Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Valg av bil

Startet av nie, torsdag 27. august 2015, klokken 13:52

« forrige - neste »

nie

Sitat fra: Teslanewbie på fredag 27. november 2015, klokken 20:59
Tesla har tvilsom markedsføring og selskapsmoral ja.  Tipper de venter til angreretten på 2 uker er forbi for de fleste av de nybestillinger de har fått inn. Dvs  prisøkning neste uke . Evt natt til mandag .
Dette forstår jeg ikke.
Tesla varsler sine prisstigninger og det er utelukkende positivt for kundene. Med mindre dollaren kollapser fullstendig, er det ingen vei utenom.
At jeg kan betale 15k og låse prisen i 14 dager mens jeg venter og ser an prisutviklingen før bekreftelse, er meget generøst av Tesla.

BMW850

Absolutt! De fleste andre varsler jo aldri prisstigninger så å kalle dette tvilsom selskapsmoral er vel å ta i en smule...
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

Torpedo Ted

Må nesten le, fullt av folk som i nesten en måned nå har drevet å "bekreftet" prisoppgang innen noen dager. Dette er bare en bekreftelse på at ingen på verken dette forum, eller i Teslas butikker har sikker informasjon om prisoppgang. Jeg føler meg rimelig trygg på at Teslas selgere ikke blir informert om dette på forhånd. Det ble de definitivt ikke første gang det var en vesentlig prisendring, og jeg tviler sterkt på at Tesla har endret rutinene der.

Verst er det med luringen på Facebook gruppene som i over en uke nå har "bekreftet" denne prisoppgangen og bedt folk kjappe seg med å bestille og indirekte hinte veldig til å bruke hans referal link.  :-\

Toonster

Helt vanvittig å kritisere selgere hos Tesla som antyder at det kommer en prisøkning innen kort tid.

De vet jo selvsagt ikke med sikkerhet når denne prisstigningen kommer, mye på grunn av at Tesla er børsnotert og er nødt til å informere de rette kanalene først (type børs).

Men siden Tesla i Norge har sagt at prisene vil bli justert etter dollaren, så trenger man kanskje ikke være en rakettforsker for å forstå at det kommer en prisøkning. Sannsynligvis kommer den i løpet av uken, jeg tror mnd skifte er bra tips her (men egentlig helt meningsløst for meg å tro/mene noe om det - vi får bare se hva og når noe skjer)

Har du tenkt å kjøpe en Tesla er det smart å slå til nå - men er du ikke sikker enda, så ville ikke jeg kastet meg i en bestilling bare fordi det kommer en prisøkning. Da tar du avgjørelse på valg av bil på feil grunnlag.

Muffinman

Enig i at det blir feil å kritisere for at en varslet prisøkning lar vente på seg. Hvis prisoppgang er avgjørende for bestilling bør man kanskje la være?

Det riktige bør være å rose for at man varsler prisøkning. Hvis man klarer å unngå prisøkning, eller utsette den er også det utelukkende positivt.

MeTesla


pej

Nå ringer riktignok Tesla rundt til folk som er på blokka for å informere om en oppgang mellom 6-12% så da er det kanskje ikke så rart at folk regner med dette er rett rundt hjørnet.
- Tesla Model 3 LR 2020
- Hyundai Ioniq EV 2016
- Tesla Model X100D 2017 (solgt)
- Tesla Model X90 2016 (solgt)
- Tesla Model S85D 2015 (solgt)
- Tesla Model S85   2014 (solgt)
- Leaf 2012 (solgt)

petersv


Thomas N

70D - Bestilt 13.10.15 - Bekreftet 19.10.15 - i transitt 15.11.15 - utlevert 04.01.16

Stikkkontakt

Sitat fra: BMW850 på fredag 27. november 2015, klokken 22:59
Absolutt! De fleste andre varsler jo aldri prisstigninger så å kalle dette tvilsom selskapsmoral er vel å ta i en smule...

Jeg fikk mail fra Frydenbø om prisoppgang på XC90.
i-Pace FE 03.2019-
Ampera-e 06.2017-
e-Golf 01.2015-08.2017
e-up! 12.2013-08-2015
Reservert e-tron(spares til Sportback)
Reservert ID3 1st #8X

Bjoris

#295
Tror ingen bare kjøper bilen fordi prisen skal litt opp, men når du sitter å vurderer og får beskjed om at prisen går opp på onsdag, og en blir nødt til å bestemme seg OG bekrefte kjøpet i "all hast" så er det litt lureri når det nå 10 dager fortsatt er samme pris:)

Når jeg var i dialog med dem så sa de først at det ikke var noe konkret prisstigning i sikte, men at de ventet dette siden det var så stor forskjell mellom USD og NOK siden forrige endring. Helt flott selvsasgt, selger sa også at de fikk beskjed før prisene gikk opp, men han kunne ikke garantere dette. Helt flott.

Så får jeg beskjed om at de nå hadde fått melding fra ledelsen om at det kom på onsdag og vi bekreftet derfor bilen vi uansett hadde tenkt å kjøpe, ikke noe stress for oss, men tipper andre kom inn senere og fikk det travelt. Helt ok dette også, det er jo ikke selgers feil, men de har garantert blitt gitt ordrer fra ledelsen som nok hadde håpt at beskjeden skulle gi flere bekreftelser og derfor drøyer det og drøyer det...

Det er nå 10 dager siden denne beskjeden:)

Det er selvsagt fordi de jobber med salget og ikke er happy enda, tipper det går noe tid fra en setter opp prisene til nye bestillinger kommer inn, kan være de lar hele desember gå før de øker prisene også og kanskje håper de på at valutaforholdet skal gå litt ned også, uansett tror jeg ikke at de vil ta hele diffen nå, da er det kroken på døren for salget, det at folk vet at bilen gikk opp 20-30.000 er til å leve med om en vil ha en ny bil, men 100.000 er for mye for samme bil, da vil folk søke seg til nye i brukmarkedet...
I bestilling: X60D, Midnight Silver, luft/henger/vinter/AP
Solgt: 70D(75) Titanum, levert 2.9, solgt 4.9!
Solgt: S85 Grå med alt, Solgt Nov 2015
2016 Tekna 30, levering 20.1.2016
Solgt: 2011 US Leaf SL

jazzwheel

Jeg syns i alle fall ikke at det bidrar positivt at man får høre så mye forskjellig av alle selgerne. Jeg fikk høre 3 forskjellige dager for prisstigning denne uka, alle som mer eller mindre sikre.

Etter å ha sammenlignet 2015 85D mot 2014 P85 skal jeg uansett avbestille da jeg ikke syns det var store nok forskjeller til å bytte. Det har så langt vist seg å være vanskelig da verken EUsales, DS eller selgeren jeg prøver å ringe gir lyd fra seg. Uansett har jeg vel mitt på det tørre så lenge jeg sendte beskjed om kansellering før det gikk 14 dager.

Epleskreller

Sitat fra: bjoris på lørdag 28. november 2015, klokken 12:13
Det er selvsagt fordi de jobber med salget og ikke er happy enda, tipper det går noe tid fra en setter opp prisene til nye bestillinger kommer inn, kan være de lar hele desember gå før de øker prisene også og kanskje håper de på at valutaforholdet skal gå litt ned også, uansett tror jeg ikke at de vil ta hele diffen nå, da er det kroken på døren for salget, det at folk vet at bilen gikk opp 20-30.000 er til å leve med om en vil ha en ny bil, men 100.000 er for mye for samme bil, da vil folk søke seg til nye i brukmarkedet...

En skrapet 85D kostet ved lansering ca 550k kr. Så at prisene stiger med 100k betyr ikke nødvendigvis at salget stopper helt opp..
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

jazzwheel

Heh, kanskje det blir ny 85D på meg likevel :o

Har ikke fått svar på noen av mailene jeg har sendt om avbestilling og jeg fikk heller ikke tak i noen Teslaansatte på lørdag pr telefon.

Quintilian

Sitat fra: jazzwheel på søndag 29. november 2015, klokken 17:58
Heh, kanskje det blir ny 85D på meg likevel :o

Har ikke fått svar på noen av mailene jeg har sendt om avbestilling og jeg fikk heller ikke tak i noen Teslaansatte på lørdag pr telefon.

Avbestilte via EUsales her for to uker siden. Sendte epost om kvelden (virkedag) og fikk svar før kl 9 neste morgen.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA