Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Valg av bil

Startet av nie, torsdag 27. august 2015, klokken 13:52

« forrige - neste »

o.b.lix

«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»

2017 Tesla model X 90D (Ap2.0) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

VL

Det blir nytt prishopp et sted mellom midten av februar og slutten av februar! ( Sikre kilder ).... Da kan vi se for oss en oppgang på 40-50000 kr!  :)
Tesla model 3 reservert
Tesla X60 i bestilling, levering mars 17
2013 Leaf hvit
2016 Tesla S90D Midnight Silver - Solgt
2015 Tesla S85 Svart - Solgt
2013 Leaf blå - Solgt

Teslanewbie

Sitat fra: o.b.lix på onsdag 27. januar 2016, klokken 16:42
Canada har nettopp blitt prisjustert og de har i samme slengen fjernet 85kWh-batteriet...

http://electrek.co/2016/01/27/tesla-discontinue-85-kwh-battery-option-canada/

Som forventet , ulogisk å både selge 85 og 90 pakken.

Det snakkes nå om en 100 pakke til høsten .
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16


Bjoris

Ble det samme pris som før på 90? Dvs at du må ut med 100 for å få større batteri enn 70? Begynner å bli dyrt ja
I bestilling: X60D, Midnight Silver, luft/henger/vinter/AP
Solgt: 70D(75) Titanum, levert 2.9, solgt 4.9!
Solgt: S85 Grå med alt, Solgt Nov 2015
2016 Tekna 30, levering 20.1.2016
Solgt: 2011 US Leaf SL

Dexter

Blir dyrt for en mellomklasse bil ja.

Vurderte en 85D, men de priser seg helt ut.

glenn.sollid

Er vel minimalt rekkeviddeforskjell på 70D og 85D også ? 70D utnytter vel 65 kW til kjøring mens 85D utnytter 75 kW? I tillegg bruker 70D ca 10% mindre strøm på kjøring. Blir vel ikke mer enn 2 -3 mil forskjell.


Powerflux

Bestilte 70D rett før forrige prisoppgang. Hadde nok sittet langt inne å bestille etter forrige prisoppgang. Med den nå varslede prisoppgangen ville det vært helt uaktuelt.

Skjønner ikke at de ønsker å prise seg helt ut istedenfor å akseptere lavere brutto pr solgte bil men holde volumet opp :o
Japan Leaf, levert juni 2013.
137000 km. 1 bar forsvunnet.
Tesla S70D Facelift, levert juni 2016.
52000 km.
Hyundai Kona Electric, levert mars 2019
13000 km.

christian1986

Er strengt tatt noe tesla ikke har skyld i. De taper alt i snitt 200 000(?) per bil, de som selges til Norge drar helt klart opp tapet. Skal det skyldes på noe må det være den fantastiske valutaen vår..

Salvesen

Sitat fra: Powerflux på onsdag 27. januar 2016, klokken 20:40
Bestilte 70D rett før forrige prisoppgang. Hadde nok sittet langt inne å bestille etter forrige prisoppgang. Med den nå varslede prisoppgangen ville det vært helt uaktuelt.

Skjønner ikke at de ønsker å prise seg helt ut istedenfor å akseptere lavere brutto pr solgte bil men holde volumet opp :o

Samme som meg, lenge tenk på å kjøpe tesla. Helt siden 2013 faktisk, prøvde en da og var "amazed" men, var alt for redd barnesykdommene så avholdt. Da jeg begynte å tenke på det igjen på slutten av sist år tenkte jeg å legge i 5-600 000. Fant for ut at det såvidt holdt til en brukt 85, så slengte på litt ekstra og gikk for en ganske pakket 70D. Neste prisøkning havner på neste 800 000 for min bil, det hadde nok ikke blitt noe kjøp da! Glad jeg sikret meg en før :)

Håper for tesla sin del at de enten får kosten ned eller at kronen styrker seg, tror det er mest kjangs for førstnevnte i nærmere fremtid iallefall..
Svart S75D 2016(AP2.0)
Solgt: Svart S70D 2015

petersv

Sitat fra: christian1986 på onsdag 27. januar 2016, klokken 21:10
Er strengt tatt noe tesla ikke har skyld i. De taper alt i snitt 200 000(?) per bil, de som selges til Norge drar helt klart opp tapet. Skal det skyldes på noe må det være den fantastiske valutaen vår..

At de taper penger per bil må du nesten forklare. Tesla har best margin i klassen, kun Porsche som er på linje faktisk.

Teslanewbie

P85 bilene rives vekk på Finn.no nå ... Bilene går til en pris over 600k..

Bare 76 TMS til salgs på Finn
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

KrW

Model X 100D 2018 AP2,5-3
Model X 90D 2017 AP2 solgt
Model X 90D 2016 solgt
Automower 330X robotklipper
Leaf solgt
Model S85 (kun i to uker)

christian1986

Sitat fra: petersv på onsdag 27. januar 2016, klokken 21:28
Sitat fra: christian1986 på onsdag 27. januar 2016, klokken 21:10
Er strengt tatt noe tesla ikke har skyld i. De taper alt i snitt 200 000(?) per bil, de som selges til Norge drar helt klart opp tapet. Skal det skyldes på noe må det være den fantastiske valutaen vår..

At de taper penger per bil må du nesten forklare. Tesla har best margin i klassen, kun Porsche som er på linje faktisk.
Kommer an på hvordan du regner. Antar at hvis en tar med veksten de jobber med så ser det verre ut. Hvis en derimot ser på rene kostnader på å produsere bilen mot hva den koster tjener de riktignok bra.

http://seekingalpha.com/article/3641306-tesla-manages-to-lose-19810-per-car-sold

jazzwheel

Sitat fra: Teslanewbie på onsdag 27. januar 2016, klokken 21:32
P85 bilene rives vekk på Finn.no nå ... Bilene går til en pris over 600k..

Bare 76 TMS til salgs på Finn

På vinteren, landet hvor alle bare må ha AWD?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA