Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Har noen erfaringer med import fra Nederland? (Bilnor)

Startet av HåkonE, onsdag 26. august 2015, klokken 19:40

« forrige - neste »

OnlyOne

P85D
Bekreftet: 18.3.15
I produksjon: 19.4.15
Utlevert: 15.6.15
Model 3
Bestilt: 31.03.16

El Mundo

#121
Jeg oppgraderte ti Ludi....som andremann på Rud Service Center. Utmerket service. Tok 2 dager til sammen( ble funnet noe rusk underveis). Jeg har vinterdekkene på siden jeg er fra Nord-Norge så det har blitt begrenset med full trottle så langt. Men jeg bånnet gass i etpar sekunder rett etter at jeg hentet bilen(85% SOC) Måtte jo bare, hehe. Vedlagt er screenshot fra Powertool appen fra etter den akselerasjonen. Max power 587hp. Er positivt overrasket over hvor kvikk bilen virker. Prøvde bare powertool en gang med samme dekkene før Ludi oppgraderingen, da fikk jeg max 467hp med to i baksetet og 50-60% SOC.
Sånn ellers er jeg i høljende regnvar på Supercharger Mosjøen nå og lader opp til å ta siste 311 km hjem i en jafs. Klarte å kjøre fra Klett via Trondheim og hit 414,5km med 44km to go(fra -25km ca anslått av Nav-systemet ved start, min 100% er 391km) batteriet og 159 Wh/km i snitt. Der var det Sport og ikke Ludi og autopilot hele veien nesten.

Vuslife

Godt å høre! Skal oppgradere på Rud så dette hørtes lovende ut :D :D :D men 391km på 100%? Får kun 351km på 100%:(

Cookie Monster

Har nok fått nytt batteri ;) Alle P85D får det nye batteriet ved oppgradering hvis de ikke har 2.0 batterikassa som kom rundt sen sommeren 2015.
2015 P85D

Vuslife

Konge, på tide å skifte ut mars 2015 batteriet:)

mnicolai

Du får nok ikke nytt batteri, du har ver. 1,5 samme som i min bil.
Det de gjør er å demontere batteriet, skifte contactorer og ny "smart" sikring.
Det er den nye softwaren for Ludicrous som gjør at du får noen ekstra km tilgjengelig på samme batteriet. 
MNICOLAI
P85DL, 2015
TESLA Model 3

Vuslife

Hmm, syns ett hopp på 40km er mye for å skifte ut noen få deler....

Cookie Monster

Sitat fra: mnicolai på søndag 03. april 2016, klokken 23:54
Du får nok ikke nytt batteri, du har ver. 1,5 samme som i min bil.
Det de gjør er å demontere batteriet, skifte contactorer og ny "smart" sikring.
Det er den nye softwaren for Ludicrous som gjør at du får noen ekstra km tilgjengelig på samme batteriet.

Har du sjekket delenummer på batteriet du har nå? I delekatalogen står det at man må ha nytt batteri hvis man ikke har av senere type som er Ludicrous kompatibel. Samme beskjed har de fått i USA at noen må bytte hele batteriet hvis det er en eldre pakke.
2015 P85D

Hodetelefoner

Håper de ringer resten av oss snart da. Snakket bare med noen i Nederland for noen måneder siden

mnicolai

Cookie Monster; hvis du sender meg e-post adressen din, så kan jeg oversende faktura med mer detaljer.

Du har nok mer greie på det tekniske enn meg, men i følge Tesla representanten jeg har kontakt med, sier at jeg får ettersendt nytt delenummer til batteriet senere, da de ikke hadde fått dette ved oppgraderingen.
Dette skulle da klistres ved siden av det nåværende, så det er nok samme batteri vil jeg tro.
Grunnen til at de måtte skifte batteri på enkelte var - etter det jeg ble fortalt, at på de første batteriene på P85D manglet det en liten luke foran ved der delenummeret er plassert.  Det er der de setter inn contactorer og ny sikring.

Det er det jeg ble fortalt i alle fall, så "desverre" har jeg ikke fått nytt batteri, på min mars 2015 bil :'(
MNICOLAI
P85DL, 2015
TESLA Model 3

Cookie Monster

#130
Fikk kopi av faktura fra en annen her :)

Kanskje det bare gjelder de levert tidlig i USA. For er egentlig bare der jeg har sett snakk om det, men synes det virker litt merkelig at de sier den har den luken.
Har forstått det slik at de eldre pakkene må man åpne hele pakken og så for meg at Tesla ga f i det siden det er så mye jobb og heller bare byttet batteri. Spes i Norge hvor det er lite lurt å bruke 2 teknikere en hel dag for den jobben. Men kanskje de allerede har gjort det i USA og sender brukte batterier over av den gamle typen som er oppgradert med Ludicrous hw.

For er bare 2.0 batterikassa som har luke for der man setter inn ny type sikring på undersiden. Som ikke er langt unna serienummer lappen. En 1.5 kasse som en mars 2015 har, har ikke denne luken. Har sjekket under selv også. Har bare den luken som er ved førersiden.

Se også bilde under fra delekatalogen. Den grå er på 1.5 kassa, men de merket med gult der er ikke der.

Kan en av dere som har oppgradert legge dere under på passasjersiden og se om dere nå har den luken?

2015 P85D

P85D

Er det noen info om Ludi oppgraderingen gir mer effekt over lengre tid? Jeg tenker da på begrensningene som kommer etter litt hardkjøring..
MODEL 3 DUAL MOTOR
MODEL S P85DL

xry

Hvordan har dere fått L? Har ringt Tesla for lenge siden, de ringte meg og informerte om prisen på 80k+, men nå langt mer interessant siden den har blitt billigere, men ikke hørt noe.

Jeg har også ringt Rud, men der er det aldri noe svar på telefon. Dere som har oppgradert, hvordan fikk dere det til? Sykt frustrerende at det skal være så sykt vanskelig å få gjort denne oppgraderingen.

P85DL

#133
Ludicrous Mode RetrofitSend e-post til: baerum_service@teslamotors.com
(Pris 56100, 3 ukers leveringstid)
Tesla Model S P85D

P85D

Noen som vet om oppgraderingen bedrer effektbegrensningen ved hard kjøring?
MODEL 3 DUAL MOTOR
MODEL S P85DL

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA