Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Har noen erfaringer med import fra Nederland? (Bilnor)

Startet av HåkonE, onsdag 26. august 2015, klokken 19:40

« forrige - neste »

SigX

Ser på TMC forum at nyere P90L leverer 662hk (basert på målt strømtrekk).
Det spekuleres i om dette skyldes ny type batteri eller om det skyldes endringer i software.
Så da spørs det om det er håp for at P85D med Ludicrous kan komme i nærheten av denne effekten også, eller om det kreves nytt batteri.
Tråden finnes her:
https://teslamotorsclub.com/tmc/threads/newer-p90dl-makes-662-hp-at-the-battery.72128/

Cookie Monster

#166
Effekt fra batteri er et stykke unna hva effekten er i motor. Feks har en vanlig P85D ca 565hk målt slik, men 469hk i motor.

Kommer til å bli helvete igjen hvis det nå skulle vise seg at de som har kjøpt P90D med Ludicrous tidligere må kjøpe ny bil for å klare de 10.9 sek på 402 metern som Tesla har oppgitt. For er ingen P90DL kundebiler som har klart i nærheten av 10.9 hittil. Så Tesla har enda til gode å faktisk levere ytelsene som de oppgir for P90DL.
P85D er jo enda samme historie som er bilen i verden med største effekt bløffen noen gang så tipper Tesla gir blanke faen denne gangen også.
2015 P85D

P85D

spent på hva dette betyr for PxxD modellene både med og uten ludicrous!
Det virker som "Max battery" funksjonen faktisk vil gi en effektøkning med ny software..
MODEL 3 DUAL MOTOR
MODEL S P85DL

Cookie Monster

Kan jo håpe :)

Ser flere på TMC forumet med eldre P90DL melder om så å si ikke noe forskjell med ny FW, så gjelder neppe P85D da. Men er vell for tidlig å si noe sikkert enda.
2015 P85D

SigX


Trustno1

I morgen leverer jeg bilen min til Ludicrous oppgradering. Spent på å se om dette blir "verdt" pengene (jada, klar over at dette er en subjektiv sak :) )

Det som har skuffet meg mest med P85D til nå er hvor mye akselerasjonen avtar i høyere hastighet, så forhåpentligvis blir dette en god del bedre etter oppgraderingen.

Fikk forresten beskjed om at bilen skulle leveres inn med under 20% strøm på batteriet. Syntes de kunne gitt beskjed om dette litt tidligere enn dagen før siden jeg nå har rundt 70% på batteriet :p

Blir vel noen timer med varmeapperatet på full guffe i løpet av kvelden  ::)

elbilertilalle

Noe som vet hvorfor arbeidet ikke kan utføres med høy SoC? Spenning er fortsatt høy ved utladet batteri så det har vel ikke så mye å si for liv og helse?
Model S P85DL - levert 31/mars/2015 (solgt)
Model X 100D - levert 29/juni/2017
http://dehnes.com

Trustno1

Sitat fra: elbilertilalle på onsdag 29. juni 2016, klokken 11:57
Noe som vet hvorfor arbeidet ikke kan utføres med høy SoC? Spenning er fortsatt høy ved utladet batteri så det har vel ikke så mye å si for liv og helse?

Usikker, men ville kanskje gjettet på at det har noe med brannsikkerhet å gjøre? Det er jo vesentlig mindre energi i batteriet ved lav SoC og ved ett eventuelt uhell vil jeg kanskje tro at konsekvensene er vesentlig mindre med ett tilnærmet tomt batteri.

Cookie Monster

Ja er nok derfor, enda nok strømstyrke til å kverke folk. Men skulle det det skje noe galt blir det betydelig mindre energi til fyrverkeri inne på verkstedet.
2015 P85D

Thor2014

Tipper det er for å begrense kortslutningsstrømmen

elbilmanne

Dere som har fått oppgradert, og har hatt det en stund: Synes dere det var verdt det? Jeg har luktet litt på oppgradering for å få litt mer oompf i høy hastighet ved autobahn-kjøring. Opplever dere en vesentlig forskjell fra f.eks. 120 og oppover?

Ser også at det er noen av dere som har fått gjort jobben til mellom 50 og 60 000. Jeg ble quotet 83000 hos Oslo Nord i dag. Hvordan fikk dere ordnet den lave (les: mindre høye) prisen?

Trustno1

Sitat fra: magnushj på onsdag 13. juli 2016, klokken 19:44
Dere som har fått oppgradert, og har hatt det en stund: Synes dere det var verdt det? Jeg har luktet litt på oppgradering for å få litt mer oompf i høy hastighet ved autobahn-kjøring. Opplever dere en vesentlig forskjell fra f.eks. 120 og oppover?

Ser også at det er noen av dere som har fått gjort jobben til mellom 50 og 60 000. Jeg ble quotet 83000 hos Oslo Nord i dag. Hvordan fikk dere ordnet den lave (les: mindre høye) prisen?
Min oppgradering er relativt fersk (ca 2 uker) men jeg føler at det var verdt det. Tidligere så føltes den mer eller mindre direkte slapp ut i forhold til det draget man har fra stillestående. Nå står akselerasjonen i hastighet litt mer i "stil" til rykket fra stillestående. Når man uansett har en bil til 900k+ så føler jeg at 56k ekstra var verdt det for å få ett bedre totalinntrykk.

Desverre har jeg ikke fått vært så mye på veier med høye fartsgrenser enda, så har ikke fått gjort noe særlig tester i 120+.

Angående pris så ble jeg qoutet 56k i fra service senteret i Bærum. Mulig at denne prisen bare gjaldt de tidligste P85D'ne, det er jeg noe usikker på. Mener også det ble sagt at denne prisen var tidsbegrenset på ett eller annet tidspunkt

Elraptus

Definitivt verdt pengene- jeg har hatt min ludi oppgraderte på autobahn i sommer og til Berlin i fjor uten ludi  : stor forskjell etter oppgraderingen- spesiellt ved høye hastigheter der man fortsatt kjenner akselerasjon og ved lav SOC ;D

P85D

Sitat fra: P85D på mandag 04. april 2016, klokken 14:19
Er det noen info om Ludi oppgraderingen gir mer effekt over lengre tid? Jeg tenker da på begrensningene som kommer etter litt hardkjøring..
Etter oppgradering til Ludicrous på min "gamle" P85D fikk jeg endelig testet på Rudskogen.

Før oppgradering ble effekten strupet etter litt over 1/2 runde grunnet varmgang i noe.

Etter oppgraderingen kunne jeg kjøre 3 runder uten restriksjoner og det var bremsene som ble for varme til å holde tempoet oppe.

Når det gjelder Nürburgring holdt effekten ca 1/2 runde (4 minutter) før den ble strupet, så nå bør det kanskje være mulig å kjøre en hel runde med full effekt tilgjengelig!
MODEL 3 DUAL MOTOR
MODEL S P85DL

Havebigfun

ja - bilen gir enda mer kjøreglede nå- man kan regne med ytelsen så godt som alltid- forbikjøringer går enda fortere- man må passe på for ikke å bli for "entusiastisk" :o 8)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA