Kristian O

Sitat fra: christian1986 på mandag 03. august 2015, klokken 13:45
Sitat fra: MeTesla på mandag 03. august 2015, klokken 13:15
Sitat fra: christian1986 på mandag 03. august 2015, klokken 12:29
Da var det gjort, usikker på om jeg velger ny farge. Hadde vært ok å slippe å forklare hvorfor jeg har byttet bil igjen :P

Hva valgte du av utstyr denne gang?

Jeg pratet med Tesla nettopp nå. Han antydet en prisøkning på ca.5% ila uka eller tidlig neste uke.

Han sa også at de bakre NextGen setene var gone forever og var enig i at det var dumt at elektronisk bakluke nå er i Premium pakka.

Gikk for følgende

-90D
-Premium interiør
-Pano
-NG seter
-Karboninnredning
-Sort Alcantara
-Autopilot
-Luftfjæringer
-HiFi
-Blå

Vet jo ikke når en får en slik mulighet igjen.

Rart hvis det bare blir 5%. Med en vekslingskurs på 8,2 er bilen nesten 100k billigere her enn i USA. Tror også den norske kronen skal svekke seg ytterligere.

Edit:
Artig å se at bil tilsvarende den jeg har nå koster 871k i USA nå. Jeg betalte 683k 8)

Trur du enten har klart å prute i Design studio eller lurt deg sjøl til å tru at prisen du betaler er pris - drivstoffbesparelse på 88k  ;)
Vil tru du må betale 780k.
-S 85, MC Rød, tech pakke, 7 seter.
  130.000 km siden April 2014. Solgt april 2019
-Kia Soul 2016
- Model 3 LR april 2019

christian1986

Kom kanskje ikke klart fram, men tenkte på den 85D jeg har i dag. Den er nesten 200k dyrere ny i USA nå...

Epleskreller

Skal man gamble på at elektrisk bagasjeromsåpning er standard i aprli 2016.. Hmm
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA