Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Valg av bil

Startet av nie, torsdag 27. august 2015, klokken 13:52

« forrige - neste »

lunitiks

2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

Kristian O

Sitat fra: Tuxedo på tirsdag 01. desember 2015, klokken 18:17
Sitat fra: Kristian O på tirsdag 01. desember 2015, klokken 18:06
Sitat fra: BensinV8 på tirsdag 01. desember 2015, klokken 17:49
Sitat fra: Espen Hugaas Andersen på tirsdag 01. desember 2015, klokken 17:19
Sitat fra: BensinV8 på tirsdag 01. desember 2015, klokken 17:14
Tesla Model S mangler en viktig ting, nemlig motor. Slitsomt å måtte lade hver gang batterier er tomme. Da er det fint å kunne gjøre begge deler etter behov. Snart kommer sikkert plug-in hybrider til å gå 15-25 mil på elektrisk og deretter kan man bruke bensinmotoren.
For at en plug- in hybrid skal kunne gå 15- 25 mil elektrisk så må den vel ladast først? Er dette mindre slitsomt enn å måtte lade en Tesla?  ::)
For min egen del synes eg det er meir slitsomt å måtte fylle bensin enn å sette bilen til lading.
Jeg tror denne karen (BensinV8) planlegger å lade ved å la bilen gå på tomgang over natten.
Genialt, då slepp eg den tunge byrden med å måtte sette bilen på lading.
Noen som skal selge hybriden sin og som tar en TMS i innbytte  ::)
-S 85, MC Rød, tech pakke, 7 seter.
  130.000 km siden April 2014. Solgt april 2019
-Kia Soul 2016
- Model 3 LR april 2019

petersv

Sitat fra: Dexter på tirsdag 01. desember 2015, klokken 12:55
Sitat fra: christian1986 på tirsdag 01. desember 2015, klokken 06:16
Det har vært uttalt i alle fall. Hvorfor tok de ellers ikke bedre betalt tilbake i 2013..?

var vel da de første kom ut, har tesla satt ned prisen noen gang?

Ja, de satt ned i Danmark høsten 2013 når første prisstigningen kom i Norge, tror resten av EU også gikk litt ned på basisprisen.

thilo

Sitat fra: BensinV8 på tirsdag 01. desember 2015, klokken 08:36
Her er til salgs en "nesten ny" E 500 4matic til kr 779.000 med 5 års garanti. Den har V8 på 408hk og 4wd. 0-100: 4.8 sek og grom V8 motorlyd. 2012 årgang og mye bedre komfort enn Model S.
http://m.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=65417759&engine_effect_from=270&wheel_drive=2&year_from=2010&model=1.785.3775&make=0.785&ref=fas

Hadde ikke en gang betalt 250.000 for en 4 år gammel utdatert Mercedes :)
S85D rød - EL677xx (Tromsø).
Medlem i elbilforeningen og TOCN (signaturmedlem)


KrW

Prisen i Sverige gikk opp 2% samme dag som den gikk opp 5% her. Den svenske krona er sterkere enn før sammenlignet med den norske.
Model X 100D 2018 AP2,5-3
Model X 90D 2017 AP2 solgt
Model X 90D 2016 solgt
Automower 330X robotklipper
Leaf solgt
Model S85 (kun i to uker)

Enigami

Sitat fra: Kristian O på tirsdag 01. desember 2015, klokken 18:06
Sitat fra: BensinV8 på tirsdag 01. desember 2015, klokken 17:49
Sitat fra: Espen Hugaas Andersen på tirsdag 01. desember 2015, klokken 17:19
Sitat fra: BensinV8 på tirsdag 01. desember 2015, klokken 17:14
Tesla Model S mangler en viktig ting, nemlig motor. Slitsomt å måtte lade hver gang batterier er tomme. Da er det fint å kunne gjøre begge deler etter behov. Snart kommer sikkert plug-in hybrider til å gå 15-25 mil på elektrisk og deretter kan man bruke bensinmotoren.
For at en plug- in hybrid skal kunne gå 15- 25 mil elektrisk så må den vel ladast først? Er dette mindre slitsomt enn å måtte lade en Tesla?  ::)
For min egen del synes eg det er meir slitsomt å måtte fylle bensin enn å sette bilen til lading.


En plug-in hybrid kan lades opp under kjøring, så man trenger i praksis aldri å lade.


nie

Sitat fra: BensinV8 på tirsdag 01. desember 2015, klokken 22:29
Sitat fra: Kristian O på tirsdag 01. desember 2015, klokken 18:06
Sitat fra: BensinV8 på tirsdag 01. desember 2015, klokken 17:49
Sitat fra: Espen Hugaas Andersen på tirsdag 01. desember 2015, klokken 17:19
Sitat fra: BensinV8 på tirsdag 01. desember 2015, klokken 17:14
Tesla Model S mangler en viktig ting, nemlig motor. Slitsomt å måtte lade hver gang batterier er tomme. Da er det fint å kunne gjøre begge deler etter behov. Snart kommer sikkert plug-in hybrider til å gå 15-25 mil på elektrisk og deretter kan man bruke bensinmotoren.
For at en plug- in hybrid skal kunne gå 15- 25 mil elektrisk så må den vel ladast først? Er dette mindre slitsomt enn å måtte lade en Tesla?  ::)
For min egen del synes eg det er meir slitsomt å måtte fylle bensin enn å sette bilen til lading.


En plug-in hybrid kan lades opp under kjøring, så man trenger i praksis aldri å lade.

   

orjan

Sitat fra: BensinV8 på tirsdag 01. desember 2015, klokken 22:29
Sitat fra: Kristian O på tirsdag 01. desember 2015, klokken 18:06
Sitat fra: BensinV8 på tirsdag 01. desember 2015, klokken 17:49
Sitat fra: Espen Hugaas Andersen på tirsdag 01. desember 2015, klokken 17:19
Sitat fra: BensinV8 på tirsdag 01. desember 2015, klokken 17:14
Tesla Model S mangler en viktig ting, nemlig motor. Slitsomt å måtte lade hver gang batterier er tomme. Da er det fint å kunne gjøre begge deler etter behov. Snart kommer sikkert plug-in hybrider til å gå 15-25 mil på elektrisk og deretter kan man bruke bensinmotoren.
For at en plug- in hybrid skal kunne gå 15- 25 mil elektrisk så må den vel ladast først? Er dette mindre slitsomt enn å måtte lade en Tesla?  ::)
For min egen del synes eg det er meir slitsomt å måtte fylle bensin enn å sette bilen til lading.


En plug-in hybrid kan lades opp under kjøring, så man trenger i praksis aldri å lade.

O. M. G.
Molde
2014 Model S P85 - Solgt
2016 Model S 90D
2019 Model ≡ LR AWD

Toonster

Sitat fra: BensinV8 på tirsdag 01. desember 2015, klokken 22:29
Sitat fra: Kristian O på tirsdag 01. desember 2015, klokken 18:06
Sitat fra: BensinV8 på tirsdag 01. desember 2015, klokken 17:49
Sitat fra: Espen Hugaas Andersen på tirsdag 01. desember 2015, klokken 17:19
Sitat fra: BensinV8 på tirsdag 01. desember 2015, klokken 17:14
Tesla Model S mangler en viktig ting, nemlig motor. Slitsomt å måtte lade hver gang batterier er tomme. Da er det fint å kunne gjøre begge deler etter behov. Snart kommer sikkert plug-in hybrider til å gå 15-25 mil på elektrisk og deretter kan man bruke bensinmotoren.
For at en plug- in hybrid skal kunne gå 15- 25 mil elektrisk så må den vel ladast først? Er dette mindre slitsomt enn å måtte lade en Tesla?  ::)
For min egen del synes eg det er meir slitsomt å måtte fylle bensin enn å sette bilen til lading.


En plug-in hybrid kan lades opp under kjøring, så man trenger i praksis aldri å lade.

Et tips, smak på "ordet" plug-in

Enigami

#401
Sitat fra: Toonster på tirsdag 01. desember 2015, klokken 23:40
Sitat fra: BensinV8 på tirsdag 01. desember 2015, klokken 22:29
Sitat fra: Kristian O på tirsdag 01. desember 2015, klokken 18:06
Sitat fra: BensinV8 på tirsdag 01. desember 2015, klokken 17:49
Sitat fra: Espen Hugaas Andersen på tirsdag 01. desember 2015, klokken 17:19
Sitat fra: BensinV8 på tirsdag 01. desember 2015, klokken 17:14
Tesla Model S mangler en viktig ting, nemlig motor. Slitsomt å måtte lade hver gang batterier er tomme. Da er det fint å kunne gjøre begge deler etter behov. Snart kommer sikkert plug-in hybrider til å gå 15-25 mil på elektrisk og deretter kan man bruke bensinmotoren.
For at en plug- in hybrid skal kunne gå 15- 25 mil elektrisk så må den vel ladast først? Er dette mindre slitsomt enn å måtte lade en Tesla?  ::)
For min egen del synes eg det er meir slitsomt å måtte fylle bensin enn å sette bilen til lading.


En plug-in hybrid kan lades opp under kjøring, så man trenger i praksis aldri å lade.

Et tips, smak på "ordet" plug-in


Du kan plugge den in elektrisk og lade opp for å optimalisere ytelsene, men på i alle fall premiummerkene sine plug-in hybrider er det ikke slik at du trenger å lade, du kan velge å lade den opp for å optimalisere bilens egenskaper.
Alternativt kan du kjøre den i lademodus og bruke litt mer drivstoff for å lade opp batteriet med bensinmotoren.

Toonster

Sitat fra: BensinV8 på tirsdag 01. desember 2015, klokken 23:43
Sitat fra: Toonster på tirsdag 01. desember 2015, klokken 23:40
Sitat fra: BensinV8 på tirsdag 01. desember 2015, klokken 22:29
Sitat fra: Kristian O på tirsdag 01. desember 2015, klokken 18:06
Sitat fra: BensinV8 på tirsdag 01. desember 2015, klokken 17:49
Sitat fra: Espen Hugaas Andersen på tirsdag 01. desember 2015, klokken 17:19
Sitat fra: BensinV8 på tirsdag 01. desember 2015, klokken 17:14
Tesla Model S mangler en viktig ting, nemlig motor. Slitsomt å måtte lade hver gang batterier er tomme. Da er det fint å kunne gjøre begge deler etter behov. Snart kommer sikkert plug-in hybrider til å gå 15-25 mil på elektrisk og deretter kan man bruke bensinmotoren.
For at en plug- in hybrid skal kunne gå 15- 25 mil elektrisk så må den vel ladast først? Er dette mindre slitsomt enn å måtte lade en Tesla?  ::)
For min egen del synes eg det er meir slitsomt å måtte fylle bensin enn å sette bilen til lading.


En plug-in hybrid kan lades opp under kjøring, så man trenger i praksis aldri å lade.

Et tips, smak på "ordet" plug-in


Du kan plugge den in elektrisk og lade opp for å optimalisere ytelsene, men på i alle fall premiummerkene sine plug-in hybrider er det ikke slik at du trenger å lade, du kan velge å lade den opp for å optimalisere bilens egenskaper.
Alternativt kan du kjøre den i lademodus og bruke litt mer drivstoff for å lade opp batteriet med bensinmotoren.

Alle plug-in hybrider jeg har prøvekjørt har brukt vesentlig mer drivstoff når batteriet er tomt (sammenlignet med samme modell som ikke er hybrid). Det ligger også i navnet at en Plug-in hybrid skal lades for å gi noe ønsket miljø effekt. Jeg kjenner ikke til Lexus sine hybrid biler som ikke er ladbare (ikke plug-in) - så der kan jeg ikke uttale meg.

aness

Sitat fra: BensinV8 på tirsdag 01. desember 2015, klokken 23:43
Sitat fra: Toonster på tirsdag 01. desember 2015, klokken 23:40
Sitat fra: BensinV8 på tirsdag 01. desember 2015, klokken 22:29
Sitat fra: Kristian O på tirsdag 01. desember 2015, klokken 18:06
Sitat fra: BensinV8 på tirsdag 01. desember 2015, klokken 17:49
Sitat fra: Espen Hugaas Andersen på tirsdag 01. desember 2015, klokken 17:19
Sitat fra: BensinV8 på tirsdag 01. desember 2015, klokken 17:14
Tesla Model S mangler en viktig ting, nemlig motor. Slitsomt å måtte lade hver gang batterier er tomme. Da er det fint å kunne gjøre begge deler etter behov. Snart kommer sikkert plug-in hybrider til å gå 15-25 mil på elektrisk og deretter kan man bruke bensinmotoren.
For at en plug- in hybrid skal kunne gå 15- 25 mil elektrisk så må den vel ladast først? Er dette mindre slitsomt enn å måtte lade en Tesla?  ::)
For min egen del synes eg det er meir slitsomt å måtte fylle bensin enn å sette bilen til lading.


En plug-in hybrid kan lades opp under kjøring, så man trenger i praksis aldri å lade.

Et tips, smak på "ordet" plug-in


Du kan plugge den in elektrisk og lade opp for å optimalisere ytelsene, men på i alle fall premiummerkene sine plug-in hybrider er det ikke slik at du trenger å lade, du kan velge å lade den opp for å optimalisere bilens egenskaper.
Alternativt kan du kjøre den i lademodus og bruke litt mer drivstoff for å lade opp batteriet med bensinmotoren.

Hvis du føler for å bruke den minst effektive lademetoden som finnes så for all del.

Jeg regner med at vi andre heller plugger inn og går tilbake til topic  :)

jkirkebo

Sitat fra: Toonster på tirsdag 01. desember 2015, klokken 23:40
Sitat fra: BensinV8 på tirsdag 01. desember 2015, klokken 22:29
En plug-in hybrid kan lades opp under kjøring, så man trenger i praksis aldri å lade.

Et tips, smak på "ordet" plug-in

Han har jo rett da. Det er nok endel av plug-in-hybrid-kjøperne fremover som aldri eller sjelden kommer til å lade opp bilen sin. Når plug-in utgaven er raskere enn langt dyrere fossilvarianter så kjøper man den selv om man bor i f.eks borettslag uten lademulighet. Eller får en som firmabil, hvorfor betale for strøm selv når bensin er gratis?
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA