Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Valg av bil

Startet av nie, torsdag 27. august 2015, klokken 13:52

« forrige - neste »

FU73

jeg kikker på vinklingen på eikene. hvis man ser feks på det øverste bildet på en eike som peker nedover mot bakken, så vinkles eiken innover og samtidig bakover. på nederste bildet er det også slik, men bilen står i motsatt retning, så man må tenke motsatt. Så ut i fra disse bildene, er felgene forskjellige.
2016 Model S 70D

overlay

Yes. Disse vil skape "undertrykk" under bilen slik jeg kan se

Muffinman

Sitat fra: lunitiks på lørdag 13. februar 2016, klokken 18:23
Tuller du? De går jo med klokken på begge sider av bilen, jo!
Det er jo poenget. Da må felgene være speilvendt. I virkeligheten får du 4 like felger, og da går de forskjellig vei avhengig av hvilken side de monteres på. Virkeligheten ser slik ut på høyre side:

Havebigfun

Bildene gir feil inntrykk- det finnes kun en type- som går hver sin vei hhv på hø/ve side. Tror ikke de har en relevant viftefunksjon- da ville bilen blitt dratt til en side i høyere hastigheter. Felgene er "billige" i produksjon og Tesla har svært gode marginer. Mulig de har produksjonsproblemer og ønsker å redusere etterspørselen :o
Helt enig med Cookie.

lunitiks

Sitat fra: Muffinman på lørdag 13. februar 2016, klokken 18:48
Sitat fra: lunitiks på lørdag 13. februar 2016, klokken 18:23
Tuller du? De går jo med klokken på begge sider av bilen, jo!
Det er jo poenget. Da må felgene være speilvendt. I virkeligheten får du 4 like felger, og da går de forskjellig vei avhengig av hvilken side de monteres på. Virkeligheten ser slik ut på høyre side:


LOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOL
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

overlay

Enkelte High Performance biler blir levert med "vifte" felger for å få varmen vekk fra bremseskivene. Tidligere Koenigsegg biler ble for eksempel det


Muffinman

Selv trodde jeg at jeg hadde fått feilleveranse av felger når jeg monterte sommerhjulene for første gang våren 2014. Var sikker på at jeg hadde fått fire venstrefelger, for felgene var jo tilpasset henholdsvis høyre- og venstreside i designstudioet. Men etter å ha googlet noen bilder oppdaget jeg at det faktisk skulle være slik. Skuffet naturligvis, for det var jo ikke særlig pent. Hvorfor de har "pyntet" på dette i designstudio kan man jo spekulere i, men det oppleves ikke som særlig redelig.

HKS

Sitat fra: Teslanewbie på mandag 08. februar 2016, klokken 07:11
Begynner å bli stive priser nå med priser over 900000kr for en brukbart konfigurert 90D..
Ser ut som Tesla bruker en høyre dollarkurs for reservasjon av Model X Signature.
Vekslingskurs på 9,38 er nevnt i en tråd på Model X forumet.

Blir ikke overasket hvis det kommer flere prisoppganger for Model S fremover mot sommeren.
Tesla Model S 90D

Bjoris

Sitat fra: HKS på tirsdag 01. mars 2016, klokken 21:33
Sitat fra: Teslanewbie på mandag 08. februar 2016, klokken 07:11
Begynner å bli stive priser nå med priser over 900000kr for en brukbart konfigurert 90D..
Ser ut som Tesla bruker en høyre dollarkurs for reservasjon av Model X Signature.
Vekslingskurs på 9,38 er nevnt i en tråd på Model X forumet.

Blir ikke overasket hvis det kommer flere prisoppganger for Model S fremover mot sommeren.

Det gir ingen mening med 9,38 siden kursen ikke har vært der noen gang og ligger på 8.65 nå som også ser ut til å være kursen de øvrige prisene har blitt justert etter. I mitt xls ark kom jeg til at kurs for S er ca 8,43 for bilen (70D) har ikke sjekke de øvrige modellen, og ca 8,26 til 8,30 for utstyret så kanskje ett lite knepp til kommer....
I bestilling: X60D, Midnight Silver, luft/henger/vinter/AP
Solgt: 70D(75) Titanum, levert 2.9, solgt 4.9!
Solgt: S85 Grå med alt, Solgt Nov 2015
2016 Tekna 30, levering 20.1.2016
Solgt: 2011 US Leaf SL

Cobos

Signature har alltid hatt et Signatur tillegg som er det du betaler ekstra for at det står Signature på bilen. Og gir deg i teorien tidligere levering. Det var vel opp mot 25k ekstra for Model S og enda mer for Roadsteren. At dette også gjelder X overrasker ikke meg. Regner man da direkte blir det naturligvis en høyere dollarkurs for dette ekstra "gebyret".

Cobos
Oslo
Model S60
Fantastisk bil i over 2 år, som jeg fortsatt gleder meg til å kjøre.

dundun

Sitat fra: Cookie Monster på lørdag 13. februar 2016, klokken 17:21
Å sammenligne de Tesla hjulene med Ferrari som har super lette magensium eller smidde felger er jo ;D

De er jo ikke priset etter prodkost, men etter hva man kan få. Og Tesla-kjøpere er tydeligvis villige til å betale såpass for relativt enkle hjul. Vurderer å selge mine originale ubrukte 21" selv og heller kjøpe 20".
Har: Model S S85D, rød med alt.
Har: i3 med alt
Solgt: Model S P85, brun med alt.
Solgt: Mercedes B-klasse elektrisk m/alt.
Er åpenbart enkel å ha med å gjøre på ekstrautstyret.

Epleskreller

Sitat fra: Cobos på onsdag 02. mars 2016, klokken 07:46
Signature har alltid hatt et Signatur tillegg som er det du betaler ekstra for at det står Signature på bilen. Og gir deg i teorien tidligere levering. Det var vel opp mot 25k ekstra for Model S og enda mer for Roadsteren. At dette også gjelder X overrasker ikke meg. Regner man da direkte blir det naturligvis en høyere dollarkurs for dette ekstra "gebyret".

Cobos

Tja, det er kursen mellom US Sig og Norsk Sig som er veldig høy ift de andre kursene. US Sig burde vel vært tilsvarende dyr?
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

satheesh.net

Jeg føler jeg må komme med en annonsering, men jeg avventer litt. På lik linje anbefaler jeg dere om å avvente litt før dere går til innkjøp av nye sko og såler til bilene deres.

TOCN kommer snart med en avtale (medlemsfordel) med et av Norges største forhandlere. Vi er i sluttfasen... ;)

lunitiks

Sitat fra: satheesh.net på onsdag 02. mars 2016, klokken 11:25
Jeg føler jeg må komme med en annonsering, men jeg avventer litt. På lik linje anbefaler jeg dere om å avvente litt før dere går til innkjøp av nye sko og såler til bilene deres.

TOCN kommer snart med en avtale (medlemsfordel) med et av Norges største forhandlere. Vi er i sluttfasen... ;)
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA