Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Valg av bil

Startet av nie, torsdag 27. august 2015, klokken 13:52

« forrige - neste »

VL

Sitat fra: satheesh.net på onsdag 02. mars 2016, klokken 11:25
Jeg føler jeg må komme med en annonsering, men jeg avventer litt. På lik linje anbefaler jeg dere om å avvente litt før dere går til innkjøp av nye sko og såler til bilene deres.

TOCN kommer snart med en avtale (medlemsfordel) med et av Norges største forhandlere. Vi er i sluttfasen... ;)

Spennende! Har forøvrig veldig gode rabatter på dekk, felg og andre bil produkter hos Vianor og andre dekkforhandlere. Har blant annet 48.5% på dekk fra Nokian, 40% på dekk fra Michelin og Goodyear og 40-50% på diverse felgleverandører... Vil tilbudene gjennom TOCN matche dette?  :)
Tesla model 3 reservert
Tesla X60 i bestilling, levering mars 17
2013 Leaf hvit
2016 Tesla S90D Midnight Silver - Solgt
2015 Tesla S85 Svart - Solgt
2013 Leaf blå - Solgt

satheesh.net

petersv

Dekk og rabatt er noe lureri. Hva koster et R2 med din rabatt VL? Megahjul har det til 2k.

VL

Petersv: Det medfører nok litt riktighet ja. Har ikke sjekket ut pris på R2, men når jeg har handlet dekk og felg tidligere har jeg erfart at de "store" forhandlerne som jeg gjerne har rabatter hos ligger en del høyere i pris, så sluttsummen blir ikke like billig som man hadde trodd. Derfor blir det spennende å se hva TOCN klarer å stille med  :)
Tesla model 3 reservert
Tesla X60 i bestilling, levering mars 17
2013 Leaf hvit
2016 Tesla S90D Midnight Silver - Solgt
2015 Tesla S85 Svart - Solgt
2013 Leaf blå - Solgt

petersv

Definitivt, blir veldig bra, er positiv til dette, men dekkbransjen opererer på kanten av markedsføringsloven med sin praksis.

Dexter

ett firma på Jessheim hadde kampanje på 50% på dekk, sjekka pris der Kontra fast pris på ett dekkfirma i 20km unna. Dekkfirmaet med fastpris ga meg en pris på 1200kr under det firmaet som kjørte 50% rabatt.

Dekkbransjen er helt på styr.

Dexter

Sitat fra: kvasbo på lørdag 13. februar 2016, klokken 08:50
Nå glemmer dere hva slags bil Model S er igjen. Et Ferrari-hjul kan fort koste hundre tusen kroner, og de feteste felgene til en Mercedes S-klasse koster fort 50.000 de også. Dette er ikke en Passat.

En god latter forlenger livet, du ga meg akkurat 30 år ekstra.

tkjoerlaug

ihlhaug

Her var det mye som ikke har med prisstigning å gjøre...!

Snakket i dag med min selger på Tesla her i Bergen som forteller at det kommer enda en økning i april, så  skal man handle bør det gjøres før rundt midten av april. Selv dør jeg litt av dette siden jeg avbestilte en 70D for to prisøkninger siden, men men, gjort er gjort. Blir fort jævla dyrt med Tesla nå, har lyst til å bytte fra en 4-5 mnd gammel S85 til S85D, men det blir for dyrt.
- Tesla Model S 85kW, grå, sort skinn, matt lacewood, ALT ekstrautstyr utenom ekstra seter. SOLGT.
- Kawasaki er6n 2006 modell, sommermonsteret.
- Tesla Model S 85kW, perlehvit, beige next gen, carbon, 21" mørke, alt utenom luft og 7 seter. VIN 876xx
- Reservert to stk model 3.

MrBacardi

Sitat fra: ihlhaug på torsdag 03. mars 2016, klokken 19:05
Her var det mye som ikke har med prisstigning å gjøre...!

Snakket i dag med min selger på Tesla her i Bergen som forteller at det kommer enda en økning i april, så  skal man handle bør det gjøres før rundt midten av april. Selv dør jeg litt av dette siden jeg avbestilte en 70D for to prisøkninger siden, men men, gjort er gjort. Blir fort jævla dyrt med Tesla nå, har lyst til å bytte fra en 4-5 mnd gammel S85 til S85D, men det blir for dyrt.

Sjekk med Tesla hvilke inventarbiler de har tilgjengelig. Flere som har kjøpt slike til gamle priser.
Test mine Android-apps: Bilsamler / Ladestasjon
Jeg koblet Teslaen til slack

2020 VW ID.3 1ST - Kø-nr 75
2017 Leaf 30 kWh - Utlevert april 2017
2016 Model S 70D - Utlevert feb 2016

Muffinman

Blir fort jævla dyrt med Tesla nå, har lyst til å bytte fra en 4-5 mnd gammel S85 til S85D, men det blir for dyrt.
Trøst deg med at du uansett har en tilnærmet helt ny bil som i forhold til 85D har:

• Tre ganger så stor plass i frunken
  • Ingen drivverksstøy
  • Lavere vekt
  • Litt lavere forbruk på vinterføre (men litt høyere på sommeren
  • Gode vinteregenskaper
  • ....og ellers er dønn lik

:)

ihlhaug

Sitat fra: Muffinman på torsdag 03. mars 2016, klokken 19:22
Blir fort jævla dyrt med Tesla nå, har lyst til å bytte fra en 4-5 mnd gammel S85 til S85D, men det blir for dyrt.
Trøst deg med at du uansett har en tilnærmet helt ny bil som i forhold til 85D har:

• Tre ganger så stor plass i frunken
  • Ingen drivverksstøy
  • Lavere vekt
  • Litt lavere forbruk på vinterføre (men litt høyere på sommeren
  • Gode vinteregenskaper
  • ....og ellers er dønn lik

:)

Ja jeg klager ikke, men blir fort mye vil ha mer. Spesielt siden jeg nå har fått tre stk på jobben til å kjøpe, og de går for 90D eller P90D. Får trøste meg med at de er eldre og etablerte, mens jeg er nyetablert og har kun en inntekt. Får kanskje heller gå for en brukt X om et par år. Uansett, prisen skal visst opp :(
- Tesla Model S 85kW, grå, sort skinn, matt lacewood, ALT ekstrautstyr utenom ekstra seter. SOLGT.
- Kawasaki er6n 2006 modell, sommermonsteret.
- Tesla Model S 85kW, perlehvit, beige next gen, carbon, 21" mørke, alt utenom luft og 7 seter. VIN 876xx
- Reservert to stk model 3.

rsomby

Hadde prisene holdt seg rundt 2014 nivå så hadde jeg hatt minst en bil til nå. Akkurat nå klarer jeg ikke overbevise meg selv om at det er verdt det, å bytte til en 2år nyere bil som ser helt lik ut, og koster 250.000 mer.

Muffinman

Kjører P90D loaner med til godt over millionen for tiden. Lang historie kort, bortsett fra rivstarten er det svært liten forskjell på bilene. Draget dauer jo av etter 1 sekund. Kjøper man en slik har man behov for å ha det "beste", eller så har de ikke prøvd de rimeligere utgavene. Hvis jeg kunne gjort nykjøpet av 85D``en i signaturen om igjen ville jeg heller valgt en pent brukt rwd 85-bil med første utgave av skinnsetene, uten panotak :)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA