Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Alternative verksteder for Trilling

Startet av gamer73, torsdag 27. august 2015, klokken 00:41

« forrige - neste »

gamer73

Jeg har gått å irritert meg over dem fæle C-formede lysene (dem nederst på støtfanger) på E-golf (dvs når jeg ser på e-golfer på veien..min kommer neste uke). Jeg syntes dem er ufattelig styggt og jeg tenker..her kommer det en "rullestol" kjørende og da er det viktig at ALLE ser meg...

Så..går det ant å slå dem av konstant? Dvs jeg vil helst ikke styre med å sette dem av hver gang jeg starter bilen etc...

Jeg vil helst bare kjøre med led-lysene i frontlyktene...men også med baklyktene slått AV!!!!

emil

Sitat fra: gamer73 på tirsdag 28. juli 2015, klokken 08:56
Jeg vil helst bare kjøre med led-lysene i frontlyktene...men også med baklyktene slått AV!!!!

Hvorfor vil du ha baklyktene av? Sånn at folk har vanskeligere for å se deg?

http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,22500.0.html

gamer73

Sitat fra: emil på tirsdag 28. juli 2015, klokken 09:23

fordi det er standard å ha dem av på alle nye biler:) dessuten kommer min E-golf som hvit så skal ikke være vanskelig å få øye på;)

iGolf

Sitat fra: gamer73 på tirsdag 28. juli 2015, klokken 09:33

fordi det er standard å ha dem av på alle nye biler:) dessuten kommer min E-golf som hvit så skal ikke være vanskelig å få øye på;)

Ta ut sikringa ;)

gamer73

Sitat fra: Donya på tirsdag 28. juli 2015, klokken 10:08
Sitat fra: gamer73 på tirsdag 28. juli 2015, klokken 09:33

Ta ut sikringa ;)

hehe kanskje IKKE så dumt;) Du tenker da på sikringen til dem C-formede lysene?;) Er dette mulig? OG...man må jo ha en viss form for kjørelys selv på dagtid...er hovedlysene i parkeringslysmodus med vanlig autoinstilling av lys? dvs..er dette lovlig? dvs kjøre uten dem C-lysene og kun med parklys i hovedlys (som da automatisk skifter til fulle lys fremme og bak når det blir mørkt)

bno

Sjekk ut denne tråden eller legg spørsmålet ditt der så får du sikkert et løsningsforslag

http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,20682.0.html
Reservert Prolestar - Kansellert
VW ID.3 ST Reservert - Kansellert
Ventebil Kona sin E-Up 2016

gamer73

Sitat fra: bno på tirsdag 28. juli 2015, klokken 10:20
Sjekk ut denne tråden eller legg spørsmålet ditt der så får du sikkert et løsningsforslag

var noe galt med linken din?

bno

Sitat fra: gamer73 på tirsdag 28. juli 2015, klokken 10:22
Sitat fra: bno på tirsdag 28. juli 2015, klokken 10:20

var noe galt med linken din?
Ok nå tror jeg
Reservert Prolestar - Kansellert
VW ID.3 ST Reservert - Kansellert
Ventebil Kona sin E-Up 2016

gamer73

ahh oki..så det må en tweaks til altså? Jeg hadde håpt man bare kunne slå dem av med en bryter men men;) Takk for tips ihvertfall:)

jensjacob

Indtil du finder ud af hvordan man kobler dem fra permanent kunne du jo bruge det til din fordel og få det til at se coolere ud.

Hvis det var mig ville jeg overveje fx. bare at afdække al belysningen pånær den øverste vandrette streg i begge sider og så coate den så den lyste fx. blåt - hvilket jo er muligt da det som udgangspunkt er hvidt lys.

På den måde bliver det både personligt og væsentligt mere diskret samtidig med at det komplementerer den blå linje der allerede går igen i forlygterne osv.
Fik jeg sagt at jeg er fundamentalt imod syntetisk støj >:( , assistentsystemer der involverer bremse og styretøj samt selvkørende biler på offentlig vej :'( ?

NightBlue e-Golf leveret d.11/9 2015 :) :)

jensjacob

Blot en hurtig illustration lavet i paint (slet ikke prof.)
Fik jeg sagt at jeg er fundamentalt imod syntetisk støj >:( , assistentsystemer der involverer bremse og styretøj samt selvkørende biler på offentlig vej :'( ?

Råde

Sitat fra: gamer73 på tirsdag 28. juli 2015, klokken 10:27
ahh oki..så det må en tweaks til altså? Jeg hadde håpt man bare kunne slå dem av med en bryter men men;) Takk for tips ihvertfall:)
Du kan bruke VCDS til å aktivere en av/på knapp i menyene på infotainmentskjermen. Hvis du bil ha hovedlys på som kjørelys kan også dette kodes, såvidt jeg husker som et ja/nei valg.

Jensjacob har jo faktisk en god ide til å personalisere sin eGolf..
e-Golf | X75D

gamer73

ja det var jammen ikek et dumt forslag det der fra jensjacob:)

nå må jeg bare finne ut om hovedlysene har en slags dagslys funksjon i tillegg til nattfunksjon:)

Jeg tørr jo ikke dekke til C-lysene om dem er dem eneste kjørelysene på bilen...

iGolf

Jeg tror du kan gjøre den enkleste utveien ved å ta ut sikringa fra sikringsskapet i bilen på de tingene du ikke vil ha på. Veldig deilig egentlig å slippe visse funksjoner som du gjerne vil ha når du selger. Du ødelegger ingenting og slipper å tweakse tilbake.

jensjacob

Men han skal lige verificere at den sikring der afbryder 'c' lysene foran ikke afbryder andre mere uundværlige ting også.

Jeg tvivler på at der er dedikerede sikringer helt ned på kørelysniveau. Så ville sikringsantallet være temmelig stort vil jeg tro.

Sikringerne er jo til for at forhindre overbelastning af forskellige elektriske grupper - ikke til at fravælge specifikke uønskede ting.

Hvis du bliver træt af din køkkenlampe men ikke gider pille den ned, så tvivler jeg på at du lige kan gå ud i sikringsskabet og pille 'sikringen til køkkenlampen' ud. - Eller jo, det kan du godt, men så ryger strømmen nok også til emhætten og barneværelset osv. osv. :D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA