Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Valg av bil

Startet av nie, torsdag 27. august 2015, klokken 13:52

« forrige - neste »

Amoss

Sitat fra: lunitiks på fredag 12. februar 2016, klokken 18:13
Jeg kommer ikke over disse dekkprisene... Finnes det virkelig et nevneverdig antall nordmenn som vil bla opp FEMTI-SYV-TUSEN-KRONER for 21'' Pirelli vinterdekk!?

Ikke for å forsvare prisen, men rett skal dog være rett. Er vel for dekk + felg, ikke bare dekk slik du fremstiller det her.
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

lunitiks

2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

dundun

Nå glemmer dere hva slags bil Model S er igjen. Et Ferrari-hjul kan fort koste hundre tusen kroner, og de feteste felgene til en Mercedes S-klasse koster fort 50.000 de også. Dette er ikke en Passat.
Har: Model S S85D, rød med alt.
Har: i3 med alt
Solgt: Model S P85, brun med alt.
Solgt: Mercedes B-klasse elektrisk m/alt.
Er åpenbart enkel å ha med å gjøre på ekstrautstyret.

lunitiks

2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

Lokführer

Sitat fra: kvasbo på lørdag 13. februar 2016, klokken 08:50
Nå glemmer dere hva slags bil Model S er igjen. Et Ferrari-hjul kan fort koste hundre tusen kroner, og de feteste felgene til en Mercedes S-klasse koster fort 50.000 de også. Dette er ikke en Passat.
Hadde det vært snakk om ultralette supersterke smidde felger, så skulle jeg vært enig, men teslafelgene er helt ordinære og blytunge lettmetallfelger.
Men men, noen er jo redde for uorginale deler og kjøper orginale dekk hos forhandleren..
Elbilist som unnlater å bruke kollektivfelt.

Toonster

Sitat fra: Lokführer på lørdag 13. februar 2016, klokken 16:39
Sitat fra: kvasbo på lørdag 13. februar 2016, klokken 08:50
Nå glemmer dere hva slags bil Model S er igjen. Et Ferrari-hjul kan fort koste hundre tusen kroner, og de feteste felgene til en Mercedes S-klasse koster fort 50.000 de også. Dette er ikke en Passat.
Hadde det vært snakk om ultralette supersterke smidde felger, så skulle jeg vært enig, men teslafelgene er helt ordinære og blytunge lettmetallfelger.
Men men, noen er jo redde for uorginale deler og kjøper orginale dekk hos forhandleren..

De 21" hjulene er kanskje først og fremst beregnet på toppmodellen P90D, og de kundene som kjøper den versjonen har vel nok midler slik at for dem er ikke prisen avskrekkende.

Tenker Tesla, tenker jeg :)

Cookie Monster

#546
Å sammenligne de Tesla hjulene med Ferrari som har super lette magensium eller smidde felger er jo ;D

Tesla 21" felgene er ganske billig laget, tung og har også vært litt varierende kvalitet på. De har ikke en gang tatt seg råd til to presser så felgene går jo feil vei på den ene siden som er passe teit på felger i den prisklassen.
Syntes det var mye at jeg betalte 28 000 ekstra for de med bilen for snart 1 år siden. Har har solgt de nå for 20 000 med dekk og kjøpt inn noe skikkelig kvalitet som er mye lettere :)
2015 P85D

Muffinman

Sitat fra: Cookie Monster på lørdag 13. februar 2016, klokken 17:21
Tesla 21" felgene er billig laget, tung og har også vært varierende kvalitet på. De har ikke en gang tatt seg råd til to presser så felgene går jo feil vei på den ene siden som er passe teit på felger i den prisklassen.
Det kan jo ikke stemme, for de er jo riktig vei på begge sider i designstudio  ;D

Cookie Monster

Ja er noe spesielt at de er riktig på bildene. Er mye på nettsiden som ikke er slik som i virkeligheten  ;D

De som kjøpte bilen tidligere har vel betalt rundt 30-35 000 for felgene som er en ok pris med gode dekkk. Men over 50 000 uten moms er de bare ikke verdt.
2015 P85D

lunitiks

#549
Seriøst går de gal-veien på motsatt side!!? Bilder takk!!!!!!!!!!!!!!!!


EDIT: Nei Muffinman på DesignStudio går de faktisk gal vei på den ene siden. o.m.f.g. someone please take my 57k. now.




2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

Powerflux

Sitat fra: lunitiks på lørdag 13. februar 2016, klokken 17:43
Seriøst går de gal-veien på motsatt side!!? Bilder takk!!!!!!!!!!!!!!!!
Jøss, det har jeg ikke tenkt over :o
Det er jo helt bambus ::)
Japan Leaf, levert juni 2013.
137000 km. 1 bar forsvunnet.
Tesla S70D Facelift, levert juni 2016.
52000 km.
Hyundai Kona Electric, levert mars 2019
13000 km.

weld77

Til opplysning koster det ca 10.000 eur mer å produserer en Audi Q7 enn en Fiat 500 så kan man tenke hva man vil.

Epleskreller

Sitat fra: Cookie Monster på lørdag 13. februar 2016, klokken 17:21
Å sammenligne de Tesla hjulene med Ferrari som har super lette magensium eller smidde felger er jo ;D

Tesla 21" felgene er ganske billig laget, tung og har også vært litt varierende kvalitet på. De har ikke en gang tatt seg råd til to presser så felgene går jo feil vei på den ene siden som er passe teit på felger i den prisklassen.
Syntes det var mye at jeg betalte 28 000 ekstra for de med bilen for snart 1 år siden. Har har solgt de nå for 20 000 med dekk og kjøpt inn noe skikkelig kvalitet som er mye lettere :)

Så totalt ble prisen din for 21" fra Tesla 28.000 pluss verdien av standard 19".. Så rundt 40-45.000kr. Det er svindyrt i mine øyne.
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

FU73

Sitat fra: lunitiks på lørdag 13. februar 2016, klokken 17:43
Seriøst går de gal-veien på motsatt side!!? Bilder takk!!!!!!!!!!!!!!!!


EDIT: Nei Muffinman på DesignStudio går de faktisk gal vei på den ene siden. o.m.f.g. someone please take my 57k. now.





de går jo riktig på bildene der da. de er jo speilvent disse som jeg kan se.
2016 Model S 70D

lunitiks

Tuller du? De går jo med klokken på begge sider av bilen, jo!
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA