Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Valg av bil

Startet av nie, torsdag 27. august 2015, klokken 13:52

« forrige - neste »

Øyvind.h

#270
Sitat fra: kvasbo på onsdag 25. november 2015, klokken 22:02
Forstår ikke alt dette maset om prisøkninger - betalte 780 for en 100% fullt utstyrt S85D med multicoat bestilt forrige uke jeg!
En 100% utstyrt S85D kan vel ikke koste 780"?

Jeg gir ca 835 for en S90D med vinterdekk og alt ekskl luft. Mulig jeg legger til luftunderstell og går opp til 855. Dette er da med 10k rabatt.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013


nie

Sitat fra: Øyvind.h på onsdag 25. november 2015, klokken 22:12
Sitat fra: kvasbo på onsdag 25. november 2015, klokken 22:02
Forstår ikke alt dette maset om prisøkninger - betalte 780 for en 100% fullt utstyrt S85D med multicoat bestilt forrige uke jeg!
En 100% utstyrt S85D kan vel ikke koste 780"?

Jeg gir ca 835 for en S90D med vinterdekk og alt ekskl luft. Mulig jeg legger til luftunderstell og går opp til 855. Dette er da med 10k rabatt.
Han svarer sikkert selv men bilen er antagelig bestilt før stigningen i august og ble levert nå nettopp. Gitt at han da droppet vinterdekk og hadde 10k i rabatt så kan det kanskje stemme?

dundun

#273
Jepp. 20k rabatt, og fikk plutselig kjøpe en ferdigspekka bil til gamle priser. Bestilte for drøye to uker siden, overtar i morra.

(Edit:  glemte depositum, så ender på 795)
Har: Model S S85D, rød med alt.
Har: i3 med alt
Solgt: Model S P85, brun med alt.
Solgt: Mercedes B-klasse elektrisk m/alt.
Er åpenbart enkel å ha med å gjøre på ekstrautstyret.

Øyvind.h

Sitat fra: nie på onsdag 25. november 2015, klokken 22:37
Sitat fra: Øyvind.h på onsdag 25. november 2015, klokken 22:12
Sitat fra: kvasbo på onsdag 25. november 2015, klokken 22:02
Forstår ikke alt dette maset om prisøkninger - betalte 780 for en 100% fullt utstyrt S85D med multicoat bestilt forrige uke jeg!
En 100% utstyrt S85D kan vel ikke koste 780"?

Jeg gir ca 835 for en S90D med vinterdekk og alt ekskl luft. Mulig jeg legger til luftunderstell og går opp til 855. Dette er da med 10k rabatt.
Han svarer sikkert selv men bilen er antagelig bestilt før stigningen i august og ble levert nå nettopp. Gitt at han da droppet vinterdekk og hadde 10k i rabatt så kan det kanskje stemme?
Stod bestilt forrige uke. Men om det var en ferdigspekket bil blir det noe annet. Jeg fikk selv en haug tilbud på slike tidligere i uken. Ingen til gammel pris dog, og ingen S90D med rett utstyrskombo.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

o.b.lix

«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»

2017 Tesla model X 90D (Ap2.0) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

Øyvind.h

Sitat fra: Muffinman på onsdag 25. november 2015, klokken 22:27
Droppet TMX?
Inntil videre, ja. Jeg beholder riktignok reservasjonen for mulig salg eller bestilling dersom prisen blir en annen enn forventet, men akkurat nå ser det mørkt ut.

Det er en kombinasjon av at prisen for modellen jeg trenger blir langt verre enn fryktet (sannsynligvis), og bilen får nok en kraftig forsinkelse.

X90D er nok fort et år unna her i Norge. Og det er hva vi vet i dag. Klart, det kan være Tesla leverer raskere enn dette, men historisk bør man derimot påregne flere forsinkelser. Dvs kanskje X90D fra Q1 2017 og X70D fra sommeren 2017?
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Stikkkontakt

Sitat fra: Øyvind.h på torsdag 26. november 2015, klokken 09:07
Sitat fra: Muffinman på onsdag 25. november 2015, klokken 22:27
Droppet TMX?
Dvs kanskje X90D fra Q1 2017 og X70D fra sommeren 2017?

Sommeren 17 er vi trolig veldig nær levering av Audi E-tron Quattro. Om estimatet på 65.000 Euro stemmer så blir nok X relativt tungsolgt... Selvsagt kan euro være 9 og dollar 6 innen den tid, men det tviler jeg på.
i-Pace FE 03.2019-
Ampera-e 06.2017-
e-Golf 01.2015-08.2017
e-up! 12.2013-08-2015
Reservert e-tron(spares til Sportback)
Reservert ID3 1st #8X

dundun

Sitat fra: Øyvind.h på torsdag 26. november 2015, klokken 05:38
Stod bestilt forrige uke. Men om det var en ferdigspekket bil blir det noe annet. Jeg fikk selv en haug tilbud på slike tidligere i uken. Ingen til gammel pris dog, og ingen S90D med rett utstyrskombo.

Hadde egentlig spekket en S85D til ca. 800 med nåværende priser, men da jeg så at de hadde en på vei inn til gamle priser fikk jeg i praksis gratis 21" og multicoat (som jeg hadde tenkt å droppe) til en lavere pris og levering etter to uker :)
Har: Model S S85D, rød med alt.
Har: i3 med alt
Solgt: Model S P85, brun med alt.
Solgt: Mercedes B-klasse elektrisk m/alt.
Er åpenbart enkel å ha med å gjøre på ekstrautstyret.

nie

Sitat fra: Øyvind.h på torsdag 26. november 2015, klokken 09:07
Sitat fra: Muffinman på onsdag 25. november 2015, klokken 22:27
Droppet TMX?
Inntil videre, ja. Jeg beholder riktignok reservasjonen for mulig salg eller bestilling dersom prisen blir en annen enn forventet, men akkurat nå ser det mørkt ut.

Det er en kombinasjon av at prisen for modellen jeg trenger blir langt verre enn fryktet (sannsynligvis), og bilen får nok en kraftig forsinkelse.

X90D er nok fort et år unna her i Norge. Og det er hva vi vet i dag. Klart, det kan være Tesla leverer raskere enn dette, men historisk bør man derimot påregne flere forsinkelser. Dvs kanskje X90D fra Q1 2017 og X70D fra sommeren 2017?
Jepp.
Bedre med en "billig" Model S i garasjen enn en dyr Model X på tegnebrettet :-)

Espen Hugaas Andersen

#280
Sitat fra: Øyvind.h på torsdag 26. november 2015, klokken 09:07X90D er nok fort et år unna her i Norge. Og det er hva vi vet i dag. Klart, det kan være Tesla leverer raskere enn dette, men historisk bør man derimot påregne flere forsinkelser. Dvs kanskje X90D fra Q1 2017 og X70D fra sommeren 2017?
Jeg ville nok forvente levering mer i området:

Signatur XP90D: Q1 2016
X90D: Q2 2016
X70D: Q3 2016

Ved slutten av året vil Tesla trolig produsere 1600-1800 biler i uken. Det vil si at med 40% produksjon av Model X så vil Tesla ha tygd seg i gjennom 25.000 reservasjoner på ca 36 uker, altså ca september. (Da antatt at volumproduksjon av Model X starter 1. januar.) Vil man være pessimistisk kan man anta at man vil få en X70D i Q4 2016.

Når volumproduksjonen starter, så vil ting gå veldig fort. Om Tesla ikke skulle klare å levere X70D før Q2 2017, så betyr det at man antar at volumproduksjonen ikke starter før ca Q3/Q4 2016. Det syns jeg er ekstremt pessimistisk.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

Øyvind.h

#281
Lave US standard produksjons reservasjons-holdere har fått tilgang til lukket konfigurasjon hvor de spekker bilene sine.
Der står det at X90D kommer fra midten av 2016, X70D kommer fra slutten av 2016. Det er teoretisk mulig at denne infoen egentlig er ment til åpen side slik at Tesla antyder at nye reservasjonsholdere får X90D fra midten av 2016, men jeg tviler.

Derimot virker det som at de som nå konfigurerer X90D i USA kan regne med levering i midten av 2016. Norge ligger høyst sannsynlig et stykke bak dette. Dermed ser jeg for meg X90D fra slutten av Q3 2016 og X70D fra slutten av Q4.

Signatur X P90D tipper jeg kommer en gang i Q2.

Det siste jeg har hørt om sig leveranser i USA er at en har fått mulig utleveringsdato 29. desember, men ingenting bekreftet.

Jeg ønsker selvfølgelig ikke være pessimistisk, for bilen skulle jeg gjerne hatt for lenge siden! Men akkurat nå tyder mye på at Tesla vil måke på med Mod S salg for å tilfredsstille aksjemarkedet, og melke Mod X med toppmodeller pga utfordringer ved produksjon. Det er en godt fungerende løsning mtp inntjening og utnyttelse av produksjonskapasitet. Men selvfølgelig utrolig kjedelig for de som venter på Mod X.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Bjoris

Begynner å bli på grensen til lureri fra Tesla når det fortsatt ikke har økt prisene slik de varslet for over en uke siden, greit at du har 14 dg angrerett, men du må jo bekrefte for å sikre prisen så tipper det er en del som har blitt litt stresset av dette...
I bestilling: X60D, Midnight Silver, luft/henger/vinter/AP
Solgt: 70D(75) Titanum, levert 2.9, solgt 4.9!
Solgt: S85 Grå med alt, Solgt Nov 2015
2016 Tekna 30, levering 20.1.2016
Solgt: 2011 US Leaf SL

Teslanewbie

Tesla har tvilsom markedsføring og selskapsmoral ja.  Tipper de venter til angreretten på 2 uker er forbi for de fleste av de nybestillinger de har fått inn. Dvs  prisøkning neste uke . Evt natt til mandag .
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

Shadaffy

Sitat fra: bjoris på fredag 27. november 2015, klokken 20:49
Begynner å bli på grensen til lureri fra Tesla når det fortsatt ikke har økt prisene slik de varslet for over en uke siden, greit at du har 14 dg angrerett, men du må jo bekrefte for å sikre prisen så tipper det er en del som har blitt litt stresset av dette...

Lureri er hva Mitsubishi gjorde med iMiew. Jeg kjøpte for 240K!!!. Det Tesla driver med er snillisme.
Hilsen en som ikke fikk med seg varselet om den forrige prisstigningen i august. Bomma med 3 dager. Jaja.
Kanskje det er ett mønster her...

Men er strålende fornøyd med ny 70D.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA