Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Valg av bil

Startet av nie, torsdag 27. august 2015, klokken 13:52

« forrige - neste »

Tesla65

Ser ut som prisene på vinterdekk er justert. Pirelli dyrere, mens Nokian er blitt noe billigere.
Hvit P85 Solgt

VL

Vurerer å reservere en 90D før en eventuell prisoppgang. Det går nok i tap på lang sikt om kronen tar seg opp igjen, men la gå! Hvor lang tid har jeg på meg før jeg ikke kan få refundert reservasjons gebyret på 15000,-?  :)
Tesla model 3 reservert
Tesla X60 i bestilling, levering mars 17
2013 Leaf hvit
2016 Tesla S90D Midnight Silver - Solgt
2015 Tesla S85 Svart - Solgt
2013 Leaf blå - Solgt

Li-Ion

Sitat fra: VL på fredag 22. januar 2016, klokken 21:10
Vurerer å reservere en 90D før en eventuell prisoppgang. Det går nok i tap på lang sikt om kronen tar seg opp igjen, men la gå! Hvor lang tid har jeg på meg før jeg ikke kan få refundert reservasjons gebyret på 15000,-?  :)
14 dager...
Be afraid...

evole

Nja. Jeg fikk kun 12 dager på meg. Spørs jo litt hvordan du teller dager, men jeg reserverte på en mandag og fikk kun frem til lørdag 12 dager senere på å bestemme meg. Dette kan jeg dokumentere. Skjedde i august i fjor.

Juridisk er det uansett 14 dagers angrerett som gjelder.

HKS

Sitat fra: evole på lørdag 23. januar 2016, klokken 14:39
Juridisk er det uansett 14 dagers angrerett som gjelder.
Sender Tesla skjema for bruk av Angrerett når du bestiller bilen?

Kan ikke huske at de gjorde det når jeg bestilte (noen år siden nå).
Tesla Model S 90D

nie

Nja....Tror ikke angrefristen på 14 dager nødvendigvis gjelder ved denne type kjøp. Dette da det er en vare som spesialproduseres etter kundens spesifikasjon.  Er på litt tynn is nå men tror jeg har rett☺

SunSeeker

@nie  Riktig, står også godt beskrevet i kjøpsvilkårene.

glenn.sollid

Jeg har en 70D bestilt før forrige prisoppgang som jeg vurderer å kvitte meg med grunnet andre prioriteringer. Kan endres til 85D/90D ved hurtig avgjørelse. Samme gjelder ekstrautstyr.

Er satt levering i August, men dette kan også endres ved behov.
Send meg en PM om det kan være av interesse.

Ønsker og formidle bilen videre med 5-års servicepakke inkludert, da jeg også har noe kreditt som må benyttes.

BMW850

Sitat fra: FU73 på torsdag 07. januar 2016, klokken 18:20
jeg er også veldig glad for at jeg bestilte før siste prishopp. føles som man har gjort en god handel på en måte ;D

Glad jeg bestilte høsten 2013. Tror kursen var rett under 6 :D
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

Amoss

Sitat fra: nie på søndag 24. januar 2016, klokken 22:39
Nja....Tror ikke angrefristen på 14 dager nødvendigvis gjelder ved denne type kjøp. Dette da det er en vare som spesialproduseres etter kundens spesifikasjon.  Er på litt tynn is nå men tror jeg har rett☺

Korrekt at man ikke får 14 dages angrefrist på kjøpet av bil - ikke bare at den er spesialprodusert, men du er også fysisk innom butikken for å hente varen.

Men, strengt talt så burde du ha 14 dagers angrefrist på reservasjonsbeløpet, og det er vel igrunnen det de også praktiserer. Selv om de rett nok ikke kaller det "angrefrist" eller sender ut skjema, men de oppgir at man kan få tilbake reservasjonsbeløpet om man gir beskjed innen 14 dager eller noe slikt (og for bilmodeller som ikke har startet produksjonen - betraktelig lengre....). Unntaket var altså den som ble nevnt litt opp i tråden her som i praksis kun fikk 12 dager.
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

evole

Sitat fra: HKS på søndag 24. januar 2016, klokken 22:31
Sitat fra: evole på lørdag 23. januar 2016, klokken 14:39
Juridisk er det uansett 14 dagers angrerett som gjelder.
Sender Tesla skjema for bruk av Angrerett når du bestiller bilen?

Kan ikke huske at de gjorde det når jeg bestilte (noen år siden nå).
Nei, jeg tenkte ikke på angreretten, men fristen på to uker Tesla selv oppgir (i alle land?). Nå er det ingen grunn til å juridisk overprøve en kortere frist enn to uker, men kan være greit å vite at to uker i realiteten kan være 12 dager.

Jeg bestilte 3. august 2015.

E-post fra Tesla:

Din Model S-bestilling vil anses bekreftet den 15/08/2015 i forbindelse med fabrikkens planlegging og depositumet vil ikke lenger være refunderbart.

Fra avtaledokument:
Status på depositumet ditt: Spesialbestilt Kjøretøy. Du vil ha to uker fra den datoen du godtar denne Avtalen, til å gjøre endringer eller kansellere

Kjøretøykonfigurasjonen din. I løpet av denne toukersperioden vil depositumbeløpet ditt være fullstendig refunderbart. Etter toukersperioden vil du motta en e-postbekreftelse om at Kjøretøykonfigurasjonen din har blitt sendt til produksjon. På dette tidspunktet blir depositumet ditt ikke-refunderbart.

christian1986

#461
Fikk telefon om at min tredje bil var klar i dag. Regnet på det, og min s90d koster nesten 100k ekstra over dammen. Har lenge vurdert for og i mot, men her må jeg nok nesten slå til.

Grunnen er heller dårlig da jeg har en s85d som er under året. Men har en lyst, har en lov 8).

Edit: Enda gøyere er at jeg har disponert biler som i praksis har vært gratis siden november 2013. Regnet over det og ek har steget tilsvarende utgiftene mine. DET er ikke feil det, når en tenker på hvilke bil jeg har disponert.

ihlhaug

Fikk beskjed i dag at prisen vil stige mid februar. Samme som sist, 5-7%.
- Tesla Model S 85kW, grå, sort skinn, matt lacewood, ALT ekstrautstyr utenom ekstra seter. SOLGT.
- Kawasaki er6n 2006 modell, sommermonsteret.
- Tesla Model S 85kW, perlehvit, beige next gen, carbon, 21" mørke, alt utenom luft og 7 seter. VIN 876xx
- Reservert to stk model 3.

SunSeeker

Er prisene allerede gått opp?
Spekket min nå:
S85D
Metallic lakk
Panorama tak
Next-Gen
Obeche matt
Lydpakke
Luft
Vinter pakke
Premium interiør
Autopilot

Til den nette sum av 842.800 ???!!!???

Tesla P85D

Når jeg "bygger" min bil så får jeg samme prisen som for noen uker siden....så tror ikke det er justert noe enda...
Bestilt 11.10.2014: P85D, sort, sort taktrekk, piano sort, panorama, 21", Next gen seter, carbon spoiler, Tesla røde bremsekaliptere, Dobbelt lader, tech pakke, Luftfjæring, Hifi, vinterpakke, rødt og blått ladeadapter, type 2 ladekabel. Forventet levering Mars 2015
RN996766
VIN P669XX
Satt i produksjon 08.01.2015
Transitt fra fabrikken 14.01.2015
Utlevering 20.03.2015

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA