Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Valg av bil

Startet av nie, torsdag 27. august 2015, klokken 13:52

« forrige - neste »

MrBacardi

Jeg vil tro slike prisstigninger får en del av de som sitter på gjerdet til å faktisk legge inn bestilling. Man får på en måte en følelse av å ha gjort en god deal
Test mine Android-apps: Bilsamler / Ladestasjon
Jeg koblet Teslaen til slack

2020 VW ID.3 1ST - Kø-nr 75
2017 Leaf 30 kWh - Utlevert april 2017
2016 Model S 70D - Utlevert feb 2016

Havebigfun

Sitat fra: MrBacardi på torsdag 12. november 2015, klokken 18:53
Jeg vil tro slike prisstigninger får en del av de som sitter på gjerdet til å faktisk legge inn bestilling. Man får på en måte en følelse av å ha gjort en god deal
Historisk dreier det seg ikke bare om følelser. Ved å bestille nye biler før prisoppgang og selge de brukte etter kjører jeg nå min 3.TMS. Bortsett fra strøm+forsikring går jeg i 0 etter 26 mnd med Tesla. Neste bil er bestillt ;)
Men ingen trær vokser i himmelen- det er et sjangsespill som kan gå den gale veien også- og det er mas å holde på slik- drivkraften var mer å få den nyeste teknologien (AWD) men det var en hyggelig bieffekt at bilene ble billige grunnet kronesvekkelsen.

Bjoris

Det har vært noen gyldne muligheter ja, irriterer meg enda at fruen ikke godtok D85 bestillingen jeg hadde klar, fult utstyrt til det vi nå betaler for en ikke fult så utstyrt 70d;)
I bestilling: X60D, Midnight Silver, luft/henger/vinter/AP
Solgt: 70D(75) Titanum, levert 2.9, solgt 4.9!
Solgt: S85 Grå med alt, Solgt Nov 2015
2016 Tekna 30, levering 20.1.2016
Solgt: 2011 US Leaf SL

TRM

Sitat fra: bjoris på torsdag 12. november 2015, klokken 19:58
Det har vært noen gyldne muligheter ja, irriterer meg enda at fruen ikke godtok D85 bestillingen jeg hadde klar, fult utstyrt til det vi nå betaler for en ikke fult så utstyrt 70d;)
Hehe... Kjenner meg godt igjen i den kampen der. Jeg la inn muligheten for gevinst ved videresalg av D ovenfor kona. Det gikk hun motvillig med på. Bilen ble bestilt okt/november i fjor, og jeg brukte ca ett år på å overtale henne om at bytte fra S85 til S85D var fornuftig. Men D var verdt det! ☺
- Å bestille Tesla er som å spille "Joker Nord" -

TMX100D MY18
TM3P        MY19 - solgt
Leaf           MY15 - solgt
TMS85D   MY15 - solgt
TMS85      MY14 - solgt

Toonster

Sitat fra: TRM på torsdag 12. november 2015, klokken 20:41
Hehe... Kjenner meg godt igjen i den kampen der. Jeg la inn muligheten for gevinst ved videresalg av D ovenfor kona. Det gikk hun motvillig med på. Bilen ble bestilt okt/november i fjor, og jeg brukte ca ett år på å overtale henne om at bytte fra S85 til S85D var fornuftig. Men D var verdt det! ☺

Tøffelhelter :)

Havebigfun

Sitat fra: Toonster på torsdag 12. november 2015, klokken 21:07
Til det kan jeg fortelle at min kone som aldri har brydd seg om biler ble knallforbannet da jeg virkelig hadde solgt den første bilen (uten å tape penger)- hun trodde jeg tullet men innså fort at bilen var fortapt- to uker senere sto den neste TMS i garasjen- hun synes ikke den var like fin- det var kjærlighet på første blikk med den første og sårene hadde ikke grodd enda- det blir forviklinger om man holder på slik ;D

christian1986

Må vel nesten bestille tenker jeg. Tredje bil på tre år, 800k, og jeg må igjen forklare meg.

Ufattelig hvor få som faktisk skjønner at det koster marginalt.

TRM

Sitat fra: Toonster på torsdag 12. november 2015, klokken 21:07
Sitat fra: TRM på torsdag 12. november 2015, klokken 20:41

- Å bestille Tesla er som å spille "Joker Nord" -

TMX100D MY18
TM3P        MY19 - solgt
Leaf           MY15 - solgt
TMS85D   MY15 - solgt
TMS85      MY14 - solgt

d386yv

Sitat fra: christian1986 på fredag 13. november 2015, klokken 08:41
Må vel nesten bestille tenker jeg. Tredje bil på tre år, 800k, og jeg må igjen forklare meg.

800k er en marginal kostnad?

dundun

Har: Model S S85D, rød med alt.
Har: i3 med alt
Solgt: Model S P85, brun med alt.
Solgt: Mercedes B-klasse elektrisk m/alt.
Er åpenbart enkel å ha med å gjøre på ekstrautstyret.

weld77

Sitat fra: d386yv på fredag 13. november 2015, klokken 09:44
Sitat fra: christian1986 på fredag 13. november 2015, klokken 08:41

800k er en marginal kostnad?

Poenget var vel at han nå - etter 3 år - sitter igjen med en bil som er helt ny uten å totalt sett ha betalt særlig mer enn hva han hadde gjort om han hadde hatt den første bilen i 3 år. Under normale omstendigheter ville han sittet med en 3 år gammel bil som nå var verdt kanskje 60-70% av hva den kostet som ny.

christian1986

Betalte depositum i dag og fikk telefon fra tesla. I følge han jeg snakket med ville det gjøre vondt å være på feil side av prisjusteringen...

Tenker jeg venter til etter det er offisielt før jeg bekrefter:)

Bjoris

I bestilling: X60D, Midnight Silver, luft/henger/vinter/AP
Solgt: 70D(75) Titanum, levert 2.9, solgt 4.9!
Solgt: S85 Grå med alt, Solgt Nov 2015
2016 Tekna 30, levering 20.1.2016
Solgt: 2011 US Leaf SL

Epleskreller

Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

Øyvind.h

Sitat fra: Epleskreller på mandag 16. november 2015, klokken 19:38
Lover dårlig for Model X-prisen

Litt irriterende at de somler sånn med å åpne config for Model X. Jeg kunne gjerne forhåndsbetalt noen hundre K for å sikre pris.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA