Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Valg av bil

Startet av nie, torsdag 27. august 2015, klokken 13:52

« forrige - neste »

Teslanewbie

#600
Spennende å se hva som blir forskjellen på biler etter april .

Tipper

Nye seter
Nye lykter
Moderat facelift
Evt ny AP
Elektriske frontdører


De øker prisene i Usd også hvilket tilsier at det kommer forandringer på bilen.

Hvis forandringene er store betyr det at de som får biler nå sitter med utdaterte biler og da går nok mange samme vei som bjoris .. Og heller tar 15000kr i tap

P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

satheesh.net

Alternativt at man får tilbud om en oppgradering i form av et mellomlegg. Av erfaring vil det nok uansett bli et ramaskrik, der noen alltid vil føle seg "snytt"... :-\

Det er ofte vanskelig og time' et bilkjøp. Jeg håper at Tesla og forbrukerne er løsningsorienterte når tiden er inne. :)

Bjoris

Forutsatt at det er ett skikkelig løft og ikke bare dill er jeg innstilt på å betale bilpris-prisøkningen for å få ny versjon, men ikke for valutajusteringer, jeg solgte og kjøpt på samme tidspunkt for å unngå risiko!

Så kan en selvsagt hevde at jeg da kjøpte daværende versjon så noen rettighet til den nye har en sikkert ikke, men jeg var tydlig med selger at jeg utsatte fordi jeg ventet en ny versjon:)
I bestilling: X60D, Midnight Silver, luft/henger/vinter/AP
Solgt: 70D(75) Titanum, levert 2.9, solgt 4.9!
Solgt: S85 Grå med alt, Solgt Nov 2015
2016 Tekna 30, levering 20.1.2016
Solgt: 2011 US Leaf SL

Teslanewbie

Sitat fra: satheesh.net på fredag 25. mars 2016, klokken 10:02
Alternativt at man får tilbud om en oppgradering i form av et mellomlegg. Av erfaring vil det nok uansett bli et ramaskrik, der noen alltid vil føle seg "snytt"... :-\

Det er ofte vanskelig og time' et bilkjøp. Jeg håper at Tesla og forbrukerne er løsningsorienterte når tiden er inne. :)

Nettopp , de bør gi kjøpere med bil i bestilling muligheten til å endre bestillingen. Uannonserte endringer gjør at folk føler seg snytt og hvis endringene er store gjør det også at bilene er utdaterte når de mottar sin " nye" bil .
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

KrW

Er det 14 dager fra man bestiller til bestillingen blir låst automatisk med både S og X nå også? Tenker å bestille X i slutten av mars, og så forhåpentligvis få med meg hva som skjer med 3, S og X før bestillingen bli låst.
Model X 100D 2018 AP2,5-3
Model X 90D 2017 AP2 solgt
Model X 90D 2016 solgt
Automower 330X robotklipper
Leaf solgt
Model S85 (kun i to uker)

nie

Sitat fra: bjoris på fredag 25. mars 2016, klokken 10:24
Forutsatt at det er ett skikkelig løft og ikke bare dill er jeg innstilt på å betale bilpris-prisøkningen for å få ny versjon, men ikke for valutajusteringer, jeg solgte og kjøpt på samme tidspunkt for å unngå risiko!

Så kan en selvsagt hevde at jeg da kjøpte daværende versjon så noen rettighet til den nye har en sikkert ikke, men jeg var tydlig med selger at jeg utsatte fordi jeg ventet en ny versjon:)
"Her kommer Ole B......."
Akkurat på dette området har Tesla en vel etablert og forutsigbar praksis. Du kan sikkert få endret bilen til nye specs men da endres prisen også til ny pris. Den nye prisen er da selvsagt basert på dagens $-kurs.

Bjoris

Er ikke Ole Brum sålenge en vil betale for endring spør du meg, men, men:)

Du har sikkert rett, blir nok slik denne gangen også, men hva skjedde med de som fikk endret til Awd? De fikk jo alle tilbud om ny bil og det kom en røys med rwd biler til Norge som da var avbestilt, disse ble delvis solgt veldig rimelig av Tesla. Betalte alle disse ny bilpris for hele bilen? Det var jo veldig mange som gjorde dette så derfor nysgjerrig om folk var villig til å betale 100.000+ for Awd.

Ser du nå kan velge levering helt til December så Tesla vil isåfall være bli nødt til å produsere to versjoner helt til da, evt produsere bilene ferdig å ha den stående!

Misforstå meg rett, jeg vet hva dette går i og griner ikke på nesa om vi blir avkrevd full pris for hele bilen, men personlig er ikke det aktuelt og å ta ut en gml versjon mnds vis etter ny har kommet blir litt rart, så da er en jo litt stuck også:)
I bestilling: X60D, Midnight Silver, luft/henger/vinter/AP
Solgt: 70D(75) Titanum, levert 2.9, solgt 4.9!
Solgt: S85 Grå med alt, Solgt Nov 2015
2016 Tekna 30, levering 20.1.2016
Solgt: 2011 US Leaf SL

tkjoerlaug

Sitat fra: bjoris på fredag 25. mars 2016, klokken 12:37
Er ikke Ole Brum sålenge en vil betale for endring spør du meg, men, men:)

Misforstå meg rett, jeg vet hva dette går i og griner ikke på nesa om vi blir avkrevd full pris for hele bilen, men personlig er ikke det aktuelt og å ta ut en gml versjon mnds vis etter ny har kommet blir litt rart, så da er en jo litt stuck også:)

Skjønner godt at det er nedtur å hente ut en gammel versjon lenge etter ny modell har blitt lansert, men dersom eneste endring er X-nese ville jeg vært like glad :-)

Du nevnte vel at du hadde bestilt med utsatt leveringstid for å unngå risiko med prisstigning, men samtidig har du jo nettopp også påtatt deg en ekstra risiko for at konfigurasjon blir endret før levering, så litt Ole Brum er det..

Amoss

Sitat fra: bjoris på fredag 25. mars 2016, klokken 12:37
Ser du nå kan velge levering helt til December så Tesla vil isåfall være bli nødt til å produsere to versjoner helt til da, evt produsere bilene ferdig å ha den stående!

Hva Tesla vil velge å gjøre kan jeg så klart ikke svare på, men mener å huske at da noen farger gikk ut/ble endret for en tid tilbake, så fikk folk med utsatt levering valget mellom å bytte farge eller få bilen tidligere enn bestilt. Tror ikke fargebyttet betydde høyere pris på bilen, men det kan evnt. noen som var utsatt for dette svare på....
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

HKS

Sitat fra: nie på fredag 25. mars 2016, klokken 11:49
"Her kommer Ole B......."
Akkurat på dette området har Tesla en vel etablert og forutsigbar praksis. Du kan sikkert få endret bilen til nye specs men da endres prisen også til ny pris. Den nye prisen er da selvsagt basert på dagens $-kurs.
Tesla har også ved flere anledninger bare lagt til nytt innhold i pakker/basemodellen.

AP hardware dukket opp i biler produsert etter slutten av september 2014, her kjenner jeg tre personer som hadde bestilt bil nesten samtidig, hvor av to fikk bil med AP hardware, og en fikk uten.

Rattvarme ble lagt til i vinterpakken for alle på biler fra et vist VIN-nummer.
Det samme ble innfellbare speil ble også lagt til etter et vist VIN-nummer for å nevne noe.
Tesla Model S 90D

Bjoris

Dersom det nå blir facelift, det vet vi jo ikke, så føler jeg meg ganske sikker på at de ikkje vil produsere gml og ny parallelt, det blir jo ganske sprøtt!

Vel, vi kan spekulere til vi blir blå, svaret får kanskje natt til 1.4!

Så er vi vel sånn passe off topic her:) Det finnes egen facelift tråd her

http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,25614.15.html




I bestilling: X60D, Midnight Silver, luft/henger/vinter/AP
Solgt: 70D(75) Titanum, levert 2.9, solgt 4.9!
Solgt: S85 Grå med alt, Solgt Nov 2015
2016 Tekna 30, levering 20.1.2016
Solgt: 2011 US Leaf SL

HKS

Virker som at Tesla har bekreftet at det kommer en prisoppgang nå, selv om de ikke kaller det for "prisoppgang", men "prisendringer"...

SitatNow Tesla officially commented on the situation confirming "price changes" for its flagship sedan in "early April".

Tesla is now talking about "price changes" instead of an increase, but Tesla sales representatives were specifically referring to an increase earlier in the week, though without specifying an amount or percentage.
http://electrek.co/2016/03/24/tesla-price-changes-model-s-after-model-3/
Tesla Model S 90D

cyber

Sitat :
"We always encourage those interested in purchasing Model S to place their order so they can start enjoying the many benefits of Model S today." ;D

Øyvind.h

Sitat fra: cyber på lørdag 26. mars 2016, klokken 10:19
Sitat :
"We always encourage those interested in purchasing Model S to place their order so they can start enjoying the many benefits of Model S today." ;D

Ikke så rart egentlig.  De som er nysgjerrige aner jo ikke hvor enorm overgang det er å gå fra fossil til Tesla. Det merker du først når du har kjørt bilen en stund. Med andre ord - er du interessert så kjøp med en gang.
Faren min angrer på at han ikke kjøpte før :) På den annen side - mtp feil ser det ut til at det har lønt seg å vente. Hans har vært feilfri siden i fjor sommer. Min nye er klart bedre enn den gamle fra 2013. Stillere, råere effekt, bedre opplevd kvalitet mm. Men også dyrere :/
Og "enjoy today" stemmer ikke helt. Måtte lide meg gjennom nesten fire måneder med venting.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Bjoris

#614
Øyvind h, fire mnd med Leaf, hehe jeg får 9 mnd, tre av dem i en 11 bar US Leaf som familiens eneste bil, hva gjør en ikke for å realisere drømmene;)

Godt å høre at den nye er my bedre enn den gml, det var noe av motivasjonen min for å bytte, kvalitetsfølelsen er vesentlig bedre etter min vurdering! Når en kom tilbake med demobilen og satte seg inn i sin egen var det påfallende mye mer lyd i alt fra dører til interiør og ikke minst hjulstøy selv om jeg syns det ble mindre forskjell når en kom opp i fart! Vel, så får vi se nå da, hvordan min 70D faktisk blir til slutt... Spennende tider!
I bestilling: X60D, Midnight Silver, luft/henger/vinter/AP
Solgt: 70D(75) Titanum, levert 2.9, solgt 4.9!
Solgt: S85 Grå med alt, Solgt Nov 2015
2016 Tekna 30, levering 20.1.2016
Solgt: 2011 US Leaf SL

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA