Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Valg av bil

Startet av nie, torsdag 27. august 2015, klokken 13:52

« forrige - neste »

eleseus

Tilbake til topic...

Den varslede prisstigningen ble for nervepirrende nå som vi er i et månedsskifte, så nå har jeg nettopp bestilt en 90D. Hurra!

Benyttet meg av en lenke her (til en jeg mener fortjener det!) og sparte 10.000,- som jeg selvfølgelig brukte på mer utstyr  8)

I de kommende 14 dagene får jeg se om jeg kanskje dropper noe av ekstrautstyret  ???

Ser at estimert leveringstid steg med en måned siden i forgårs. Er det lagt inn mange bestillinger de siste dagene?




------------------------
Oslo

Toonster

Sitat fra: eleseus på torsdag 30. juli 2015, klokken 23:19
Tilbake til topic...

Den varslede prisstigningen ble for nervepirrende nå som vi er i et månedsskifte, så nå har jeg nettopp bestilt en 90D. Hurra!

Benyttet meg av en lenke her (til en jeg mener fortjener det!) og sparte 10.000,- som jeg selvfølgelig brukte på mer utstyr  8)

I de kommende 14 dagene får jeg se om jeg kanskje dropper noe av ekstrautstyret  ???

Ser at estimert leveringstid steg med en måned siden i forgårs. Er det lagt inn mange bestillinger de siste dagene?

Nå legger du press på en som er i tenkeboksen!

evole

Sitat fra: evole på onsdag 29. juli 2015, klokken 17:44
Jeg ble oppringt i dag av Tesla Drammen med forespørsel om å avtale tidspunkt for prøvekjøring.

Kommende prisøkning var ikke noe selgeren nevnte på eget initiativ, men han bekreftet at en prisjustering er planlagt innen to uker. Ryktet han hadde hørt var at justeringen skulle skje om ni dager, altså fredag 7. august. Samtidig sa han at prisjusteringen trolig ville skje rett etter siste planlagte event, som er "The Next Billion Tour: Prøvekjør Model S i Tjøme" fra 7. til 9. august.

En mulighet er at personer som har avtalt prøvekjøring uansett får bestille til gamle priser. Jeg ble i hvert fall muntlig forsikret om å få bestille til dagens gjeldende priser.
Jeg ble oppringt på nytt av Tesla. Ettersom jeg har avtalt prøvekjøring i slutten av neste uke, ønsket de å informere meg om at prisene med all sannsynlighet kommer til å bli satt opp i mellomtiden, og at de derfor oppfordret meg til å bestille nå.

Jeg har en sunn skepsis til hva selgere sier, og ikke tror jeg nødvendigvis de vet noe sikkert selv heller. Alt tyder likevel på at en prisøkning er nært forestående. Søndag kveld er mitt tips, og at de nye prisene tar utgangspunkt i valutakursen i dag.

VL

Et lite spørsmål her til dere som har peiling  ;D

Min bil ble levert 25.5.2015, det er en S85. Om jeg bestiller en 85/90D nå før prisene justeres opp, kan jeg da selge min S85 etter prisene er justert opp og tape mindre på dette? Det er 15000,- i innskudd ved bestilling og resten ved overlevering sant? Så da vil jeg ha god tid på å selge min egen?  :o :)
Tesla model 3 reservert
Tesla X60 i bestilling, levering mars 17
2013 Leaf hvit
2016 Tesla S90D Midnight Silver - Solgt
2015 Tesla S85 Svart - Solgt
2013 Leaf blå - Solgt

VL

Tesla model 3 reservert
Tesla X60 i bestilling, levering mars 17
2013 Leaf hvit
2016 Tesla S90D Midnight Silver - Solgt
2015 Tesla S85 Svart - Solgt
2013 Leaf blå - Solgt

Espen Hugaas Andersen

#65
Sitat fra: VL på fredag 31. juli 2015, klokken 12:29
Et lite spørsmål her til dere som har peiling  ;D

Min bil ble levert 25.5.2015, det er en S85. Om jeg bestiller en 85/90D nå før prisene justeres opp, kan jeg da selge min S85 etter prisene er justert opp og tape mindre på dette? Det er 15000,- i innskudd ved bestilling og resten ved overlevering sant? Så da vil jeg ha god tid på å selge min egen?  :o :)
Tape mindre enn hva?

Hvis du skal kjøpe en 85D eller 90D, så ville jeg gjort det snarlig. Om prisen økes med 7% er jo dette en økning på 40-50k. Om du også bruker en rabattlink (F.eks http://ts.la/bjrn3169 ) får du ytterligere 10k i avslag. Så i forhold til å kjøpe i november er prisen fort 50-60k lavere nå.

Akkurat når du selger bilen er neppe veldig avgjørende, men det skader neppe mye å vente til du får bilen.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

Espen Hugaas Andersen

Sitat fra: VL på fredag 31. juli 2015, klokken 12:33
Kjøper folk S85 nå forresten? Eller er den "ut"?  :o
I nybilsalget er de ganske ut. Noe i området av 1% av salget er S85. Men på bruktbilmarkedet omsettes S85 ganske fort, så lenge prisen er realistisk. (Stort sett i området 500-600k.)
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

VL

Da må jeg nesten overtale fruen og hive meg i sving! Men vil ikke ned på 500 tallet for min S85 da... Kan jo ikke tape seg over 100lapper på 2-3 måneder? I tillegg øker jo prisene snart, da bør jo det være oppnåelig å se starten på 600 tallet vel?
Tesla model 3 reservert
Tesla X60 i bestilling, levering mars 17
2013 Leaf hvit
2016 Tesla S90D Midnight Silver - Solgt
2015 Tesla S85 Svart - Solgt
2013 Leaf blå - Solgt

Espen Hugaas Andersen

Sitat fra: VL på fredag 31. juli 2015, klokken 13:02
Da må jeg nesten overtale fruen og hive meg i sving! Men vil ikke ned på 500 tallet for min S85 da... Kan jo ikke tape seg over 100lapper på 2-3 måneder? I tillegg øker jo prisene snart, da bør jo det være oppnåelig å se starten på 600 tallet vel?
Jeg vil tro prisen for en 2-3 mnd S85 vil ende opp betydelig nærmere 600k enn 500k, kanskje noe over 600k. Tillegsutstyret er viktig - om det er masse ekstrautstyr er det nok ikke vanskelig å havne over 600k. Men dette styres også veldig mye av hvor mange biler som er til salgs. Om det er 500 stk S85 til salgs på finn, og alle er fast bestemt på å selge, så vil prisene stupe, mens om det er masse P85D, P90D, o.l. som ligger ute til høy pris, og så har du din til billigste pris på 620k, så vil din selge raskt.

Jeg vil tro antallet S85 på finn synker utover i tid nå. Men du vil kanskje se et økende antall S70, som kanskje vil kunne påvirke prisene på S85. For de der prisen er viktigst er nok ikke de ekstra 15 kWh veldig avgjørende - S70 er en veldig god deal.

Et annet moment er Model X lanseringen. Det er mulig vi vil se et økende antall Model S av alle typer på finn ettersom en del folk kanskje vil selge sine Model S for å få hengerfeste og/eller større bil. Lanseringen er om få uker, og så vil vi nok få et ganske intenst mediakjør på Model X, noe som vil kunne undergrave bruktbilprisene på Model S.

Summert opp så om jeg skal gjette på når det er lurest å selge en S85, så vil jeg tro dette er i løpet av de neste par månedene.Men jeg ville ikke forventet kjempemye mer enn 600k. Bil er dessverre et tapsprosjekt. Sammenlign f.eks med denne: http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=62144784
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

Toonster

Settes prisene opp uten noe varsel, eller går det et varsel om at fra en bestemt dato vil prisene gå opp x % ?

Muffinman

Så langt har man våknet om morgenen og oppdaget at prisene er justert. Blir vel neppe annerledes denne gangen.

christian1986

Håååpløst dette her. Det er jo faktisk økonomisk fornuftig(i alle fall ikke ufornuftig) å bytte ut bilen igjen. Med EK fra min 85D som ble kjøpt før forrige prisoppgang kommer jeg nok en gang veldig ok ut av det. Pluss er at en nå også får 90kWh, nye seter og ny farge!

På den andre siden vil jeg igjen måtte forklare folk hvorfor jeg har byttet...

Epleskreller

Sitat fra: christian1986 på søndag 02. august 2015, klokken 16:03
Håååpløst dette her. Det er jo faktisk økonomisk fornuftig(i alle fall ikke ufornuftig) å bytte ut bilen igjen. Med EK fra min 85D som ble kjøpt før forrige prisoppgang kommer jeg nok en gang veldig ok ut av det. Pluss er at en nå også får 90kWh, nye seter og ny farge!

På den andre siden vil jeg igjen måtte forklare folk hvorfor jeg har byttet...
Enig,  bortsett fra at jeg da velger samme farge (fikk byttet til titan siden blå gikk ut..) Men tror jeg står over byttet denne gangen..
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

christian1986

I tillegg er det jo rimelig å tro at 4G er på plass til bilen leveres, så enda noen kroner spart.

Det store spørsmålet er jo hva som skjer på bruktmarkedet fram mot oktober, da en eventuell levering vil finne sted. Prisene på 85D har holdt seg veldig bra, i alle fall for oss som kjøpte med en gang de ble tilgjengelig.

MeTesla

Jeg er veldig i tvil... og fristet til å legge inn en bestilling på en 85D, lik den jeg har. Men den jeg har fikk jeg NG seter fremme og bak, det får man jo ikke lenger. Og den elektriske bakluka kan jeg ikke få med uten å bestille Premiumpakka og den vil jeg egentlig heller ikke ha.

Jeg er fristet til å legge inn en bestilling og ikke bekrefte den før etter prisendringen. Om prisen går mindre opp enn det man skulle tro, for eksempel pare et par tre prosent, så kan jeg jo bare kansellere orderen.

Om jeg så beholdt bestillingen ville jeg da valgt levering så sent som mulig, mao april neste år for å få med mest mulig nytt, kanskje kommer det en hel del i forbindelse med X lanseringen?

Er det  flere som tenker i de baner? Hvis så, kanskje vi skal utveksle "rabattkuponger" og få i pose og sekk? Eller tror man at Tesla setter en stopper for det, det er vel ikke helt det som var intensjonen?

Jeg er i tvil, skal - skal ikke?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA