Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Valg av bil

Startet av nie, torsdag 27. august 2015, klokken 13:52

« forrige - neste »

Cookie Monster

Må ut av bilen for å vaske ruta uansett så da er det bra å kunne varme henda på rattet etterpå ;D


Kommer nok nye dyser på vinterpakken også når de har brukt opp det de har på lager. Bilen trenger en betydelig kraftigere pumpe skal det bli like bra som på andre nyere biler.
2015 P85D

hemi

Jeg er 100% enig med dere, man må jo faktisk STOPPE BILEN for å bruke spylerdysene?! :o

Fikk en noe sarkastisk "tror du har glemt fylle spylervæske" fra baksetet en dag... med tilsvar.. ehh nei det skal være sånn, jeg lover

satser på at nye dyser er lettere å retrofitte enn ratt med varme :o

Cookie Monster

Ja ratt med varme får man ikke har man først valgt det bort. Dyser koster 1200,- å ettermontere. Enn så lenge mister man da varme i de fram til ny type kommer med varme.
2015 P85D

sap_2000

Sitat fra: hemi på mandag 01. februar 2016, klokken 14:38
Sitat fra: sap_2000 på mandag 01. februar 2016, klokken 11:48

Ble mer enn dyrt nok når hjertet fikk lov å spekke ... :o

Halla mannen, min e-golf ble til en P85D med alt unntatt 7 seter greia akkuratt... jeg "skulle bare ha en billig tesla" som ble til..

...Siden du sitter og bestiller nå, betyr dette at vi kan diskutere hvor mye vi redder verden i elbil når vi slår ned noen små kalde i middagsbukta til sommern? ;)

Hei igjen Mr  ;)
Jeg er nok like opptatt av å personlig kunne redde verden som deg, hehe ::) For meg handler det om tilpasse seg når man en gang bor her vi bor så man blir minst mulig straffet og regulert av de som er grønne utenpå og røde inni  ::)

Har ikke kommet så langt som til bestilling. Sitter og vurderer litt frem og tilbake. Du vet jo hvor allergisk jeg er mot idiotfeil og dårlig service (ref båtbransjen), og det er vel hovedgrunnen til at vi ikke har skaffet oss Tesla tidligere...

Men håper jo ting er blitt bedre nå, selv om serviceapparatet enn så lenge virker som en katastrofe ut ifra det jeg leser og hører.

Jo, det er lett å ende opp med hele lista ...helt til man ser sluttsummen. På spekken over droppet jeg HiFi for å komme under 900 grensa. Er ikke så lydinteressert, men skulle gjerne hatt det også. Kan godt hende noe annet må velges bort også,men vanskelig da en bil i den klassen egentlig bør ha alt og litt til. 

Synes bilen allerede har passert smertegrensen på pris når man tar alt i betraktning (kvalitet, feil, serviceapparatet osv), så derfor vurderer jeg det litt som nå eller aldri ang Model S.

Er annet alternativ vil være å kjøpe en nesten ny bil av en som er motivert for å selge. En i familien gjorde nettopp det med en P85D til en grei pris. Utfordringen vil da være at man kanskje ikke får alt som man vil med farger og utstyrskombinasjoner, men ikke sikkert det er dumt når ting skal betales.

Hvor lang tid tror folket man har på å bestemme seg før prisøkningen kommer?
Og finnes det noe som heter rabatt i Telsa sin verden?
Kanskje jeg burde ta meg en tur til Telsa på Skøyen eller Rud(?) en av dagene...
Mvh. SAP - Helelektriske fra juni 2017

lunitiks

Sitat fra: hemi på mandag 01. februar 2016, klokken 15:10
Jeg er 100% enig med dere, man må jo faktisk STOPPE BILEN for å bruke spylerdysene?! :o

Fikk en noe sarkastisk "tror du har glemt fylle spylervæske" fra baksetet en dag... med tilsvar.. ehh nei det skal være sånn, jeg lover

satser på at nye dyser er lettere å retrofitte enn ratt med varme :o

Krisemaksimering...!

Nå har jeg ikke prøvd dysene i 100km/t, men til daglig funker de helt fint. Litt konsentrert men får jobben gjort. Etter å ha lest all klagingen her inne blir man selvfølgelig "overbevist" om at dette kunne vært bedre, men hadde jeg ikke lest om det ville jeg aldri reagert.

HERLIG varmt ratt - som får effekt overraskende kjapt - smelting av viskerfelt og (om enn sjeldent brukt) varme i baksetene oppveier så til de grader for de "dårlige" spylerdysene. Skjønner ikke folk som "hater" vinterpakken alene pga dysene. Koster jo under 10k! Et godt kjøp spør du meg.

(Når det er sagt, er mitt største aber at man f... i h.... ikke kan starte vinterpakke-funksjonene fra app. HELT IDIOTISK, TESLA!)
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

Muffinman

Stråledysene blir såpass at de gjør jobben så vidt med litt justering, men det blir ikke bra. Sprededysene funker i veldig lav fart, men har oppdaget at ved kjøring i normale hastigheter treffer de så langt nede på ruta at et felt på førersiden ca. fra midten av ruta og oppover ikke blir rene. Synd, for jeg trodde nesten løsningen var å ettermontere disse på gamlebilen...

Gusse

Har sittet å lekt med designerstudioet i helgen. Er det virkelig slik at jeg ikke har fått det med meg, eller har de fleste pakkene økt i pris nå i dag med 100kr pr pakke?


Bjoris

#503
Men NÅ er iallefall prisene høyere, min spec fra før jul har nå gått opp 67.800 og det er en forsiktig 70D uten Lyd og Luft... Begynner å bli dyrt ja... Det er vel i underkant av 5% denne gangen, usikker på hva prisene var før denne oppgangen, men ser min har gått opp rett i overkant av 10%, men da inkl disse 10.000 i rabatt som ble gitt før jul, får en dette fortsatt?

Samme feil som sist, med 32.000 for R2 19 tommere;)

85 valget er borte og karslige ca 110.000 ekstra for 90 vs 70!
I bestilling: X60D, Midnight Silver, luft/henger/vinter/AP
Solgt: 70D(75) Titanum, levert 2.9, solgt 4.9!
Solgt: S85 Grå med alt, Solgt Nov 2015
2016 Tekna 30, levering 20.1.2016
Solgt: 2011 US Leaf SL

lunitiks

#504
Jepp. Har steget i natt. Min spec opp med ca 30k. Nå koster bilen jeg mottok i høst ca 100.000,- mer enn hva jeg blødde. Begynner å bli temmelig stiv pris!

Interessant at 85 er helt borte. Temmelig stort sprik mellom 70 og 90
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

FU73

Steike. 71300,- mer for min 70D nå. eller 81300,- for min del med 10000,- avslag.

32000,- for vinterhjul. ikke småtterier
2016 Model S 70D

Muffinman

#506
Bikket 70k for 21" med vinterhjul. Det er jo en dobling.

Ikke mange som kommer til å kjøpe vinterhjul av Tesla nå? Man får jo lett kvalitetsvinterdekk på flotte 19" m/TPMS for knappe 20" ellers?

EDIT: ca. 830-850 for konfigen jeg la 630 i for et par måneder siden, avhengig av hvordan man justerer for endring i utstyrspakker.

Teslanewbie

#507
Min 90D er nå 134000kr dyrere enn når jeg bestilte .

Begynner å bli stive priser nå med priser over 900000kr for en brukbart konfigurert 90D..
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

Diravi

#508
Det er vel først og fremst dekkene som drar opp, i hvert fall på 70D. Enig i at 32 000 må være den samme tabben som sist, alt annet av pakker har bare gått opp med ca 700 kr.

Min bil har ikke blitt mer enn ca 10 000 dyrere på denne prisoppgangen - men totalt 89 000 på de tre som har vært siden jeg bekreftet. Basis 70D koster nå omtrent på kronen det samme som jeg betaler med luft, NextGen, metallic lakk, treverk, autopilot og vinterdekk.

EDIT: Jeg går da ut fra at 32 000 for 19" med vinterdekk rett og slett er en feil - og forventer at prisen er nede på 22 000 i løpet av få dager.
2016 Model S70 D - (pre-Facelift) Bestilt Model Y Long Range.

Duver i tillegg rundt i en 1972 Citroën DS og en 1976 CX Prestige, blant annet.

lunitiks

Jeg vil gjerne ha et drag av hva enn Teslas websideansvarlige røyker..
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA